تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۵

داعش احشام عراقی ها را برای انتقال به موصل غارت می کند

رویداد۲۴-در حالی که عملیات علیه داعش طی سه روز گذشته در جنوب موصل به شکلی آرام ادامه دارد، گزارش ها حاکی از آن است که این گروه تروریستی، حیوانات و احشام متعلق به اهالی الشرقاط در شمال تکریت مرکز استان صلاح الدین عراق را غارت کرده و به حومه موصل منتقل می کند.

 السومریه نیوز به نقل از جبار المعموری یکی از فرماندهان عملیاتی در شمال عراق این خبر را اعلام و اضافه کرد که گروه تروریستی داعش در روزهای اخیر با بکارگیری تعداد زیادی کامیون ، گاو و گوسفند دامداران منطقه الشرقاط واقع در حدود 250 کیلومتری شمال بغداد را به موصل منتقل کرده است. 

این گزارش همچنین از سرقت ژنراتورهای برق و تراکتورهای اهالی منطقه توسط گروه تروریستی تکفیری داعش خبر داده و گفت : تعداد وسایل به غارت برده شده، کم نبوده است. 

الشرقاط ، شمالی ترین شهر استان صلاح الدین در مرز استان نینوای عراق است که از آن به عنوان دروازه موصل یاد می شود و به گفته منابع محلی ٬ داعش هم اکنون حضور کم رنگی در آن دارد، چرا که عمده مقرها و مواضع اصلی این گروه در جریان بمباران هوایی وحمله توپخانه ارتش عراق و حملات اهالی خشمگین منطقه، بطور کامل منهدم شده است.

فرماندهان عملیاتی می گویند، الشرقاط ، یکی از محورهای اصلی عملیات برای آزادسازی استان نینوا و مرکز آن موصل است.

در همین حال، منابع نظامی و امنیتی عراقی می گویند که در ادامه عملیات علیه داعش در جنوب موصل، نیروهای عراقی دو روستای النصر و حمیدان را در محور القیاره به محاصره در آورده اند. 
نیروهای عراقی روز جمعه گذشته دو روستای خربه دران و خطاب را نیز آزاد کردند تا بدین ترتیب حلقه محاصره داعش در موصل تنگ تر شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: داعش ، ترور ، تروریست ، موصل
نظرات شما
پیشخوان