تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

سطح آب دریاچه ارومیه سه سانتیمتر بالاتر از تراز زمان مشابه سال گذشته

مدیر مطالعات پایه منابع آبی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از افزایش سه سانتیمتری سطح تراز آبی دریاچه ارومیه در روز جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد.
مهرنگ دوستی رضایی  افزود: در حال حاضر تراز آبی دریاچه ارومیه به 1270.68 متر رسیده در حالی که این تراز در زمان مشابه سال گذشته 1270.65 متر بود.
وی اضافه کرد: این آمار نشان می دهد امسال به علت بارش های مناسب باران و برف در حوضه دریاچه ارومیه و اجرای طرح های احیا، وضعیت دریاچه ارومیه به شرایط تثبیت رسیده است.
وی اظهار کرد: با توجه به این آمار، شرایط تثبیت میزان آب دریاچه ارومیه طبق طرح های احیایی این دریاچه محقق شده است.
مدیر مطالعات پایه منابع آبی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به تراز 1270.08 متری دریاچه ارومیه در ابتدای سال آبی جاری ادامه داد: در شش ماه گذشته این تراز 60 سانتیمتر بیشتر شده در حالی که این میزان در زمان مشابه سال گذشته افزایش 50 سانتیمتری را نشان می داد.
به گزارش ایرنا، تراز آبی دریاچه ارومیه در ابتدای سال آبی 93-94 حدود 1270.15 متر و در ابتدای سال آبی 94-95 حدود 1270.08 متر بود.
این در حالی است که در برخی سال ها تراز آبی دریایچه ارومیه بیش از یک متر کاهش داشته است.
دریاچه ارومیه از 19 سال پیش با روند کاهش میزان آب و تراز رو به رو بوده و در این مدت هفت متر و 33 سانتیمتر کاهش یافته است.
با روی کار آمدن دولت یازدهم، برنامه های 26 گانه برای احیای این دریاچه تصویب شده و به اجرا درآمد که نتیجه آن، تثبیت میزان آب دریاچه در دو سال متوالی گذشته است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
0
0
من در کنار تلخه رود زندگی میکنم همه ساله در فصول زمستان برف حیاط و کوچه رو داخل رودخونه پارو میکنم و در بهار اب ناودانها رو داخل گالنها جمع میکنم بداخل رودخونه منتهی به دریاچه میریزم از تمام کسانیکه در حاشیه رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه و یا حاشیه دریاچه ارومیه میخوام بدین صورت در افزایش اب دریاچه ارومیه و احیای ان سهیم باشند حتی با افزودن 1 لیتر اب به دریاچه ارومیه
نظرات شما
پیشخوان