تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس‌:

توسعه گردشگری باید منجر به رونق اقتصادی شود

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه گردشگری باید منجر به رونق اقتصادی شود.
رویداد۲۴نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه گردشگری باید منجر به رونق اقتصادی شود.

‌محمد بیرانوندی با اشاره به وضعیت زیرساخت گردشگری استان در سال‌های اخیر، گفت: در حال پیگیری به سرانجام رساندن هتل‌های نیمه‌تمام استان هستیم تا با کمک بانک‌ها به بهره‌برداری برسند.


او با بیان اینکه صنعت گردشگری مانند همه صنایع در استان باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در سال 96 برای تحقق شعار سال، اولویت کاری را برای اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف بویژه تقویت صنایع خرد، صنایع دستی، اشتغال خانگی و روستایی معطوف کرده‌ایم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی می‌تواند به تولیدهای این بخش کمک کند و بازاریابی در این حوزه از برنامه‌ها می‌تواند باشد‌.

بیرانوند با اشاره به شیوه درست تبلیغات گردشگری یادآور شد: انتشار اخبار در حوزه گردشگری باید به گونه‌ای باشد که تنها به منفی‌بافی و بزرگ‌ کردن مشکلات نپردازیم، بلکه راه حلی برای برجسته کردن ظرفیت‌های استان باشند‌.

او با بیان اینکه توسعه گردشگری باید منجر به رونق اقتصادی شود، تاکید کرد: فعالیت‌ها بر رفع کامل مشکلات اقتصادی در استان دلالت دارد، در سال جاری باید بتوانیم با همت و تلاش مشکلات موجود را کاهش دهیم‌.

این نماینده مجلس تصریح کرد: داشتن مواهب طبیعی در لرستان یک مزیت رقابتی است که با رونق گردشگری، درآمد پایدار و اشتغال ایجاد شده، شهروندان و روستانشینان از منابع مالی و رشد بهره‌مند می‌شوند‌.

او با بیان اینکه گردشگری یکی از ظرفیت‌های اشتغال در لرستان است، اشتغال را خواسته اصلی مردم دانست و گفت: گردشگری در لرستان یکی از مهمترین فرصت‌های اشتغال‌آفرینی است.

بیرانوندی عنوان کرد: امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است که برای تحقق اشتغال در استان به ویژه در شهرستان خرم آباد باید ظرفیت‌های گردشگری را معرفی کرد.

او با بیان اینکه تاکنون اقداماتی در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان انجام شده، اما کافی نبوده است، اظهار کرد: طبق گفته مسافران نوروزی اماکن گردشگری و توانمندی‌های لرستان به خوبی معرفی نشده‌اند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس ‌تاکید کرد: رسانه‌ها و اهل قلم باید بیش از پیش ظرفیت‌های گردشگری استان را معرفی کنند.

بیرانوندی گفت: ما مجلسیان و همه دولتمردان و تمامی ارکان حکومتی باید دست به دست هم بدهیم تا برای رونق اقتصادی و افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال جوانان و مخصوصاً جوانان فارغ التحصیل گام‌های بلندی برداریم‌.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان