توزیع ۱۰ رام قطار در خطهای ۶ و ۷ مترو
مدیرعامل شرکت ساخت راه آهن شهری و حومه (مترو) از بهره برداری فاز اول پایانه مترو آزادگان تا پایان سال ۹۸ خبر داد.
رویداد۲۴ علی امام، مدیرعامل مترو تهران درباره سرنوشت نهایی پایانه آزادگان گفت: مراحل پایانی مناقصه انتهای جنوبی پایانه آزادگان (خط ۳) در حال انجام است. در صورت تأمین منابع تا پایان سال ۹۸ فاز اول پایانه آزادگان به بهره برداری خواهد رسید.
وی در مورد آخرین اطلاعات از ۷۰ واگن ترخیص شده از گمرک، تصریح کرد: از ده رام قطار، یک رام آن آماده شده است. علت طولانی شدن تحویل رام اول به شرکت بهره برداری مترو، انجام آزمایشات و تستهای اولیه بر روی آن بود. ماه گذشته (اردیبهشت) آزمایشات رام اول به پایان رسید و درحال حاضر این رام به شرکت بهره برداری مترو جهت استفاده در خطوط تحویل داده شده است. قرار است هر چهل روز یا یک ماه، یک رام قطار به فاز بهره برداری برسد و وارد خط شود. به تناسب نیاز شرکت بهره برداری مترو، ده رام قطار در خطهای ۶ و ۷ توزیع خواهد شد.
امام در پاسخ به این سوال که چرا قطاری به خط ۳ اختصاص نمییابد، بیان کرد: کمبود واگن برای همه خطوط حتی خط ۱ و ۲ وجود دارد. اما اولویت خطهای تازه افتتاح شده است. درست است که مشکل طولانی بودن زمان حدفاصلهای دو قطار در خط ۳ به علت پرتردد بودن بسیار مشهود است، اما رفع مشکلات آن به تأمین منابع مالی بازمیگردد. بخش بسیاری از قطعات قطارها از خارج کشور و بخش دیگر در داخل کشور تأمین میشود. درحال حاضر غیر از ۷۰ واگن ترخیص شده از گمرک، قرارداد ۶۳۰ واگنی که وزارت کشور منعقد کرده درحال پیگیری برای اخذ مجوزهای لازم از وزارت دارایی است. اما به علت نبود بودجه، بانک مرکزی آن را تأیید نکرده است.
مدیرعامل شرکت ساخت راه آهن شهری و حومه (مترو) در مورد آخرین وضعیت زیرگذر اتصالی مترو راه آهن به ایستگاه راه آهن، تصریح کرد: مسوولیت زیرگذر ایستگاه – مترو به دو بخش تقسیم میشود که یک بخش آن در حوزه اختیارات شرکت مترو تهران و بخش دوم در مسوولیت ایستگاه راه آهن تهران است. وظایف شرکت مترو اعم از نصب پله برقی و جایگیری تجهیزات در اواخر سال ۹۷ به پایان رسید، اما همچنان بخش دیگری که در حوزه ایستگاه راه آهن است تکمیل نشده است.
وی در مورد آخرین اطلاعات از ۷۰ واگن ترخیص شده از گمرک، تصریح کرد: از ده رام قطار، یک رام آن آماده شده است. علت طولانی شدن تحویل رام اول به شرکت بهره برداری مترو، انجام آزمایشات و تستهای اولیه بر روی آن بود. ماه گذشته (اردیبهشت) آزمایشات رام اول به پایان رسید و درحال حاضر این رام به شرکت بهره برداری مترو جهت استفاده در خطوط تحویل داده شده است. قرار است هر چهل روز یا یک ماه، یک رام قطار به فاز بهره برداری برسد و وارد خط شود. به تناسب نیاز شرکت بهره برداری مترو، ده رام قطار در خطهای ۶ و ۷ توزیع خواهد شد.
امام در پاسخ به این سوال که چرا قطاری به خط ۳ اختصاص نمییابد، بیان کرد: کمبود واگن برای همه خطوط حتی خط ۱ و ۲ وجود دارد. اما اولویت خطهای تازه افتتاح شده است. درست است که مشکل طولانی بودن زمان حدفاصلهای دو قطار در خط ۳ به علت پرتردد بودن بسیار مشهود است، اما رفع مشکلات آن به تأمین منابع مالی بازمیگردد. بخش بسیاری از قطعات قطارها از خارج کشور و بخش دیگر در داخل کشور تأمین میشود. درحال حاضر غیر از ۷۰ واگن ترخیص شده از گمرک، قرارداد ۶۳۰ واگنی که وزارت کشور منعقد کرده درحال پیگیری برای اخذ مجوزهای لازم از وزارت دارایی است. اما به علت نبود بودجه، بانک مرکزی آن را تأیید نکرده است.
مدیرعامل شرکت ساخت راه آهن شهری و حومه (مترو) در مورد آخرین وضعیت زیرگذر اتصالی مترو راه آهن به ایستگاه راه آهن، تصریح کرد: مسوولیت زیرگذر ایستگاه – مترو به دو بخش تقسیم میشود که یک بخش آن در حوزه اختیارات شرکت مترو تهران و بخش دوم در مسوولیت ایستگاه راه آهن تهران است. وظایف شرکت مترو اعم از نصب پله برقی و جایگیری تجهیزات در اواخر سال ۹۷ به پایان رسید، اما همچنان بخش دیگری که در حوزه ایستگاه راه آهن است تکمیل نشده است.
خبر های مرتبط