تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

فاصله جغرافیایی مانع دوستی و تعاملات ایران و چین نمی‌شود

‌فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین گفت: توقع دارم در آینده تبادلات و همکاری نیروی دریایی دو کشور بیش‌ازپیش تقویت‌شده و با تشریک‌مساعی دو طرف به‌طور مشترک، صلح و ثبات پابرجا و ماندگار و منطقه را حفظ کند و آینده باشکوه‌تری را برای روابط دو کشور بسازیم.
رویداد۲۴-‌فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین گفت: توقع دارم در آینده تبادلات و همکاری نیروی دریایی دو کشور بیش‌ازپیش تقویت‌شده و با تشریک‌مساعی دو طرف به‌طور مشترک، صلح و ثبات پابرجا و ماندگار و منطقه را حفظ کند و آینده باشکوه‌تری را برای روابط دو کشور بسازیم.

‌‌ دریادار شن هائو صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: به مناسبت 46 امین سالگرد برقراری روابط سیاسی چین و ایران، در رأس ناوگروهی با احساسات دوستانه و صمیمانه با آرزوی اجرای رزمایش مشترک دریایی هماهنگ، مشتاقانه به شهر بندرعباس سفر کردم.

وی اظهار کرد: امروز با برقراری ارتباط با دوستان ایرانی راه صلح و دوستی، راه پیشرفت و توسعه برقرار خواهد شد. چین و ایران کشورهای باستانی و متمدن در قاره آسیا هستند و روابط دوستانه دو ملت دارای سابقه بسیار طولانی بوده که به بیش از 2 هزار سال پیش بازمی‌گردد.

دریادار شن هائو خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر بسط و توسعه روابط چین و ایران روند خوبی داشته است و تبادلات زیادی صورت گرفته و اعتماد سیاسی تعمیق یافته به‌خصوص تعاملات نیروی دریایی کشور عمیق‌تر شده است و همکاری‌های دونیرو نیز به‌طور مطلوب و ثابت به‌پیش می‌رود.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین اضافه کرد: به‌محض ورود به بندرعباس مهربانی دوستان ایرانی مخصوصاً دوستان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را احساس کردم و فرصت را غنیمت شمارده و به نمایندگی تمامی اعضای ناوگروه از برنامه‌ریزی گرم و دقیق دوستان ایرانی صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: علاوه بر این سفارت چین در ایران، شرکت‌های چینی و همچنین هم‌وطنان چینی نیز برای سفر ناوگروه به ایران تدارکات بسیار خوبی دیده‌اند، از زحمات همگی متشکرم.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین اضافه کرد: این ناوگروه چینی متشکل از ناوشکن‌ chang chung‌، ناو پشتیبانی‌ chao hu‌، ناورزمی‌       jin zhou  به همراه یک بالگرد در 23 آوریل شهر نانگ های چین را ترک کرد و در مسیر خود از کشورهای فیلیپین، ویتنام، مالزی، بنگلادش، سریلانکا و پاکستان بازدید کرده است و امروز به شهر بندرعباس وارد شدیم.

وی افزود: در این سفر چهارروزه نیروی دریایی دو کشور برنامه‌های گوناگونی همچون ملاقات‌ مقامات عالی‌رتبه دوجانبه، تبادلات تخصصی، بازدید از ناوگان متقابل و مسابقات ورزشی خواهد داشت.

دریادار شن هائو افزود: باور دارم با اجرای موفقیت‌آمیز این برنامه‌ها تعاملات و اعتماد نیروی دریایی دو کشور بیش‌ازپیش تقویت‌شده و دوستی دو طرف نیز تحکیم خواهد یافت.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین خاطرنشان کرد: چین و ایران ازنظر جغرافیایی چند هزار کیلومتر فاصله‌دارند اما این فاصله مانع دوستی و تعاملاتمان نمی‌شود و توقع دارم در آینده تبادلات و همکاری نیروی دریایی دو کشور بیش‌ازپیش تقویت‌شده و با تشریک‌مساعی دو طرف به‌طور مشترک، صلح و ثبات پابرجا و ماندگار و منطقه را حفظ کند و آینده باشکوه‌تری را برای روابط دو کشور بسازیم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: تعامل ، ایران ، چین ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان