تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
سالاری، عضو شورای شهر در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

ادعای «قالیباف» درباره حضور زنان در مدیریت شهرداری واقعیت ندارد

یک عضو اصلاح‎طلب شورای شهر با تاکید بر اینکه ادعای قالیباف درباره حضور زنان در شهرداری با واقعیت تطبیق ندارد گفت: آقای قالیباف طی 12سالی که در مسند شهرداری تکیه زده، تنها شش ماه آخر یک زن را به عنوان شهردار انتخاب کرده که این هم به خاطر نزدیکی به زمان انتخابات بوده است.
رویداد۲۴یک عضو اصلاح‎طلب شورای شهر با تاکید بر اینکه ادعای قالیباف درباره حضور زنان در شهرداری با واقعیت تطبیق ندارد گفت: آقای قالیباف طی 12سالی که در مسند شهرداری تکیه زده، تنها شش ماه آخر یک زن را به عنوان شهردار انتخاب کرده که این هم به خاطر نزدیکی به زمان انتخابات بوده است.

قالیباف در مناظره دوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ادعا کرد، 13درصد مدیران شهرداری تهران زن هستند. این ادعای قالیباف واکنش‎های زیادی را به همراه داشته است. بیشتر انتقادها به این حرف قالیباف بر سر این  است که وقتی از میان جمعیت 17درصدی شاغلان زن در شهرداری تهران تنها یک مدیر ارشد زن وجود دارد که آن هم فقط  چند ماه قبل از انتخابات منصوب شده است، چرا آقای شهردار چنین ادعایی را مطرح می کند؟

بر اساس داده‎های موجود در منابع رسمى، زنان یک درصد از مدیران ارشد ستادی شهرداری تهران و 4 درصد از مدیران ارشد شهرداری مناطق را تشکیل می‌دهند.

محمد حقانی، عضو اصلاح‎طلب شورای شهر تهران، در خصوص  این ادعا قالیباف گفته است، سهم زنان از پست‎های ارشد مدیریتی کمتر از یک درصد است. از مجموع 120 مدیر ارشد شهرداری تهران فقط یکی از شهرداران مناطق که چند ماه قبل منصوب گردید از بین بانوان انتخاب شده است. 

همچنین شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده در توییتر خود به این ادعا پاسخ داد و نوشت: یک شهردار زن بعد از ۱۲سال؛ تنها سهم زنان از مدیریت شهری تهران!

آمارها نشان می‎دهد از میان 403 نفری که به عنوان مدیران ارشد شهرداری تهران کار می‎کنند تنها 14نفر زن هستند و این چیزی حدود 4درصد می‎شود. 

سهم حضور زنان در دولت قالیباف چقدر خواهد بود؟ کسی که  به تفکیک جنسی و خانه‎نشین کردن زنان معتقد بوده است و به شعار حضور زنان به مثابه ابزاری برای انتخابات و پاشنه آشیل جامعه زنان نگاه می کند؛ آیا اساسا سهمی برای حضور فعال آنها در جامعه قائل خواهد بود؟

محمد سالاری، عضو اصلاح‎طلب شورای شهر و قائم مقام حزب همبستگی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: ادعای قالیباف در خصوص اینکه بیش از 13 درصد مدیران شهرداری زن هستند اصلا با واقعیت تطبیق ندارد. شهرداری تهران 9 معاون دارد که هر 9 معاون مرد هستند، همچنین 22 شهردار در نواحی مختلف تهران وجود دارد که از میان آنها تنها یک نفر زن است.

او ادامه داد: این یک نفر هم علاوه بر اینکه از همشهریان آقای قالیباف است در 6 ماه اخیر منصوب شده است. یعنی قالیباف در طی 12 سال شهردار بودن تنها شش ماه آخر یک زن را به عنوان شهردار انتخاب کرده که این هم به خاطر نزدیکی به انتخابات بوده است.

این عضو شورای شهر بیان کرد: اگر چه در بدنه شهرداری تعداد قابل توجهی از زنان وجود دارند که در سطح خوبی فعالیت می‌کنند اما در شغل‎های رده بالا این تعداد انگشت شمار است. در بین شهرداران نواحی هم تعداد خیلی معدودی زن بیشتر نداریم در سازمان‎ها و شرکت‎های مرتبط به شهرداری هم تا جایی که  می‎دانم مدیر زن وجود ندارد.

سالاری اظهار داشت: اساسا عملکرد قالیباف در حوزه شهرداری اینگونه بوده است که بیشتر مدیرانش را خارج از بدنه شهرداری انتخاب کرده است، روشن است وقتی 50-60 هزار نفر از بدنه شهرداری چه زن و چه مرد  از عملکرد شهرداری رضایت ندارند و از این مساله که شهرداری تهران برای مشاغل رده بالا از بدنه خود شهرداری استفاده نمی‎کند، ناراحت‎اند،قالیباف با چنین ترفندهایی نمی‎تواند رای بیاورد. کسی که رده‌‎های بالای مدیریتی‎اش را خارج از بدنه شهرداری انتخاب کرده است و انگیزه را در بدنه و نیروهای خود کشته است نمی‎تواند با این ترفندها رای جمع کند. 

این عضو شورای شهر تهران  همچنین گفت: قالیباف مدتی پیش در خطبه نماز جمعه خیلی روشن و واضح موضع خود را اعلام کرد و گفت در سازمان‎ها و قسمت‎های مختلف شهرداری باید تفکیک جنسیتی انجام شود و وقتی او اینها را عملا ابراز کرده و همه شنیده‎اند نمی‎تواند در بزنگاه انتخابات چیزی غیر از عملکردی که نشان داده است باشد و از این طریق رای بیاورد. 
نظرات شما
پیشخوان