تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
گزارش تحلیلی رویداد 24 از آنچه رقابتی‎ترین انتخابات قرن خوانده می‎شود

رقابت هر اصلاح‎طلب با یکصد اصولگرا

واکنش شورای نگهبان، نمایانگر عملکرد آن شورا می باشد یعنی توجه به مُر قانون. هرکس هم قبول ندارد خود به خود، عدم التزامش به هرچه که در عالم می باشد اثبات می شود...
رویداد۲۴: شورای نگهبان پس از فراز و نشیب های فراوان، بالاخره نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را اعلام نمود که این کار، واکنش های فراوانی را در پی داشت.در این گزارش، به واکنش گروههای مختلف نسبت به اعلام نتایج می پردازیم.

اصولگرایان

اصولگرایان دو واکنش از خود بروز دادند. واکنش اول در قالب عبارت « ناز شستت» بروز یافت بدین نحو که ناز شستت که اصلاح طلبان را قلع و قمع کردی، ناز شستت که ترکیب جناحی مجلس آینده را مشخص نمودی، ناز شستت که رقابتی ترین انتخابات را موجب شده ای و از این قبیل شست ها...
واکنش دوم اصولگرایان اما جنبه اعتراضی دارد. ماجرا به آنجا باز می گردد که به دلیل تایید صلاحیت بیشمار اصولگرایان ( به ازای هر یک اصلاح طلب؛ یکصد اصولگرا) و احساس تکلیف همگانی در این جناح،اختلافات درونی فزونی یافته است و توقع اصولگرایان از این شورای محترم،آن بود که همان افرادی که مد نظر هستند تایید شوند و رقابتی ترین انتخابات قرن، با خوبی و خوشی، خاتمه یابد.

رقابت هر اصلاح‎طلب با یکصد اصولگرا

اصلاح طلبان

اصلاح طلبان قصد نجات ایران را دارند اما اینکه آیا ایران هم چنین قصدی داشته باشد در هاله ای از نور قرار دارد. مدام تکرار می کنند که باید حضور حداکثری داشت اما با لطف شورای نگهبان، از تکمیل لیست انتخاباتی خود نیز درمانده اند. عایدی آنان از تحریم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، امثال کوچک زاده های توهین کننده به بزرگ زادگان بوده است و لذا تمام تلاش خود را می کنند تا در رقابتی ترین انتخابات قرن، از بین اصولگرایان و اصولگرایان، اصولگرایان را انتخاب کنند تا بلکه اصولگرایان رای نیاورند.
اما نکته جالب توجه برای اصلاح طلبان - پس از تزریق امید فراوان توسط مسوولان وزارت کشور به آنان مبنی بر نتیجه بخش بودن رایزنی ها- افزایش تعداد کاندیداهای اصولگرا و رد صلاحیت برخی از تایید شده های اصلاح طلب بود که موجب شد اصلاح طلبان، به جای برنامه ریزی برای یک واکنش درخور، نسبت به معنای مصطلح برخی از واژه ها، دچار تشکیک شوند و باز هم بر حضور حداکثری تاکید نمایند!!!

دولت

وظیفه دولت یازدهم، فراهم سازی میدان رقابت دوستانه میان اصولگرایان و اصولگرایان با قضاوت شورای نگهبان و با حضور خیل عظیم تماشاگران اصلاح طلب می باشد یعنی زمین از دولت و بازی از اصولگرایان.هرچند جایگاه مجلس، راس امور است اما لازم نیست رقابت را از فضای دوستانه و صمیمانه به فضای تخریب و دشمنی کشاند لذا دولت یازدهم، این رقابت را برگزار می کند ولو اینکه یک جناح در آن حاضر باشد، ولو اینکه آشوری و ارمنی هم نماینده داشته باشد ولی یک جناح نه.مهم ترین امر، مُر قانون است که بحمدلله اجرایی شده است.

شورای نگهبان

واکنش شورای نگهبان، نمایانگر عملکرد آن شورا می باشد یعنی توجه به مُر قانون. هرکس هم قبول ندارد خود به خود، عدم التزامش به هرچه که در عالم می باشد اثبات می شود و قاعده « دیدی گفتم» بر او صدق می یابد. اینکه ملاک های عدم التزام چیست هم که به کسی ربطی ندارد و مهم ترین موضوع، فراهم شدن امکان رقابتی ترین انتخابات قرن در هفتم اسفند است.

مردم

البته کسی به واکنش مردم، توجهی نمی کند ولی فی الحال، واکنش مردم به اعلام نتایج صلاحیت ها، در چند سوال خلاصه می شود. به طور مثال، سرلیست اصولگرایان کیست؟ آیا می شود نام کوچک زاده را ابتدای لیست نوشت؟ چرا پنجاه اصلاح طلب تایید شده اند؟ مگر اینها در سال 88، زنده نبودند؟ و ....
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تایید صلاحیت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
محمد مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
1
1
ممنون از اطلاع رسانی
رزمنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
1
0
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
محمد
|
United States of America
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
1
0
خدا بخير كنه!
سیاوش عینالو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
1
2
با توجه به اینکه اصلاح طلبان پشتوانه مردمی دارند، لذا اصولگرایان هر چقدر هم که باشند باز هم شکست خواهند خورد!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
0
0
رای ما کاندیدهای خبرگان مردم در تمام استانها
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان