تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
رئیس ستاد انتخابات استان تهران:

دولت نگاه مثبتی به تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها داشته است

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: دولت با نگاه حقوق شهروندی نگاه مثبتی به صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها داشته تا مردم با مشارکت حداکثری خود افراد اصلح را انتخاب کنند.
رویداد۲۴رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: دولت با نگاه حقوق شهروندی نگاه مثبتی به صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها داشته تا مردم با مشارکت حداکثری خود افراد اصلح را انتخاب کنند.

شهاب الدین چاووشی در همایش توجیهی نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان گلستان اظهار کرد: شوراها یکی از نهادهای مهم تاثیر گذار در امور کشور هستند که از طریق شورای عالی استان ها با تهیه لوایح و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی می توانند همپای مجلس در حوزه تصمیم گیری و قانونگذاری تاثیر گذار باشند.

او در ادامه افزود: به شرطی که شوراها دچار روزمره‌گی نشوند و از این فرصت و ظرفیت استفاده بهینه را ببرند.

معاون سیاسی استانداری تهران ادامه داد: دولت در این دوره با نگاه حقوق شهروندی و تقویت مشارکت تلاش کرد نگاه مثبتی به صلاحیت ها داشته باشد. بنابراین حداقل شرایط کاندیداها را بررسی و رصد کرد. هیات های اجرایی حق انتخاب اصلی را برای مردم باقی گذاشتند تا با مشارکت حداکثری خود افراد صالح و شایسته را انتخاب کنند.

او در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه قدرت دیپلماسی و هنر گفت‌وگوی دولتمردان در مذاکرات هسته ای به پشتوانه رای مردم اتفاق افتاد، تصریح کرد: دولت سایه شوم تحریم را که بدتر از جنگ تن به تن بود از سر کشور دور کرد و گره از پای اقتصاد کشور گشود تا مردم آسوده خاطر در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند.

چاووشی همچنین گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت آن دوستدار محرومین و مستضعفین  و دشمن محرومیت است. محرومیت نتیجه برنامه ها و سیاست های غلطی است که معمولا با عوام فریبی و طرح های اشتباه و غیر عملی در کشور اعمال شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران همچنین با اشاره به اینکه تلاش برای کسب قدرت در مکتب ما به شرط خدمت و قصد غربت ممدوح است، اظهار کرد: رسول خدا می فرماید از رحمت خدا به دور است کسی که بدون داشتن اهلیت تصدی امری از امور مسلمین را بپذیرد. اگر برخی از شما کاندیداها به نفع شایسته تر از خودتان کنار بروید کاری مناسب و اخلاقی انجام داده اید.

او همچنین ادامه داد: ما دومین کشور دارای گاز دنیا و سومین کشور نفت در دنیا هستیم. از نظر معادن جزو 10 کشور اول جهانیم و ثروت های خدادادی کشور برای اداره جمعیت دو برابری هم کفایت می کند به شرطی که منابع درست مدیریت شده و اولویت ها سنجیده شود. اگر کارها را به کاردان بسپاریم اوضاع سامان می یابد. در طرح مسکن مهر بسیاری از خانه ها خالی است و هنوز در آن مناطق بیمارستان و مدرسه وجود ندارد بیش از 2.5 میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد که انباشت بلا استفاده سرمایه عظیم ملی موجب ایجاد رکود در این بخش شده است.

چاووشی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید راه توسعه کشور را گشوده است، تورم را مهار کرده و رشد اقتصادی را افزایش داده است تاکید کرد: افزایش یارانه ها برای همه به معنای آتش زدن به اقتصاد کشور است. برای 2.5 برابر شدن یارانه ها قیمت گازوئیل و بنزین باید 5 برابر شود. یارانه یعنی غارت منابع و ثروت ملی کشور. در دنیا این امر با تامین و بیمه همگانی پوشش داده شده است.

چاووشی خاطر نشان کرد: ما مسکن مهر ساخته ایم اما هنوز عده زیادی از مردم بی مسکن مانده اند. حدود 2.5 میلیون مسکن خالی در کشور موید بی تدبیری و همچنین عامل رکود است.

چاووشی گفت: تقسیم جامعه به طبقه فقیر و غنی روش مطلوبی نیست. ثروتمند بودن فی نفسه ضد ارزش نیست و وادار کردن جامعه به نسبت از ثروتمندان یعنی تعطیل کردن توسعه کشور. مهم این است که تصمیم گیری های قانونی در نهاد های قدرت منجر به رانت و انباشته شدن ثروت نشود.

چاووشی افزود: هر کس باید سهم خود را در بهره وری و آنچه مصرف می کند ایفا کند و مالیات باید از دانه درشت ها گرفته شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پایان گفت: ما باید فرهنگ اشتغال را تغییر دهیم. نظام آموزشی کشور باید در جهت تناسب با کار و اشتغال تغییر یابد. فارغ التحصیلی که مهارت نداشته باشد به چه دردی می خورد. ژاپنی ها اگر کار نکنند احساس رضایت ندارند، ما اگر کار نکنیم احساس زرنگی می کنیم.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان