تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
باقری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد؛

«قالیباف» با انتخاب ادبیات خشن و تخریبی به دنبال چیست؟

مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات با اشاره به حمله تند محمدباقر قالیباف به حسن روحانی و دولت او در روز ثبت‎نام برای کاندیداتوری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم انتخاب ادبیات تخریبی و خشن راهکاری برای فرار آقای قالیباف از توضیح و شفاف‎سازی عملکرد خود نباشد.
رویداد۲۴مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات با اشاره به حمله تند محمدباقر قالیباف به حسن روحانی و دولت او در روز ثبت‎نام برای کاندیداتوری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم انتخاب ادبیات تخریبی و خشن راهکاری برای فرار آقای قالیباف از توضیح و شفاف‎سازی عملکرد خود نباشد. 

  محمدباقر قالیباف، شهردار تهران شنبه، 26 فروردین، در آخرین دقایق از آخرین روز ثبت‎نام برای انتخابات ریاست‎جمهوری وارد وزارت کشور شد و ثبت ‏نام کرد.

او به عنوان شهردار تهران 12 سال سابقه اجرایی دارد که املاک نجومی، قراردادهای نجومی، استخدام‎های نجومی، اجاره و فروش سوله‎های ستاد بحران، فروش تراکم، عدم شفاف‎سازی در مورد درآمد بیلبوردهای تبلیغاتی، میلیاردها تومان بدهی، واگذاری شهر آفتاب و بانک شهر، آتش‎سوزی خیابان‎جمهوری و حادثه پلاسکو تنها چند نمونه از تیترهای کارنامه کاری آقای شهردار است.  

    بسیاری از مردم «قالیباف» را به عنوان فردی نظارت‎گریز می‎دانند خیلی‎ها هم  مانند «غلامرضا انصاری» عضو فعلی شورای شهر، این برچسب   را به جای قالیباف به شهرداری می‎زنند و می‎گویند: " شهرداری نظارت‎گریز است."  این در حالی است که حالا پس از 12 سال کلمه شهرداری سخت از کلمه قالیباف جدا می‎شود. 

انتخابات ریاست‎جمهوری فرصت مناسبی است که نامزدها عملکرد، کارنامه و برنامه‎های خود را واضح و شفاف برای افکارعمومی بیان کنند اما، برای  کسانی که سال‏‎هاست منتظر توضیحی شفاف از آقای شهردار هستند این یک فرصت بسیار مناسب به نظر می‎رسد که به بهانه انتخابات ریاست‎جمهوری از قالیباف برای کارنامه 12 ساله نه چندان موفقش‎اش در شهرداری توضیح بخواهند. 

علی باقری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت:  طبق قانون هر شهروندی که شرایط قانونی را داشته باشد می‎تواند کاندیدا شود، آقای قالیباف هم از این قاعده مستثنی نیست اما نکته‎ای که در مورد ایشان وجود دارد این است که آقای قالیباف از همان لحظه ثبت‎نام و حتی حواشی قبل از آن مشی هجوم تخریبی را علیه سایر رقبا  و به خصوص آقای روحانی شروع کرده است.

او ادامه داد: نقد کردن برنامه دیگر کاندیدها به خصوص نقد کاندیدای که دولت را در دست دارد حق طبیعی همه کاندیدها است و حتی خیلی خوب و مفید است اما به کار بردن ادبیاتی که در آن تخریب وجود داشته باشد اشتباه است و فضا را ناسالم می‎کند.

باقری بیان کرد: خود آقای قالیباف هم مانند همین دولتی که آن را مورد هجوم قرار داده است دارای کارنامه و عملکرد اجرایی است. یک عملکرد 12 ساله در شهرداری دارد که اتفاقا نقدهای خیلی جدی هم به این عملکرد وارد است. آقای قالیباف باید خودش را آماده پاسخگویی به نقدهای جدی (منصفانه و با استفاده از ادبیات توام با اخلاق) کند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات افزود: امیدوارم انتخاب ادبیات تخریبی و خشن راهکاری برای فرار آقای قالیباف از توضیح و شفاف‎سازی عملکرد خود نباشد. 

باقری در پاسخ به این سوال که آیا حضور آقای قالیباف می‎تواند فرصتی مناسب برای اعضاء شورای شهر باشد تا به نقد عملکرد او بپردازند، گفت: قطعا این اتفاق می‎افتد، البته این انتقاد به اعضای فعلی شورای شهر وارد است که آیا در این چهارسال به وظیفه نظارتی خود  به درستی عملکرده‎اند یا نه؟

او افزود: انتخابات فرصت مناسبی است که همه صاحب نظران، خصوصا اعضاء شورای شهر عملکرد شهردار تهران _ چه عملکرد مثبت و چه عملکردهای منفی که بسیار زیاد بوده است_  را به شکل جدی مورد بازبینی و نقد قرار دهند. 
نظرات شما
پیشخوان