تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵

اصلاح‌طلبان، به دنبال همبستگی ملی

«این واقعیت را باید قبول کنیم که بعد از انتخابات ۸۸ گسلی ایجاد شد که ترمیم آن یک ضرورت است. در هر صورت دلخوری‌ها و کدورت‌هایی در جامعه به وجود آمده است که اثرات آن را گاهی در مجالس و محافل رسمی و اجتماعات مردمی می‌بینیم و در فضای مجازی بیشتر شاهد آن هستیم. این دلخوری‌ها نباید تبدیل به کینه، انشقاق و جدایی شود، کما اینکه متأسفانه در برخی موارد این‌گونه بوده است.»

رویداد۲۴-«این واقعیت را باید قبول کنیم که بعد از انتخابات ۸۸ گسلی ایجاد شد که ترمیم آن یک ضرورت است. در هر صورت دلخوری‌ها و کدورت‌هایی در جامعه به وجود آمده است که اثرات آن را گاهی در مجالس و محافل رسمی و اجتماعات مردمی می‌بینیم و در فضای مجازی بیشتر شاهد آن هستیم. این دلخوری‌ها نباید تبدیل به کینه، انشقاق و جدایی شود، کما اینکه متأسفانه در برخی موارد این‌گونه بوده است.»

به گزارش ایسنا، محمدرضا تابش - نایب رئیس فراکسیون امید مجلس - در روزنامه «شرق» آورده است: چرا وقتی حرف از تقویت وحدت، الفت، همگرایی و انسجام هرچه‌ بیشتر میان حاکمیت و ملت به میان می‌آید، برخی برآشفته می‌شوند و خواسته و ناخواسته همان را تبلیغ می‌کنند و در همان مسیری گام برمی‌دارند که بدخواهان نظام، انقلاب و ایران خواستار آن هستند؟

انقلاب اسلامی ایران با محوریت رهبر فقید جمهوری اسلامی و در سایه وحدتی که بین اقشار مختلف حاصل شد، به پیروزی رسید. نگارنده همواره بر این اعتقاد بوده و هست که عمود خیمه انقلاب ولی‌فقیه بوده است و ابتدا امام و بعد از رحلت ایشان مقام معظم رهبری این نقش را به‌خوبی ایفا کرده‌اند. این محوریت را همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی و حتی افرادی که درست یا نادرست، خواسته و ناخواسته در سال‌های اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، بارها به زبان آورده‌اند.

بر اصل وحدت نیز همه جناح‌ها و گروه‌ها اتفاق نظر دارند و باز به این نکته اذعان دارم که اصلاح‌طلبان گرچه از دایره قدرت دور بوده‌اند، ولی تلاش آنها حفظ انسجام و وحدت ملی در مقاطع حساس و تعیین‌کننده بوده و این را عملاً نشان داده‌اند. اکنون نیز با توجه به تغییر و تحولات در عرصه دیپلماسی و خصوصاً با موضع‌گیری‌های خصمانه برخی مقامات آمریکایی و برخی کشورهای منطقه لزوم وحدت بین آحاد مختلف مردم، جناح‌ها و گروه‌ها یک امر محرز است.

گروه‌های مرجع مهم‌ترین نقش را در انسجام‌بخشی به ایده‌ها و آرمان‌ها و تعیین خط‌مشی و حرکات و مواضع مردم دارند. هر قدر این گروه‌ها که نخبگان فکری و علمی جامعه و مؤثران در جناح‌ها و گروه‌ها در زمره این افراد هستند، به هم نزدیک‌تر شوند و کدورت‌ها زایل شود، این وحدت و انسجام بین ملت متجلی‌تر می‌شود.

این واقعیت را باید قبول کنیم که بعد از انتخابات ۸۸ گسلی ایجاد شد که ترمیم آن یک ضرورت است. در هر صورت دلخوری‌ها و کدورت‌هایی در جامعه به وجود آمده است که اثرات آن را گاهی در مجالس و محافل رسمی و اجتماعات مردمی می‌بینیم و در فضای مجازی بیشتر شاهد آن هستیم. این دلخوری‌ها نباید تبدیل به کینه، انشقاق و جدایی شود، کما اینکه متأسفانه در برخی موارد این‌گونه بوده است.

اگر به ادبیات رایج میان گروه‌ها و جناح‌ها در اوایل انقلاب، حتی تا قبل از سال ۸۸ نگاه کنیم و امروز نیز بیانیه‌ها و مواضع را ببینیم متوجه می‌شویم چگونه گروه‌ها و جناح‌ها همدیگر را با القاب تند می‌نوازند. وقتی در سطح نخبگان و دلبستگان به نظام و انقلاب این واژگان ردوبدل می‌شود، دیگر از افراد عادی چه انتظاری می‌توان داشت؟ آیا در شرایط فعلی که سیاست‌های خصمانه آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌شان وضعیت جدیدی را برای ما رقم زده و کمبود منابع اعم از مادی و طبیعی، سوءمدیریت‌ها، تحریم‌ها و... مردم را در تنگنای جدی قرار داده است، تمسک به حبل‌المتین وحدت و رفع کدورت‌ها در جامعه یک ضرورت نیست؟

بنابراین برخی کج‌اندیشان و تفرقه‌افکنان به ادامه هجمه‌ها و رفتارهای تخریب‌کننده دل خوش نکنند. اصلاح‌طلبان برای نیل به مقصد با محوریت رهبر فرزانه انقلاب و در سایه وحدت و انسجام ملی، برای دفاع از حقوق مردم و پیشرفت کشور از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان