تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰

شرایط جدید برای درج آگهی خودرو در فضای مجازی اعلام شد

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی طی نامه‌ای خطاب به روسای مرکز امور اصناف و بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب و کار‌های مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را ابلاغ کرد.

بازار خودرو

رویداد۲۴ قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی طی نامه‌ای خطاب به روسای مرکز امور اصناف و بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب و کار‌های مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را ابلاغ کرد. بر این اساس با توجه به تاثیرگذاری درج آگهی‌های غیر واقعی خودرو و قیمت سازی‌های صوری بر اذهان عمومی و ایجاد فضای تشتت و نگرانی عمومی از گرانفروشی، سکو‌های درج آگهی خودرو موظف شدند بر روی تمامی بستر‌های الکترونیکی خود اعم از وب سایت و نرم افزار موبایل، ۶ قابلیت مهم را ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید: نوسانات قیمتی در بازار خودرو بالا گرفت/ ۲۰۷ اتوماتیک ۱۳ میلیون تومان گران شد


بر این اساس امکان احراز هویت آگهی‌دهندگان، امکان احراز صلاحیت کسب و کاری آگهی‌دهندگان، امکان احراز وجود خودروی آگهی شده، اختصاص نشان مجزا BADGE، اطلاع رسانی به کاربران و ایجاد امکان مرتب سازی و فیلتر کردن، نمایش مجموع تعداد آگهی‌های منتشر شده توسط یک آگهی دهنده و اعلام روش نظارت و قیمت آگهی‌های خودرو این قابلیت‌ها خواهند بود که باید توسط سکو‌های درج آگهی خودرو اجرایی شوند.

در این ابلاغیه تاکید شده است که مرکز امور اصناف و بازرگانان (وزارت صمت) ضمن پیگیری اجرای الزامات فوق توسط سکو‌های درج آگهی خودرو در مهلت‌های تعیین شده، عملکرد سکو‌ها را ارزیابی و به صورت مداوم گزارش دهد.

همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صمت) نحوه عملکرد سکو‌ها در خصوص مفاد این ابلاغیه را در رتبه بندی کسب و کار الکترونیکی لحاظ خواهد نمود.

بدیهی است در صورت تخلف از الزامات فوق برابر قوانین و مقررات، دادستانی کل کشور با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما