تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۵
جزئیات سفر دو روزه روحانی به پاکستان؛

رایزنی درباره اجلاس سران سازمان همکاریهای اسلامی با هدف وحدت

رییس جمهور به دعوت رسمی رییس جمهور و نخست وزیر پاکستان و برای سفری دو روزه، جمعه ششم فروردین به پاکستان سفر می کند.
رویداد24- رییس جمهور به دعوت رسمی رییس جمهور و نخست وزیر پاکستان و برای سفری دو روزه، جمعه ششم فروردین به پاکستان سفر می کند. 

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سفر رئیس جمهور به اسلام آباد گفت: سفر حجت الاسلام حسن روحانی همچنین در پاسخ به سفر سال گذشته آقای نواز شریف نخست پاکستان به تهران، صورت می گیرد.

اسماعیلی افزود: توسعه روابط دو جانبه بین دو کشور همسایه، بویژه بررسی گسترش همکاریهای اقتصادی در فضای پسا برجام از مهمترین محورهای سفر ریاست محترم جمهوری به اسلام آباد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پاکستان بزرگترین و پرجمعیت ترین همسایه مسلمان کشورمان است، افزود: تبادل نظر در خصوص مسایل مهم منطقه ای و بین المللی؛ و همچنین رایزنی در باره اجلاس سران سازمان همکاریهای اسلامی با هدف وحدت هر چه بیشتر جهان اسلام بخش دیگری از مذاکرات سران دو کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور ادامه داد: امضای چندین سند، از جمله سند راهبردی همکاری تجاری ۵ ساله دو کشور و نیز اسنادی در حوزه های اقتصادی، علمی و فرهنگی، رسانه ای و بهداشتی و پزشکی در حضور سران دو کشور انجام خواهد شد.

اسماعیلی در پایان افزود: رییس جمهوی را در این سفر چند نفر از وزرا و اعضای هیات دولت همراهی می کنند و اتاق های بازرگانی دو کشور نیز طی این سفر در همایش مشترکی راهکارهای توسعه همکاری بخش های خصوصی را بررسی و قراردادهایی نیز امضاء می کنند.
منبع: ایلنا
برچسب ها: رویداد24 ، روحانی ، سفر ، پاکستان
نظرات شما
پیشخوان