تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

12 درصد ناوگان حمل بار کشور متعلق به آذربایجان شرقی است/ نیازمند نوسازی ناوگان هستیم

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 12 درصد ناوگان حمل و نقل بار کشور مربوط به آذربایجان شرقی است، گفت: اکثر این خودرو ها فرسوده بوده و نیازمند نوسازی ناوگان حمل و نقل بار استان هستیم.
رویداد۲۴- رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 12 درصد ناوگان حمل و نقل بار کشور مربوط به آذربایجان شرقی است، گفت: اکثر این خودرو ها فرسوده بوده و نیازمند نوسازی ناوگان حمل و نقل بار استان هستیم.


سرهنگ جواد ناموران افزود: از اول تیرماه جاری نصب سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان موسوم به 'سپهتن' بر روی تمامی اتوبوس های مسافربری که قصد خروج از استان را دارند، ضروری است و در صورت عدم نصب اجازه خروج صادر نخواهد شد
وی ادامه داد: همه اتوبوس هایی که قصد تردد به شهرهای ارومیه، تهران، مشهد، شیراز و اصفهان را دارند بدون نصب این سامانه مجوز خروج نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: با نصب این سامانه دیگر نیاز به توقف اتوبوس های مسافربری در پاسگاه های پلیس راه نیست و تمامی اطلاعات مورد نیاز در هر لحظه از طریق این سامانه دریافت و ثبت می‌شود و در صورتی‌ که تخلفی وجود داشته باشد، جلوی تردد آن اتوبوس گرفته می‌شود.

سرهنگ ناموران اظهار کرد: سه دستگاه دوربین در هر لحظه تمام حالات و حرکات راننده اتوبوس را تحت رصد داشته و در صورت خواب آلودگی و استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکی به مرکز پلیس اطلاع داده می شود.

وی با بیان اینکه امنیت ترافیکی جزو اولویت های ناجاست، گفت: پلیس برای کاهش و به حداقل رساندن تلفات جاده ای به طور شبانه روز تلاش می کند.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 89 مورد تصادف منجر به فوت، یک هزار و 128 مورد تصادف جرحی و یک هزار و 477 مورد تصادف خسارتی در محورهای مواصلاتی استان رخ داده است که در مجموع این تصادفات یک هزار و 960 نفر مصدوم و 111 نفر نیز کشته شده اند.

وی با بیان اینکه از مجموع فوت شدگان 91 نفر مرد و 20 نفر زن بود، ادامه داد: 52 نفر متوفیان در راه های اصلی استان، 13 نفر در آزاد راه ها، 29 نفر در راه های فرعی و 17 نفر نیز در راه های روستایی استان جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ ناموران اظهار کرد: 41 نفر از متوفیان راننده خودرو، 39 نفر سرنشین، 13 نفر عابر پیاده و 18 نفر نیز راکب و یا ترک نشین موتور سیکلت بودند.

وی با اشاره به علل تامه تصادفات فوتی اظهار کرد: 42 نفر به دلیل انحراف و تجاوز به چپ، 31 نفر به دلیل عدم توجه به جلو، 12 نفر به دلیل تخطی از سرعت مطمئن، هشت نفر به دلیل خستگی و خواب آلودگی، چهار نفر به دلیل عدم رعایت حق تقدم و 14 نفر نیز به دلیل سایر موارد جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد متوفیان بر اساس نوع سیستم خودرو مقصر ادامه داد: پژو با 30 فوتی، وانت با 15 فوتی، پراید با 14 فوتی، موتور سیکلت با 11 فوتی، سمند و پیکان هر یک با 10 فوتی، کامیون با هشت فوتی و مسافربری با سه فوتی در سیستم پلیس استان ثبت شده اند.

وی اضافه کرد: 32 دستگاه دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است، گفت: این دوربین ها علاوه بر اینکه سرعت لحظه ای خودروهای عبوری را ثبت می کنند سرعت متوسط حد فاصل دو دوربین را محاسبه و در صورت تخلف آن را ثبت می کنند.
منبع: ایرنا
نظرات شما