تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
وکیلی مطرح کرد:

انتظارات از صدا و سیما و نگرانی ها از عملکرد آن در انتخابات

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقویت مشارکت مردم در انتخابات پیش رو و رعایت بی طرفی از سوی صدا و سیما تاکید کرد.
رویداد۲۴یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقویت مشارکت مردم در انتخابات پیش رو و رعایت بی طرفی از سوی صدا و سیما تاکید کرد.

محمدعلی وکیلی  اظهار کرد: انتظار اول از صدا و سیما این است که در مسیر مشارکت حداکثری قدم بردارد. همواره گفته شده که در کشور ما نتیجه انتخابات فرع است و اصل مشارکت حداکثری در راستای حفظ منافع ملی است و این سیاست راهبردی نظام است که صدا و سیما به عنوان رسانه ملی باید عملکردش را منطبق بر این سیاست راهبردی کند.

او افزود: هر اقدامی از سوی صدا و سیما که مشارکت مردم در انتخابات را تقویت کند با سیاست راهبردی نظام منطبق است و هر عملی که مشارکت را تضعیف کند و یا ایجاد یاس و نامیدی کند خلاف منافع ملی است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: عملکرد صدا و سیما در بزنگاه هایی مثل انتخابات است که می‌تواند اعتماد آفرین یا اعتماد سوز باشد. اگر عملکرد آن بی طرفانه باشد اعتماد آفرین خواهد بود اما اگر جانب دارانه باشد و به سمت منافع جناحی سوق پیدا کند و از سرمایه اعتماد عمومی آن کاسته خواهد شد.

وکیلی یادآور شد: البته هنوز چندان وارد فضای انتخاباتی نشده ایم بنابراین نمی توان ارزیابی دقیقی از عملکرد صدا و سیما به شکل زودهنگام داشت و باید ببینیم صدا و سیما در روزهای آتی چه رویکردی را اتخاذ خواهد کرد و بر اساس آن عملکردش را ارزیابی کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت:‌ میز مناظره ای که صدا و سیما راه انداخته خوب است اما باید ببینیم به لحاظ کنداکتور ، محتوا و مدعوین به چه شکل خواهد بود و این تابع انتخاب های آتی است که بر اساس آن می‌شود قضاوت کرد.

او در پایان افزود: مهمترین نگرانی این است که صدا و سیما به جای حرکت در مسیر سیاست راهبردی نظام که مشارکت است عملکردی خلاف این امر داشته باشد و دیگر اینکه به جای اینکه اینکه ملی رفتار کند و بی طرفی را رعایت کند به تریبون جناحی تبدیل شود که از سرمایه عمومی می کاهد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان