تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

برف ارومیه و بحران در مدیریت بحران / از قطعی آب تا عصبانیت کارمندان و والدین

بارش برفی که به سومین روز خود رسید، دریاچه ارومیه را خوشحال و مسئولین را به خواب برد.
رویداد۲۴-بارش برفی که به سومین روز خود رسید، دریاچه ارومیه را خوشحال و مسئولین را به خواب برد.

 بارش برف که از دوشنبه در ارومیه آغاز شده است اتفاقات عجیبی را در این شهر رقم زد.

مسئولین شهرداری ارومیه که خود را آماده بارش برف کرده بودند گمان نمی کردند این بارش تا به امروز ادامه داشته باشد و این بارش سبب شد با هر بازگشایی معابر توسط کارکنان خستگی ناپذیر شهرداری بعد از رسیدن به پایان خیابان در حال بازگشایی باید دوباره این عمل را تکرار می کرد.

در سوی دیگر شهر، ترکیدگی یکی از لوله های آب آشامیدنی ارومیه که یکی از لوله های اصلی انتقال آب محسوب می شد باعث قطعی آب بخشی از شهر شد.
این اتفاق در حالی رخ داد که بارش برف سبب کندی عملیات تعمیر و درنهایت ادامه قطعی آب تا سومین روز شد.

در گیر و دار ادامه بارش برف، اختلال در عبور و مرور و قطعی آب بخشی از شهر، در یکی دیگر از مناطق شهر ارومیه تلفن و اینترنت تعدادی از مشترکین بدلیل اشتباه مسئول فنی شرکت مخابرات قطع و بعد از تماس با سامانه خرابی در ساعت ۱۶.۴۵ روز سه شنبه و ثبت خرابی پاسخی صورت نگرفت و حتی تماس با این سامانه در ساعت ۱۸:۳۰ بدلیل پایان وقت اداری در ساعت ۱۸ به فردا موکول شد.
صبح روز چهارشنبه هم بعد از عدم پیگیری از سوی مخابراتی ها و بعد از تماس تعدادی از مشترکان با بی پاسخی و عصبانیت مسئول پاسخ گوی سامانه ۲۰۱۱۷ روبرو شدیم تا در نهایت با تماس با یکی از مسئولین اداری مشکل را حل کنیم.

سرانجام با حل شدن مشکل تلفن و اینترنت، آموزش و پرورش با تعطیل نکردن مدارس در روز برفی و تعطیل کردن مدارس در روز ابری والدین را دچار مشکل کرد.
روز سه شنبه که از میزان بارش برف کاسته شده بود، آموزش و پرورش آذربایجان غربی در اقدامی جالب ساعت ۲۱ دوشنبه مدارس ارومیه را بدلیل بارش برف و برودت هوا تعطیل کرد ولی دقیقا ۲۴ ساعت بود که بارش برف بیشتر و طبق اعلام هواشناسی از ادامه بارش اطلاع یافتند روز چهارشنبه تمام مدارس ارومیه در نوبت صبح باز و دانش آموزان باید سر کلاس حاضر می شدند.
این اتفاق درحالی رخ داد که تنها دانش آموزان نوبت صبح روز چهارشنبه به مدرسه رفتند و نوبت صبح روز سه شنبه و نوبت بعد از ظهر سه شنبه و چهارشنبه بدلیل تعطیلی به استراحت پرداختند.

مثل همیشه در هوای برفی شبکه های مجازی توانست با فراهم کردن فضای شاد و با متون طنز و کاریکاتور به رسانه اول استان تبدیل شود و مردم همگام با تماشای بارش برف، در حال خواندن و ارسال پیام های طنز خود در مورد برف بودند.

امسال و در ۷۲ ساعت برفی ارومیه، ارگان های خدمات رسان و درگیر با موضوع برف نمره قبولی نگرفتند و شاهد نارضایتی مردم از بی توجهی مسئولین به وضعیت شهر بودیم.
بعد از شهر اهواز و اتفاقات ناراحت کننده، این بار شهر ارومیه با بارش برف و ضعف مسئولین در مدیریت بحران به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان