تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
علی تاجرنیا در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

برای کاهش احتمال شکست، همه به لیست واحد اصلاح‎طلبان رای دهیم

عضو شورای مرکزی اتحاد ملت گفت: برای کاهش احتمال شکست در انتخابات شورای شهر همه باید همکاری و همراهی کنیم، شورای عالی سیاست‎گذاری با شفاف سازی برای مردم، کسانی که در لیست قرار دارند بیشتر از همه باید تلاش کنند تا با معرفی خود و دیدگاه‎های خود مردم را آگاه کنند و کسانی هم که خارج از لیست هستند باید از طرفداران خود بخواهند به لیست واحد رای دهند.
رویداد۲۴-عضو شورای مرکزی اتحاد ملت گفت: برای کاهش احتمال شکست در انتخابات شورای شهر همه باید همکاری و همراهی کنیم، شورای عالی سیاست‎گذاری با شفاف سازی برای مردم، کسانی که در لیست قرار دارند بیشتر از همه باید تلاش کنند تا با معرفی خود و دیدگاه‎های خود مردم را آگاه کنند و کسانی هم که خارج از لیست هستند باید از طرفداران خود بخواهند به لیست واحد رای دهند.

احتمالا امروز به طورقطعی لیست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان برای انتخابات شورای شهر منتشر و مشخص خواهد شد که آیا این لیست تغییر خواهد کرد یا نه. افکارعمومی و بسیاری از فعالان مدنی و سیاسی هنوز امیدوارند تغییراتی در این لیست صورت بگیرد. اما آنطور که به نظر می‎رسد و با توجه به حمایت شخصیت‎های مهم اصلاحات از این لیست، امکان تغییر آن کم است. 

بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی معتقدند اینکه لیست مورد قبول افکارعمومی نیست ممکن است باعث عدم مشارکت آنها در انتخابات شود و نه تنها تجربه سه دوره قبلی شورای شهر با مدیریت اصولگراها تکرار شود بلکه عدم مشارکت مردم  به انتخابات ریاست‎جمهوری نیز آسیب برساند. 

به نظر می‎رسد شورای عالی سیاست‎گذاری در این فرصت کمی که تا انتخابات باقی مانده باید برای ترغیب مردم به شرکت در انتخابات شورای شهر چاره‎ای بیاندیشد و یا در خصوص لیست ارائه شده توضیحات روشن و شفافی به مردم بدهد.

علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی اتحاد ملت در گفت و گو با رویداد۲۴ درباره لیست اصلاح‎طلبان در انتخابات شورای شهر گفت: طبیعی است وقتی حدود 600 نفر برای قرار گرفتن در لیست اصلاح‎طلبان فرم پر می‎کنند، مقداری نوسانات وجود خواهد داشت. اگرچه می‎شد با دقت بیشتری در تعیین لیست عمل کرد و آن را به حداکثر مورد نظر مردم نزدیک ساخت اما، این فرایند یک فرایند تصمیم‎گیری است و ممکن است با اشکالاتی هم همراه باشد.

او ادامه داد: امروز یا نهایتش فردا لیست قطعی اعلام خواهد شد. این لیست به احتمال زیاد یا با تغییر بسیار کم و یا بدون هیچ تغییری منتشر می‎شود.

تاجرنیا در خصوص انتقادهایی که به این لیست شده است؛ اظهار داشت: بخشی از نقدها و مخالفت‎هایی که صورت گرفته مربوط به مسائل فردی است ( مثلا کسانی که در لیست قرار نگرفته اند ناراضی هستند) بخش زیادی از آن هم به علت عدم تدبیر کافی درمورد ترکیب لیست است. به هر حال این مصلحت‎اندیشی در شورای عالی صورت گرفته است که از ظرفیت‎های دیگری استفاده شود و باید آن را پذیرفت. انتظارات افکار عمومی همیشه قابل تحقق نیست.

او در پاسخ به این سوال که آیا چنین لیستی و انتقادها به آن میان جریان اصلاحات و حامیان آن شکاف ایجاد نمی‌‏کند گفت: بدون شک اگر شهروندان بی‎اعتماد شوند و مشارکتشان در انتخابات شورای شهر کمرنگ شود، این بی‎اعتمادی باعث تداوم مدیریت سه دوره گذشته و شکست اصلاح‎طلبان خواهد شد.

تاجرنیا ادامه داد: برای کاهش احتمال شکست در انتخابات شورای شهر همه باید همکاری و همراهی کنیم، شورای عالی سیاست‎گذاری با شفاف سازی برای مردم، کسانی که در لیست قرار دارند بیشتر از همه باید تلاش کنند تا با معرفی خود و دیدگاه‎های خود مردم را آگاه کنند و کسانی هم که خارج از لیست هستند باید از طرفداران خود بخواهند به لیست واحد رای دهند.

او بیان کرد: در غیر این صورت در فضای عدم همکاری و مشارکت مردم، جریان مخالف اصلاحات یعنی اصولگراها که سه دوره هم تداوم داشته است باز هم تداوم خواهد یافت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
مقدم
|
Germany
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
1
0
ملت مخ خر مگه خوردن به روحانی رای بدن چهار سال چه غلطی کرد ملسمان هیچ وقت از یک سوراخ دوبار مار گزیده نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
این همه بداخلاقسی و بی ادبی برای چه چرا آبروی کاندیدای خودتان را با این طرفداران می برید والله زشته به خدا فردای قیامت باید جوابگو باشید
نظرات شما
پیشخوان