تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
گزارش رویداد۲۴درباره ضرورت اقدام مشترک دولت و مجلسِ اعتدالگرا و اصلاح طلب؛

اینک شمائید و اعتماد مردم

مبادا قدر اعتماد مردم را ندانید. مبادا امید مردم را ناامید کنید. مبادا با ورود به مجلس، مردمی که به شما امید بسته بودند را فراموش کنید. مبادا درگیر در رویه رایج در مجلس نهم شوید. مبادا معیشت مردم را فدای بازیهای سیاسی کنید. و مبادا مردمی که غرق در مشکلات روزمره هستند و با امید؛ زنده اند را در جریان حفظ و بسط قدرت، فراموش کنید.
رویداد۲۴- مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همانند مرحله اول، با شکوه فراوان برگزار شد و نتایج حاصله، حکایت از پیروزی قطعی لیست امید (ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت) دارد. 

حضور مردم در انتخابات و نتایج به دست آمده، پرده از دو هدف بزرگ مردم برمی دارد. هدف اول مردم از حضور در پای صندوق‌های رای، ممانعت از حضور دوباره افراطیون و عناصر تندرو در مجلس شورای اسلامی بود. ممانعت از حضور افرادی که بازی‌های سیاسی و جدل‌های گروهی و حزبی در نزد آنان، اولویت بیشتری نسبت به منافع ملی دارد. ممانعت از حضور افرادی که برای بازگشت به قدرت، به هر دستاویزی برای چوب لای چرخ دولت گذاشتن متوسل می‌شوند. 

مردم فهیم ایران با آرای خود، نشان دادند فضای آرامش و دوستی را بر فضای جدال و تنش ترجیح می‌دهند. نشان دادند توهین به بزرگان انقلاب و نظام را برنمی تابند. نشان دادند نحوه برخورد کینه جویانه و بغض آلود با عناصر خدوم دولت را نمی‌پسندند. و نشان دادند که خواهان مجلسی هستند که از تریبون آن، حرف دل مردم زده شود و نه حرف عده‌ای افراطی و تندرو. 

هدف دیگر مردم، نمایش اعتماد به جریانی است که در سالهای اخیر، مورد هجوم ناجوانمردانه انواع توهین‌ها و تهمت‌ها واقع شده است. اعتماد به جریانی که به دلیل نداشتن پشتوانه در حاکمیت، در همه زمان‌ها، مورد تعرض و تهمت قرار می‌گیرد و هیچ کس هم یارای مقابله با تهمت زنندگان را ندارد. 

مردم به جریانی اعتماد کردند که رهبرش را ممنوع التصویر کرده‌اند، بزرگانش در حبس و حصر به سر می‌برند، انواع اتهامات امنیتی به عناصرش وارد شده است در حالیکه دادگاه صالحی هم تشکیل نشده است، به تعداد زیادی از افرادش، اتهام عدم التزام به اسلام و نظام و قانون اساسی زده شده است، روز و شبی نیست که به این جریان، توسط رسانه‌هایی که از بیت المال، تامین بودجه می‌شوند فحاشی نشود، شبانه روزی نیست که صدا و سیمای کشور، مستند و میزگردی در رابطه با خیانت‌های این جریان پخش نکند، در ایام انتخابات، به تعداد اندک باقی مانده، لقب وابستگی به انگلیس داده می‌شود، هوادارانشان را کوفی می‌خوانند و... 

مردم با آرای خود، «نه» بزرگی به انحصار طلبان گفتند تا نشان داده باشند که آراء و نظرات گوناگونی در کشور وجود دارد... 

مردم با آرای خود نشان دادند که دوران «یک طرفه به قاضی رفتن» سرآمده است و نمی‌شود سالهای زیادی، مردم را فریب داد... 

مردم با آرای خود عنوان کردند که نظام اسلامی ما، بر مبنای رای مردم استوار است و نه تشخیص عده‌ای اندک؛ نظر مردم است که حکم نهایی را صادر می‌کند و نه علایق شخصی افرادی که به معیار‌ها و ملاک‌های قانونی توجهی ندارند. 

و در ‌‌نهایت، مردم به جریان اصلاح طلب و اعتدال گرا، «اعتماد» کردند، بار دیگر به رهبر ممنوع التصویرش اعتماد کردند، به سرلیست عارفانه‌اش، اعتماد کردند و به آینده‌ای که در صلح و آرامش، موجبات پیشرفت ایران اسلامی را فراهم آورد امید بستند. 

وقت پاسخ به اعتماد مردم فرا رسید

اینک؛ جریان اصلاح طلب مانده است و اعتماد مردم. لیست امید مانده است و امید مردم. کشور مانده است و مجموعه تازه نفسی از نخبگان مردم. 

مبادا قدر اعتماد مردم را ندانید. مبادا امید مردم را ناامید کنید. مبادا با ورود به مجلس، مردمی که به شما امید بسته بودند را فراموش کنید.

مبادا درگیر در رویه رایج در مجلس نهم شوید. مبادا معیشت مردم را فدای بازیهای سیاسی کنید. و مبادا مردمی که غرق در مشکلات روزمره هستند و با امید؛ زنده‌اند را در جریان حفظ و بسط قدرت، فراموش کنید. 

به یاد داشته باشید که یک حرکت برای خشنودی خدا و خلق خدا، نتایج فراوانی دارد. یک انصراف عارف وار در انتخابات۹۲، نتایجی را در سه سال گذشته به وجود آورده است که قابل احصاء نیست.

یک اقدام مهم برای صرف نظر کردن از قدرت و خیرخواهی مردم، هم ریاست جمهوری را تضمین کرد، هم برجام را به ارمغان آورد، هم مجلس را حاصل نمود و بسیاری دستاوردهای دیگر.
 
خیرخواه مردم باشید تا پایدار بمانید و اعتماد مردم را قدر بدانید که خدمت به خلق خدا، در نظر پروردگار عالم، بر‌ترین عبادتهاست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان