تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

تعویق قرائت گزارش تفحص از شهرداری

درحالی که در ابتدای نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، قرائت گزارش کمیسیون عمران مبنی بر رد تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در دستورکار جلسه امروز پارلمان قرار گرفته بود، درنهایت به دلائل آیین‌نامه‌ای این کمیسیون در ارائه گزارش به هیات رییسه مجلس از دستور کار خارج شد.
رویداد۲۴-درحالی که در ابتدای نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، قرائت گزارش کمیسیون عمران مبنی بر رد تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در دستورکار جلسه امروز پارلمان قرار گرفته بود، درنهایت به دلائل آیین‌نامه‌ای این کمیسیون در ارائه گزارش به هیات رییسه مجلس از دستور کار خارج شد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به زمان ارائه این گزارش به مجلس، اعلام کرد: باتوجه به این‌که تبصره ۴ ماده ۱۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس اشاره کرد کلیه گزارش‌هایی که در جلسه علنی مطرح می‌شوند، حداقل باید ۲۴ ساعت قبل از قرائت، تکثیر و در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: گزارش کمیسیون عمران دیروز بعد از ظهر در اختیار نمایندگان قرار گرفته و هنوز مهلت ۲۴ ساعته طی نشده است.

علی لاریجانی در واکنش به این گفته قاضی‌زاده، اعلام کرد: بنابر این لازم است آیین‌نامه داخلی مجلس را رعایت کنیم و قرائت گزارش مربوط به تفحص شهرداری را به جلسه روز سه‌شنبه موکول کنیم.

بی‌اطلاعی رییس کمیسیون عمران از علت تعویق در قرائت گزارش تفحص شهرداری تهران

این درحالی بود که محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر این‌که علت به تعویق افتادن قرائت گزارش بنابر آیین‌نامه داخلی مجلس، دیرکرد این کمیسیون در ارائه گزارش به هیات رییسه بوده یا هیات رییسه مجلس در چاپ گزارش تفحص از شهرداری تهران و توزیع آن میان نمایندگان نمایندگان تعلل کرده، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

علیرضا رحیمی نماینده تهران و ازجمله متقاضیان این تفحص نیز در پاسخ به سوال مشابه، گفت: مشکل آیین‌نامه‌ای منجر به این مسئله شد اما اعلام نکردند که توضیحی درخصوص علت فنی این مسئله ارائه نشد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان