تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

تیم ملی در جام ملت‌ها آدیداس می‌پوشد

یک عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال می‌گوید آدیداس از ما خواست تا باتوجه به تحریم‌ها قرارداد با ما ملغی شود، اما باتوجه به صحبت‌هایی که شده قرار است تا در جام‌ملت‌های آسیا هم از این لباس‌ها استفاده شود.
تیم ملی در جام ملت‌ها آدیداس می‌پوشد
رویداد۲۴ هدایت‌الله ممبینی، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، صبح یک‌شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی بازاریابی در پاسخ به این سوال که چه زمانی در فوتبال دیگر از پول بیت‌المال هزینه نمی‌شود، اظهار کرد: بازار فوتبال ما بازار خوبی است و ما جزو کشور‌هایی هستیم که می‌توانیم روی پای خود بایستیم، اما در فوتبال دنیا پارامتر‌های زیادی تعریف شده است که در فوتبال ما تعریف نشده است. ما باید گام به گام به آن‌جا برسیم. بحث پخش تلویزیونی که حدود ۷۰-۸۰ درصد درآمد فوتبال از این بحث تامین می‌شود، اما به خاطر این که صداوسیمای ما دولتی است و مشکلاتی دارد، نتوانستیم به بخش تلویزیونی برسیم. قانون کپی‌رایت هم در کشور ما اجرا نمی‌شود. بحث‌های دیگری هم وجود دارد که در حال پیگیری است.

او افزود: بحث‌هایی راجع به حق پخش داشتیم که مجلس شورای اسلامی کمک زیادی کردند و جلسات زیادی با صداوسیما داشتیم. می‌خواهیم راهکاری به دست بیاوریم که هم صداوسیما و هم باشگاه‌ها این مساله را حل کنند. در همه جای دنیا این مشکلات وجود داشته و ما هم امیدواریم با تعامل و پیگیری در آینده‌ای نزدیک این مشکل حل شود.

ممبینی در ادامه در پاسخ به این سوال که مقصر اصلی ناتوانی باشگاه‌ها در درآمدزایی چیست؟ گفت: نباید همه تقصیرات را گردن مدیران انداخت. وقتی قوانین مملکت ما به خصوص در بخش تبلیغات محیطی که بخش اعظمی از درآمد باشگاه‌ها را شامل می‌شود، به شکلی است که دست آن‌ها از این درآمد کوتاه است، دست مدیران هم بستند. ان‌شاءالله اگر حق پخش تلویزیونی حل شود، درآمد باشگاه‌ها زیاد می‌شود و از نظر توان مالی جزو باشگاه‌های قدرتمند آسیا می‌شوند. این تعامل باید وجود داشته باشد. صداوسیما، چون دولتی است و بودجه محدودی دارد، با مشکل روبه‌رو است. در بودجه آن‌ها چیزی به عنوان حق پخش تلویزیونی تعریف نشده است. این مشکلات باید از نظر قانونی حل شود. با پیگیری‌هایی که از سوی فدراسیون و مجلس در حال انجام است، این مشکل حل می‌شود. با این حال جایی که حق پخش تلویزیونی و کپی رایت رعایت نشود، درآمدزایی سخت است. امسال تبلیغات محیطی را به سازمان لیگ سپردیم که روش نوینی در حال پیاده شدن است و به نظرم امسال شرایط بهتری در بخش تبلیغات محیطی خواهیم داشت. ما گام به گام در حال جلو رفتن هستیم. مارکتینگ فوتبال با سرعت کم‌تری نسبت به بخش‌های دیگر فوتبال رشد کرده است.

او درباره بحث بازنشستگان بیان کرد: به هر حال ما به قوانین کشور احترام می‌گذاریم و هر چه این قانون گفته باشد باید رعایت شود. این قانون جا را برای جوانان باز می‌کند و باید طوری اجرا شود که منافع فوتبال در نظر گرفته شود.

این عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا اعضای بازنشسته این هیات در روز‌های آینده از سمت خود استعفا می‌دهند؟ اظهار کرد: به هر حال باید صبر کنیم تا زمان به پایان برسد. هر تصمیمی که در جهت منافع ملی باشد و به فوتبال ضرر نزند و هم‌چنین اساسنامه فیفا و AFC باشد، اجرا می‌شود. اگر تغییر و تحولی باشد مطابق قانون کشور و اساسنامه فدراسیون فوتبال و فیفا انجام می‌شود.

ممبینی در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ مجمع فدراسیون فوتبال مشخص شده است؟ گفت: هنوز تاریخی اعلام نشده است. فردا جلسه هیات رییسه داریم و اگر قرار باشد تاریخ مجمع مشخص شود تا فردا اعلام می‌شود.

او درباره قرارداد با آدیداس نیز توضیح داد: این را بگذارید در فواصل بعدی صحبت کنیم. آدیداس از ما خواست تا باتوجه به تحریم‌ها قرارداد با ما ملغی شود، اما باتوجه به صحبت‌هایی که شده قرار است تا در جام‌ملت‌های آسیا هم از این لباس‌ها استفاده شود.

مدیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره بیانیه باشگاه نساجی که خواسته بودند تا ممبینی به جای اصفهانیان به عنوان رییس کمیته داوران منصوب شود، گفت‌: اصفهانیان هم تلاش خودش را می‌کند و عضو هیات رییسه است، ولی اگر قرار باشد کمکی بکنیم، این کار را انجام می‌دهیم. اشتباهات داوری در همه جای دنیا وجود دارد و ان‌شاءالله با برگزاری کلاس‌های داوری این اشتباهات کم‌تر می‌شود تا باشگاه‌ها ضرر نبینند.

او در پاسخ به این سوال که آیا بیانیه نساجی ربطی به رابطه او با مدیرعامل این باشگاه دارد؟ اظهار کرد: مدیرعامل نساجی کیست؟ من ۳۰ سال در فوتبال حرفه‌یی هستم و با همه دوست هستم. همه باشگاه‌ها عزیز هستند و نقطه نظر خاص خودشان را دارند.
نظرات شما