تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۵

458 هزار تماس اشتباه و مزاحم با تلفن 123

رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بیشتر تماس های برقرار شده با شماره تلفن 123، اشتباه و مزاحم است بطوریکه از حدود 600 هزار تماسی که طی سال گذشته با این شماره برقرار شد ، 458 هزار تماس، اشتباه و مزاحم بود.
رویداد۲۴-رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بیشتر تماس های برقرار شده با شماره تلفن 123، اشتباه و مزاحم است بطوریکه از حدود 600 هزار تماسی که طی سال گذشته با این شماره برقرار شد ، 458 هزار تماس، اشتباه و مزاحم بود.
حسین اسدبیگی، با یادآوری این نکته که کاربرد خط تلفنی 123 برای رسیدگی به موارد همسرآزاری، کودک آزاری و خودکشی است، اظهار کرد: هنوز به هدفی که از خط تلفنی اورژانس اجتماعی با شماره 123 مدنظر ماست، دست نیافته ایم به آن معنا که انتظار داریم افراد دچار بحران و آسیب های اجتماعی، بیشتر با این شماره تماس بگیرند اما اینگونه نیست.
وی تصریح کرد: طبق آمارها از حدود 600 هزار تماسی که در سال 94 با تلفن 123 برقرار شد ، فقط 142 هزار تماس مرتبط با بهزیستی بود؛ از این شمار تماس هم، تعداد بسیار کمی با سه موضوع اصلی ما یعنی همسرآزاری، کودک آزاری و خودکشی ربط داشتند؛ به آن معنا که فقط حدود یک درصد تماس ها مربوط به خودکشی، هفت تا هشت درصد مربوط به کودک آزاری و هفت تا هشت درصد نیز مربوط به همسرآزاری بود.
به گفته رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، بسیاری از تماس های برقرار شده با خط تلفنی 123 هم مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق بوده است.
اسدبیگی افزود: بسیاری از مردم در تماس با تلفن 23 ، مشکل اعتیاد را مطرح کرده اند؛ درحالی که این افراد باید با تلفن 09628 -که به موضوع اعتیاد رسیدگی می کند - تماس بگیرند که البته کارشناسان خط تلفن 23 ، شماره تلفن مربوط به موارد اعتیاد را به این تماس گیرندگان، معرفی می کنند.
وی یادآور شد: گروه های هدف اورژانس اجتماعی شامل موارد کودک آزاری یعنی کودکان آزار دیده، همسران آزاردیده، کسانی که اقدام به خودکشی می کنند و همچنین خانواده های آنان و نیز افراد دیگری که در بحران قرار دارند مانند موارد معلول آزاری، است.

منبع: ایرنا
نظرات شما