تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
گزارش رویداد۲۴ از اوج گرفتن تخلفات انتخاباتی نامزد اصولگرایان:

فرمانداری تهران برای دیوارنویسی‎های شهر به ستاد قالیباف تذکر داد

یک مقام مسئول در فرمانداری تهران گفت: مسئول رسیدگی به تخلفات ستادهای انتخاباتی، شورای تامین استان است، آلوده کردن سیمای شهر به عنوان تخلف از سوی برخی نامزدها ثبت شده است که ما به این ستادها در این خصوص تذکر داده‏ایم و این تخلف انتخاباتی محسوب می‎شود.
رویداد۲۴یک مقام مسئول در فرمانداری تهران با تاکید بر اینکه مسئول رسیدگی به تخلفات ستادهای  انتخاباتی، شورای تامین استان است گفت: آلوده کردن سیمای شهر به عنوان تخلف از سوی برخی نامزدها ثبت شده است که ستاد امحا فرمانداری تهران به ستادهای متخلف در این خصوص تذکر داده‎‏ است. 

 مردم تهران همگی می‎دانند در این 12سالی که مدیریت شهرشان در دست قالیباف بود چه بر شهر گذشت،  تخلفات نجومی، حقوق‎های نجومی، قراردادهای نجومی، فروش و کرایه سوله‎های ستاد بحران، واگذاری شهر آفتاب و بانک شهر، در نظر گرفتن تخفیفات و امتیازات ویژه برای دوستان و نزدیکان همگی بخشی از اتفاقاتی بود که در این 12سال افتاد.

طبق قانون، آقای قالیباف دیگر نمی‎تواند و نباید شهردار شود بنابراین همه سعی خود را می‎کند ویرانه تهران را به شهردار بعدی تحویل دهد. بدهکاری‎های شهرداری به بانک مرکزی و پیمانکاران خصوصی آنقدر زیاد است که قطعا سال‎ها  به طول خواهد انجامید که شهردار بعدی بتواند این بدهی‌ها را جبران کند. 

جدا از تمامی این بلاهایی که طی این 12سال بر سر  تهران آمده است و بدهکاری‎هایی که این شهر را به یک شهر ورشکسته تبدیل کرده است. شهردار تهران دارد آخرین تیر ویرانی را نیز به بدنه این شهر می‎زند و آن نابود کردن سیمای شهر به بهانه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است.
 
در میان تبلیغات کاندیدا برای انتخابات، جوان‎هایی دیده می‎شوند که با شابلون و اسپری به جان شهر افتاده و نام  قالیباف و شعارهای انتخاباتی اش را روی دیوارها می نویسند،  این اسپری‎ها روی بدنه شهر یا پاک نمی‎شود و باید برای پوشاندن آنها رنگ دیگری روی آن پاشید و یا به سختی پاک می‌شود.

قالیباف می‎خواهد ویرانه‎ای از شهر تحویل دهد/ مسئول رسیدگی به تخلفات ستادهای انتخاباتی کیست؟

یکی از این جوانان  در پاسخ به این سوال  که آیا تبلیغاتشان برای آقای قالیباف خودجوش است یا نه به خبرنگار رویداد۲۴ گفت: ستاد مرکزی آقای قالیباف برای تبلیغات به آنها پول می‎دهد.
 
طبق ماده 92 قانون شهرداری‎ها دیوارنویسی خلاف قانون است در این قانون آمده است:« نوشتن هر نوع مطلبی یا الصاق هر نوشت‎هاي بر روي دیوارهاي شهر که مخالف مقررات انجمن شهر باشد ممنوع است مگر در محل‎هـایی کـه شـهرداري براي نصب و الصاق اعلانات معین می‎کند و در این محل‎ها فقط باید بـه نـصب و الصاق آگهی اکتفا کرد و نوشتن روي آن نیز ممنوع است متخلف علاوه برتأدیه خسارت مالکن به پرداخت پانصد تا یک هزار ریال جریمه محکوم خواهد شد.»

قالیباف می‎خواهد ویرانه‎ای از شهر تحویل دهد/ مسئول رسیدگی به تخلفات ستادهای انتخاباتی کیست؟


سوال اینجاست که چرا با توجه به قانون شهرداری‎ها که قطعا شهردار تهران از آن مطلع است، ستاد آقای قالیباف برای تبلیغات باید خلاف قانون عمل کند؟ و سوال مهم دیگر این است که مرجع رسیدگی به تخلفات انتخاباتی کاندیداهای ریاست‎جمهوری کیست؟ و چه نهادی باید جلوی ویران شدن سیمای شهر را بگیرد؟

احسان قاضی‎زاده، رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخاباتی در این خصوص به رویداد۲۴گفت: ستاد نظارت بر تبلیغات انتخاباتی مسئولیتی  در مورد تخلفات این چنینی ستادها ندارد و فقط مسئول این است که حق تبلیغات در میان همه نامزدها به مساوات برقرار شود. هر کس فکر می‎کند در ستادهای انتخاباتی تخلفی صورت می‎گیرد می‎تواند به صورت عمومی شکایت کند تا پیگیری‎های لازم از طریق مرجع قضایی انجام شود.
 
 احمد حکیمی‎پور عضو شورای شهر تهران نیز در این خصوص به خبرنگار رویداد۲۴گفت: این تخلف باید توسط فرمانداری پیگیری شود. کسانی که کاندیدای ریاست جمهوری هستند باید ضوابط قانونی را به به ستادهایشان گوشزد کنند. این نوع تبلیغات آلودگی بصری ایجاد می‎کند، سیمای شهر را نابود میکند و مردم تهران بیش از پیش ناامید می‎کند.
 

قالیباف می‎خواهد ویرانه‎ای از شهر تحویل دهد/ مسئول رسیدگی به تخلفات ستادهای انتخاباتی کیست؟

یک مقام مسئول در ستاد امحا فرمانداری تهران که نخواست نامی از وی ذکر شود در این خصوص به خبرنگار رویداد۲۴ گفت: مسئول رسیدگی به تخلفات این چنینی شورای تامین استان است، چنین تخلفی از سوی برخی نامزدها ثبت شده است و ما به آنها در این خصوص تذکر داده ایم و این تخلف انتخاباتی محسوب می‎شود. 

او در پاسخ به این سوال که آیا فقط به تذکر اکتفا می‎شود گفت: نه در ابتدا تذکر داده می‎شود اگر امحا نشد تخلف آنها ثبت شده و شورای نگهبان باید به آن رسیدگی کند. 

کسی که خود بر قوانین شهرداری پایبند نیست و بیشترین آسیب‎ها را  خود او بر پیکر شهر وارد می‎سازد چطور می تواند مسئولیت اداره یک کشور را بر عهده بگیرد؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
مقدم
|
Germany
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
3
1
قالیباف انصراف داد به ستاد انتخابات روحانی هم تذکر بده که تو توالت های عمومی هم رحم نکرده البته تو توالت خوبه عکسشو بزارید شکم ادم زود تر راه میافته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
از حرص چقدر بی ادب می شین بابا ایقدر حرص نخورید حق اختلاس شما می رسه
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
احسنت به ادب و شعور شما که به حق از کاندیدای مورد حمایتت به ارث بردی
خجالت داره!!!
hossein
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
0
0
دمت گرم ....درست گفتی ...حرف حق :هزینه داره
واقعا هم عکس بعضیا:شکم راه اندازه...
نظرات شما
پیشخوان