در گفتگو با دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مطرح شد
سرانجام دو وعده مترویی افشانی/ آبان آمد خبری از خط ۶ مترو نشد
دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره سرانجام خط ۶ مترو و قرار داد ۶۳۰ واگن توضیح داد.
رویداد۲۴ محمد علی کرونی در پاسخ به این پرسش که سرانجام ۱۰ کیلومتر از خط ۶ مترو که قرار بود آبان ماه به بهره برداری برسد گفت: با روند کنونی به نظر نمیرسد تا پایان امسال این بخش آماده بهره برداری شود.
وی در ادامه در خصوص درخواست خرید اتوبوسهای دست دوم برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی گفت: به جای آنکه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان برای تجهیز اتوبوسها به فیلتر دوده هزینه شود بهتر است قطعات لازم اتوبوسهایی که برای نبود قطعه در پارکینگها متوقف شدند هزینه شود.
کرونی اضافه کرد:شرکت تولید کننده اتوبوسها طی نامهای اعلام کرده اگر این اتوبوسها به فیلتر مجهز شوند دیگر خدمات موتوری ارائه نمیکنند بنابراین بهتر است به جای تأکید بر نصب فیلتر دوده به دنبال خرید قطعه برای اتوبوسهای متوقف شده در ایستگاهها باشیم.
وی ادامه داد: پیش از این نیز تهران تجربه خرید اتوبوسهای دست دوم داشت و از یک شرکت آلمانی اتوبوسهایی خریداری شد و در همان کشور نیز مورد بازسازی قرار گرفت باید ببینیم این اتوبوسهای دست دوم از کجا و با چه شرایطی تامین میشود در غیر این صورت بهتر است هزینههایی که قرار است برای خرید اتوبوسهای دست دوم شود صرف تقویت ناوگان فعلی شود.
وی در خصوص سرانجام ۶۳۰ واگنی که قرار بود به تدریج به متروی تهران افزوده شود گفت: در خصوص تقویت مترو با وجود آن که در مدیریت تازه شهری راهکارهای متعددی ارائه شده دریغ از یک گام برای عملی کردن این پیشنهادات، از ۶۳۰ واگنی که قراربود وارد ناوگان شود، یک واگن نیز به این دوره از مدیریت شهری نمیرسد و تنها ۱۰ واگن در گمرک است که اگر هزینههای ترخیص آن را تامین شود میتوانیم وارد خطوط کنیم.
وی در ادامه در خصوص درخواست خرید اتوبوسهای دست دوم برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی گفت: به جای آنکه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان برای تجهیز اتوبوسها به فیلتر دوده هزینه شود بهتر است قطعات لازم اتوبوسهایی که برای نبود قطعه در پارکینگها متوقف شدند هزینه شود.
کرونی اضافه کرد:شرکت تولید کننده اتوبوسها طی نامهای اعلام کرده اگر این اتوبوسها به فیلتر مجهز شوند دیگر خدمات موتوری ارائه نمیکنند بنابراین بهتر است به جای تأکید بر نصب فیلتر دوده به دنبال خرید قطعه برای اتوبوسهای متوقف شده در ایستگاهها باشیم.
وی ادامه داد: پیش از این نیز تهران تجربه خرید اتوبوسهای دست دوم داشت و از یک شرکت آلمانی اتوبوسهایی خریداری شد و در همان کشور نیز مورد بازسازی قرار گرفت باید ببینیم این اتوبوسهای دست دوم از کجا و با چه شرایطی تامین میشود در غیر این صورت بهتر است هزینههایی که قرار است برای خرید اتوبوسهای دست دوم شود صرف تقویت ناوگان فعلی شود.
وی در خصوص سرانجام ۶۳۰ واگنی که قرار بود به تدریج به متروی تهران افزوده شود گفت: در خصوص تقویت مترو با وجود آن که در مدیریت تازه شهری راهکارهای متعددی ارائه شده دریغ از یک گام برای عملی کردن این پیشنهادات، از ۶۳۰ واگنی که قراربود وارد ناوگان شود، یک واگن نیز به این دوره از مدیریت شهری نمیرسد و تنها ۱۰ واگن در گمرک است که اگر هزینههای ترخیص آن را تامین شود میتوانیم وارد خطوط کنیم.
منبع: مهر