تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

استفاده از تجربیات اصغر فرهادی در قطر

انستیتو فیلم دوحه سومین دوره رویداد «قمره» را از جمعه ۱۳ اسفند آغاز شد و فیلمسازان جوان آینده‌دار را همراه با بزرگان دنیای سینما گرد هم جمع کرد.
رویداد۲۴-انستیتو فیلم دوحه سومین دوره رویداد «قمره» را از جمعه ۱۳ اسفند آغاز شد و فیلمسازان جوان آینده‌دار را همراه با بزرگان دنیای سینما گرد هم جمع کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این رویداد شش روزه شامل برپایی مسترکلاس‌ها، نمایش فیلم، برگزاری سمینار است و ۳۴ پروژهای سینمایی تحت حمایت انستیتو فیلم دوحه در آن شرکت می‌کنند. این ۳۴ فیلم در ۲۵ کشور مختلف در حال ساخت است.

فاطمه الرمایی رییس انستیتو فیلم دوحه فراهم کردن فضایی برای تبادل دانش،‌ ایده و فراهم کردن فضای حامیانه و سازنده با حضور باتجربه‌ترین افراد صنعت سنیما را از اهداف این رویداد خواند.

مسترکلاس‌های این دوره از «قمره» را بزرگان دنیای سینما برگزار می‌کنند که اصغر فرهادی کارگردان برنده دو جایزه اسکار نیز یکی از آن‌هاست. فرهادی به دلیل درگیربودن در فراهم کردن مقدمات ساخت فیلم‌ بعدی خود در این رویداد حضور فیزیکی ندارد و از راه ارتباط ویدیویی زنده در آن شرکت می‌کند.

پائلو برانکو تهیه‌کننده پرکار پرتغالی شنبه مسترکلاس خود را با نمایش فیلم «داستان لیسبون» به کارگردانی ویم وندرس آغاز می‌کند. برونو دومو کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی نیز یکشنبه پس از نمایش نخستین قسمت از سریال « L'il Quinquin» آغاز می‌کند.

در نشانی از ریشه گرفتن سینمای قطر پس از یک دهه تلاش انستیتو فیلم دوحه در این راستا، امسال ۱۲ پروژه سینمایی از کارگردانان اهل قطر در «قمره» حضور دارند که پنج پروژه از میان آن‌ها فیلم‌های بلند سینمایی هستند.

«قمره» از زمان تاسیس در سال ۲۰۱۴ خود را به عنوان منبع بسیاری از پروژه‌های ثمربخش سینمایی مطرح کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به فیلم «الهه‌ها» به کارگردانی هدی بنیامینا اشاره کرد که دوربین طلایی جشنواره کن را از آن خود کرد.

نظرات شما
پیشخوان