تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶

شکوری‌راد:روحانی کشور را نجات داد

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران گفت: دلیل حمایت اصلاح طلبان از روحانی این است که آنچه وی می‌گوید و می‌خواهد، دقیقا همان چیزی است که مردم می خواهند.
رویداد۲۴ علی شکوری راد که در ستاد انتخاباتی حسن روحانی در مشهد سخن می‌گفت، اظهار کرد: متاسفانه امروز دانشگاه‌های کشور غیر سیاسی شده‌اند و در انتخابات ساکت هستند، درحالی که همیشه این دانشجویان بودند که تنور انتخابات را داغ نگه می‌داشتند.
 
وی با اشاره به اینکه اتخاذ این رویکرد یک فعالیت کاملا برنامه ریزی شده بوده که طی سال‌های گذشته انجام شده است، خاطر نشان کرد: رهبری در سال 73 فرمودند آنها که دانشگاه هایی ما را غیر سیاسی کردند خدا لعنت کند. حیف است که دانشجو نتواند به عنوان نماینده جامعه خود پیشتاز فعالیت‌های سیاسی باشد.
 
شکوری راد با اشاره به توجه روحانی به وزارت علوم خاطرنشان کرد: امیدواریم همین روند که در ابتدای دولت روحانی با اظهارات و فعالیت‌های دکتر فرجی دانا آغاز شد در دولت بعدی ادامه یابد. متاسفانه وزیر بعدی به اندازه فرجی‌دانا در این زمینه ثابت قدم نبود که این روند را دنبال کند و به همین خاطر است که همچنان شاهد هستیم که دانشگاه‌های ما گرم نیستند.
 
شکوری راد در خصوص اهمیت انتخابات گفت: انتخابات میراث انقلاب اسلامی است و تعیین سرنوشت می‌کند، فقط در دوره‌های انتخابات است که می‌توان شمیم تغییر را در جامعه استشمام و احساس کرد که رای مردم می‌تواند تاثیرگذار باشد، ملت ایران در سال 76 به خوبی نتیجه خواست تغییر را دید.


وی با بیان اینکه در کشور ما دامنه اختیارات رییس جمهور مثل سایر کشورها نیست، تاکید کرد: در انتخابات از دولت چه می‌خواهیم؟ در نظامی هستیم که میزان تاثیرگذاری رئیس جمهور مثل سایر کشورها نیست ولی با این حال تغییرات اساسی و بزرگی را همواره از طریق انتخابات شاهد بوده‌ایم. در کشورهایی که از انتخابات بهره‌مند نیستند یا عده کمی در آن مشارکت می‌کنند، انتخابات اثر گذار نیست و هیچ گونه دستاوردی در آن وجود نداشته است.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با برشمردن خواسته‌های مردم از رییس قوه مجریه گفت: از حاکمان می‌خواهیم جامعه را درست اداره کنند و منابع ملی را صرف توسعه کشور کنند. توجه ویژه‌ای به توزیع عادلانه فرصت‌ها داشته‌باشند و قانون را در جامعه حاکم کنند و در نهایت اینکه حاکمیت قانون انجام شود.
 
وی افزود: قانون باید برای همه یکسان اجرا شود و نباید شاهد اراده اشخاص بر تبعیض باشیم، اجرای آن باید به حرکت به سوی وفاق و همدلی کمک کند و به سوی منافع ملی گام برداریم، مهمتر از همه اینکه کاری کنند که نفرت و کینه در جامعه به حداقل برسد. نباید مردم با انگ و تهمت، بهانه‌جویی، پرونده‌سازی به حاشیه رانده شوند.
 
وی افزود: در سال 76 همین مردم در حاشیه بودند که آمدند و اثرگذار شدند. در سال 92 هم مثل 76، البته نه به آن وسعت، شاهد بودیم که مردم در حاشیه دوباره خود را نشان دادند و پای کار آمدند و بالتبع آن نتیجه‌اش را هم دیدیدم.
 
دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران تاکید کرد: در سال 76 مسئولین متوجه شدند که در جامعه چه می گذرد. مردمی که در حاشیه بودند با حضور خود و ریختن آرای خود به صندوق‌ها به مسئولانی که فکر می کردند قرار است شرایط به همین روال باشد، نشان دادند که واقعیت چیست.
 
شکوری‌راد خاطرنشان کرد: کارآمدی و اثربخشی یعنی کسانی به کار گمارده شوند که ارزشمند و توانمند باشند. در استخدام افراد باید شایستگی افراد مدنظر قرار گرفته‌شود و اینطور نباشد که شاهد تعهد فردی به گروه خاصی باشیم.
 
وی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری به معنای تصدی‌گری در کنار پاسخگویی است، خاطرنشان کرد: مسئولین باید پاسخگوی مردم باشند. مسئولان باید مردم را یکسان ببیند و تبعیضی قائل نشوند. باید مردم محرم دانسته شوند و امور شفاف باشد و در این زمینه باید نهادهای ناظر مردمی امکان فعالیت داشته باشند، دسترسی به اطلاعات باید وجود داشته باشد. همه امور در پیش چشم مردم باشد و تصمیمات پشت پرده اتفاق نیفتد، تصمیمات در پیش چشم مردم باشد.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه روحانی خود را در طول 4 سال گذشته به این فاکتورهای مهم پایبند نشان داد، خاطرنشان کرد: روحانی تاکنون خود را بهترین فرد در این زمینه نشان داده و به همین دلیل از وی حمایت می‌کنیم.


وی افزود: هیچ مسئولی نیست که تمام عیار و تمام کارها را صد درصد انجام دهد اما باید دید از روحانی چه می خواستیم؟ به نجات دادن کشور در دولت تدبیر و امید 20 می دهم، روحانی کشور را نجات داد و از آن بی تدبیری حاکم در تمام امور کشور فاصله گرفت. روحانی کشور را از افراط‌گرایی، توهم در اداره کشور، از آن شرایط خاص و ... دور کرد.
 
دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران افزود: دو دوره ریاست جمهوری لازم است تا به نقطه صفر دولت احمدی‌نژاد و سال 84 برگردیم. نرمالیزاسیون انجام شده است و الان شرایط مهیا است که دولت تدبیر و امید تازه برنامه‌های خود را اجرا کند. این آواربرداری ظرف یک دوره انجام داده است.
 
شکوری راد تاکید کرد: دولت روحانی در حوزه اقتصادی با کاهش قیمت نفت روبه رو بود، فروش نفت حداقلی بود و قیمت نفت نیز کاهش یافته بود اما دولت با همه این شرایط توانست قدم‌هایی را بردارد. برجام نیز همچون کتب در رابطه با دیپلماسی حتما مطالعه خواهد شد. ایران توانست با وجود درگیر شدن با فصل هفتم قطعنامه‌ها که برای خروج از آن 1 تا 7 سال زمان نیاز است به توافقی دست یابد که تمامی قطعنامه‌ها از بین برود. فراموش نکنید که عراق هنوز با تحریم‌های دوره صدام دست و پنجه نرم می‌کند.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در اقتصاد نیز تیم اقتصادی روحانی بر سر دوراهی خروج از رکود یا مهار تورم بود که در نهایت مهار تورم را در اولویت قرار داد. تصمیم این بود که تورم را مهار کنند، در نهایت این تورم به زیر 10 درصد رسید پس به این اقدامات دولت هم 20 می‌دهم.
 
وی خاطرنشان کرد: اینکه نتوانستیم از رکود خارج شویم دلیلش این بود که اولویت را تورم قرار داده‌بود. آنهایی که وعده می دهند عوام فریبی می‌کنند. اگر دولت روحانی در این 4 سال کار نکرده‌بود که امروز به نفت در برابر غذا می‌رسیدیم. حالا وعده‌هایش را دوستان می‌دهند اما فراموش نکنید که اینها همگی برای جلب رای مردم است و هیچ حساب و کتابی ندارد.
 
شکوری راد تصریح کرد: بررسی کنید ببینید نامزدهای دیگر برای حاکمیت قانون و مشارکت مردم چند جمله گفته‌اند،آیا پیدا می‌کنید جمله‌ای با محتوای مردم صاحب رای هستند و ولی نعمت کشور هستند؟ نخیر! آنها فقط یک جمله می‌گویند و آن هم لزوم تبعیت مردم است. معیارهای فکری آقایان فقط کینه‌ساز است و به جای یکپارچه دیدن مردم فقط به دسته‌بندی می‌پردازند.
 
وی افزود: آنهایی که نمی‌توانند حکومت و دولت کارآمدی تشکیل دهند، در به کارگیری نیروها، نیروهای وابسته را در اختیار می‌گیرند.


دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران افزود: روحانی اشاره کرده که آزادی، عدالت و حق تعیین سرنوشت را برای مردم می‌خواهد، خب ما هم پیشرفت می‌خواهیم، ما هم نمی‌خواهیم که کشور به عقب بازگردد، ما به عقب بازنخواهیم گشت، تا نیمه راه آمدیم و ادامه راه را نیز با ایشان خواهیم رفت. ما استقلال، منشور حقوق شهروندی و اجرای آن را می خواهیم.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر لزوم حضور مردم پای صندوق‌های رای گفت: باید شفافیت مناسب انجام شود به آن 30 درصدی که تصمیم نگرفته اند، نگرانی ما از آراء خاکستری نیست، آنها در انتخابات شرکت می کنند و به زودی متوجه می شوند که می‌توانند با رای خود سرنوشت را تغییر دهند.
 
وی افزود: عده‌ای هستند که به زودی مجاب می شوند که شرکت کنند، ندای تحریم انتخابات بسیار کم شنیده می شود و دستاوردهای این دولت که ناشی از شرکت مردم است را می‌بینیم. در همین انتخابات شوراها نتیجه رای مجلس را خواهیم دید.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان