سقوط هواپیما، سفارش از بوئینگ را لغو کرد
رابطه لیون ایر اندونزی با شرکت هواپیماسازی بوئینگ بعد از سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ماکس در نزدیکی سواحل این کشور تیره و تار شده و میخواهد سفارشات خود از بوئینگ را لغو کند.
رویداد۲۴ پس از آنکه یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ماکس متعلق به ایرلاین اندونزیایی لیون ایر در تاریخ ۲۹ اکتبر سال جاری میلادی تنها دقایقی بعد از شروع پرواز در آبهای سواحل شرقی این کشور سقوط کرد و تمامی ۱۸۹ سرنشین آن اعم از مسافران و خدمه پرواز کشته شدند، تیمهای تحقیقاتی بسیاری هم در اندونزی و هم در سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری شرکت سازنده، بوئینگ، شروع به تحقیق و تفحص درباره علت این حادثه کردند و قرار شد نتایج بررسیهای خود را با انتشار گزارش و بیانیه اعلام کنند.
بر اساس گزارش رویترز، لیونایر اندونزی حالا به تازگی اعلام کرده است که خرید و سفارش هواپیما از شرکت آمریکایی بوئینگ را به علت عدم مسئولیت پذیری این شرکت در طراحی سیستمهای جدید بکار رفته در جتهای جدید و همچنین کوتاهی و سهل انگاری در اطلاعرسانی به خلبانان و ایرلاینهای مربوطه فعلا متوقف کرده است و اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی نیز برنامهای برای سفارش و تحویل هواپیمای جدیدی از بوئینگ ندارد.
نتایج بررسیهای سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری شرکت سازنده این هواپیما یعنی بوئینگ، پیشتر نشان میداد که سیستم جدیدی که از سنسورهای پیشرفته در نوک دماغه جت بکار برده شده، موجب سقوط آن شده است. این بدان معناست که سنسورهای موجود در دماغه هواپیما احتمالا به دلیل مشکلات نرمافزاری اطلاعات نادرستی به سیستم مرکزی هواپیما مخابره کرده و این بدان معناست حتی در زمانی که خلبان کنترل و هدایت هواپیما را بر روی اتوپایلوت (هدایت خودکار و اتوماتیک) میگذارد، این سنسورهای موجود در سیستم جدید، سر هواپیما را به سمت پایین میکشانند و این امر موجب میشود کنترل جت برای خلبان دشوار شود و به سرعت سقوط کند
بر اساس گزارش رویترز، لیونایر اندونزی حالا به تازگی اعلام کرده است که خرید و سفارش هواپیما از شرکت آمریکایی بوئینگ را به علت عدم مسئولیت پذیری این شرکت در طراحی سیستمهای جدید بکار رفته در جتهای جدید و همچنین کوتاهی و سهل انگاری در اطلاعرسانی به خلبانان و ایرلاینهای مربوطه فعلا متوقف کرده است و اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی نیز برنامهای برای سفارش و تحویل هواپیمای جدیدی از بوئینگ ندارد.
نتایج بررسیهای سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری شرکت سازنده این هواپیما یعنی بوئینگ، پیشتر نشان میداد که سیستم جدیدی که از سنسورهای پیشرفته در نوک دماغه جت بکار برده شده، موجب سقوط آن شده است. این بدان معناست که سنسورهای موجود در دماغه هواپیما احتمالا به دلیل مشکلات نرمافزاری اطلاعات نادرستی به سیستم مرکزی هواپیما مخابره کرده و این بدان معناست حتی در زمانی که خلبان کنترل و هدایت هواپیما را بر روی اتوپایلوت (هدایت خودکار و اتوماتیک) میگذارد، این سنسورهای موجود در سیستم جدید، سر هواپیما را به سمت پایین میکشانند و این امر موجب میشود کنترل جت برای خلبان دشوار شود و به سرعت سقوط کند
منبع: ایسنا