تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۲ تير ۱۴۰۲

بهترین حرکات پشت بازو

یکی از بخش‌های اصلی بدنسازی، تمرینات برای قسمت‌های مختلف بدن مانند پشت بازو، شکم، پا و ... است. امروز آمده ایم تا در این مقاله بهترین حرکات پشت بازو در بدنسازی را بررسی کنیم.

بهترین حرکات پشت بازو

رویداد۲۴ نازنین احمدی: بدنسازی یکی از رشته‌های ورزشی است که در آن، افراد تلاش می‌کنند با ورزش و تمرینات مختلف، عضلات خود را تقویت کنند و به شکلی برسند که دوست دارند باشند. یکی از بخش‌های اصلی بدنسازی، تمرینات برای قسمت‌های مختلف بدن مانند پشت بازو، شکم، پا و ... است. امروز آمده ایم تا در این مقاله بهترین حرکات پشت بازو در بدنسازی را بررسی کنیم.

اهمیت حرکات پشت بازو در بدنسازی

عضلات پشت بازو به‌عنوان یکی از اجزای حیاتی بدن، نقش مهمی در حرکات روزانه و ورزشی دارند. این عضلات بیش از دو سوم بازوی انسان را تشکیل می‌دهند و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن در ایجاد قدرت و انعطاف‌پذیری بازوها اثرگذار هستند.

در این قسمت، به بررسی بهترین حرکات پشت بازو در بدنسازی پرداخته‌ایم تا با انجام این حرکات، عضلات پشت بازو را تقویت کرده و بازوهای بلند و قوی داشته باشیم.

دمبل همراه با پرس سینه

حرکت دمبل همراه با پرس سینه یکی از بهترین حرکات برای تقویت عضلات پشت بازو است. برای انجام این حرکت، مجموعه دمبل را در هر دو دست خود نگه دارید. 

درحالی‌که در حال انجام حرکت پرس سینه هستید، دمبل‌ها را به سمت بالا ببرید. این حرکت علاوه بر تقویت عضلات پشت بازو، عضلات سینه و شانه را نیز تقویت می‌کند.

دیپ با میز پا صاف

به گزارش رویداد۲۴ حرکت دیپ میز پا صاف نیز یکی از حرکاتی است که عضلات پشت بازو را تقویت می‌کند و اگر با حرکت دیپ سنتی مشکل دارید، می‌توانید از این حرکت استفاده کنید. 

بااین‌حال، برای جلوگیری از صدمات و آسیب‌دیدگی، حتماً به فرم درست توجه کنید و به‌آرامی حرکت را انجام دهید. اگر در حین انجام حرکت، احساس سوزش در عضلات پشت بازو داشتید، این نشانه درستی از درگیر شدن عضلات شماست و هیچ نگرانی‌ای ندارد. 

بهترین حرکات پشت بازو

با ادامه دادن به تمریناتتان، عضلات پشت بازویتان تقویت خواهند شد و در نهایت به یک بدن سالم و قوی دست پیدا خواهید کرد.

پشت بازو دمبل خوابیده

حرکت پشت بازو خوابیده با دمبل یکی از حرکات مؤثر برای تقویت عضلات پشت بازو است. در این حرکت، با قرار دادن دمبل در دست‌هایتان و دراز کشیدن بر روی شکم، بازوهایتان را به‌طرف بالا ببرید تا دمبل‌ها به سمت سینه بروند. 


بیشتر بخوانید: بهترین ورزش‌های رزمی برای دفاع شخصی


این حرکت موجب درگیری عضلات پشت بازو می‌شود و به تقویت آن‌ها کمک می‌کند. در ضمن، با استفاده از دمبل‌ها در این حرکت، وزنه‌ها به‌صورت نامتقارن روی بدن افتاده و شما برای حفظ تعادل، انرژی بیشتری مصرف می‌کنید که می‌تواند برای تقویت عضلاتی مانند عضلات استوان‌های نیز مفید باشد. 

بهتر است در انجام این حرکت، از وزن دمبلی استفاده کنید که به‌آسانی قابل‌حمل است و می‌توانید آن را در خانه یا باشگاه استفاده کنید.

پشت بازو نشسته با دمبل تک

انجام حرکت پشت بازو نشسته با دمبل تک یکی از حرکات مؤثر برای تقویت عضلات پشت بازو و سینه است. در این حرکت، بایستی با نشستن روی یک صندلی و با دستی که دمبل در آن است، بازوی خود را به‌طرف بالا ببرید تا دمبل به سمت سقف برود. 

با انجام این حرکت، عضلات پشت بازو و سینه درگیر و تقویت می‌شوند. این حرکت را می‌توان با یک دست انجام داد تا درگیری عضلات بیشتری را ایجاد کنید. 

برای داشتن نتایج بیشتر، بهتر است که در انجام این حرکت، از دمبل‌های با وزن مناسب استفاده کنید و همچنین از فرم درست بهره ببرید تا از آسیب‌دیدگی جلوگیری کنید و نتایج بهتری برای بدنتان ببینید.

کیک بک پشت بازو با دمبل روی نیمکت

حرکت کیک بک پشت بازو با دمبل روی نیمکت یکی از حرکات مؤثر برای تقویت عضلات پشت بازو است. در این حرکت، با قرار دادن دمبل‌ها در دست‌هایتان و نشستن بر روی یک نیمکت، بازوهایتان را به‌طرف عقب ببرید تا دمبل‌ها به سمت عقب بروند. 

این حرکت با تمرکز بر روی عضلات پشت بازو انجام می‌شود و به تقویت آن‌ها کمک می‌کند. در ضمن، این حرکت را می‌توان با هر دو دست هم زمان انجام داد تا در کمترین زمان ممکن به نتایج مطلوب برسید. 

بااین‌حال، برای تقویت عضلات پشت بازو به‌صورت مجزا، می‌توانید به هر دو بازویتان به‌صورت جداگانه تمرکز کرده و این حرکت را با هر دست به‌صورت مجزا تکرار کنید. 

همچنین، برای داشتن نتایج بهتر، در انجام این حرکت، از دمبل‌های با وزن مناسب استفاده کنید و از فرم درست بهره ببرید تا از آسیب‌دیدگی جلوگیری کنید و نتایج بهتری برای بدنتان ببینید.

پشت بازو سیم‌کش

حرکت پشت بازو با سیم‌کش طناب یکی از حرکات مؤثر برای تقویت عضلات پشت بازو و شانه است. در این حرکت، با گرفتن سیم‌کش در دست‌هایتان و ایستادن با پاهای جدا شده، سیم‌کش را به‌طرف شما کشیده و بازوهایتان را به‌طرف عقب ببرید تا سیم‌کش به سمت شکم برود. 

در این حرکت، ناحیه اصلی درگیر، پشت بازوی شما خواهد بود. برای داشتن نتایج بهتر، بهتر است در انجام این حرکت، از وزن سنگین استفاده نکنید و از وزن سبک‌تری شروع کنید تا بدنتان به آن عادت کند و در طولانی‌مدت از این حرکت بهره ببرید.

همچنین، بهتر است در انتخاب وزنه، به نحوی عمل کنید که عضلات پشت و شانه‌هایتان بیشتر درگیر نشوند و تمرکز بیشتری روی عضلات پشت بازو داشته باشید. 

در نهایت، بهتر است در هر تمرین، با توجه به توانایی بدنی خود، به‌تدریج وزن و تعداد تکرار را افزایش دهید تا به نتایج مطلوب برسید.

دیپ پارالل

حرکت دیپ پارالل یکی از حرکات مؤثر برای تقویت عضلات پشت بازو، سینه و شکم است. در این حرکت، با قرار گرفتن بین دو تخته دیپ پارالل و با کمک عضلات پشت بازو، بدن خود را بالا برده و به طور کامل خم شده، بدن خود را به زمین نزدیک کنید و سپس دوباره بالا برگردانید. 

در این حرکت، باید تمام وزن بدنتان را بالا برده و با کمک عضلات پشت بازو و سینه، خودتان را جابه‌جا کنید. در نهایت، بهتر است در صورت مشکل در شانه یا مفصل، قسمت آخر حرکت را حذف کنید و بدنتان را بالا نکشید. 

حرکت پشت بازو از پشت سر با طناب

 یکی از حرکات مؤثر برای تقویت عضلات پشت بازو است. در این حرکت، با گرفتن طناب در دست‌هایتان و ایستادن با پاهای جدا شده، طناب را به‌طرف عقب بالا ببرید تا بازوهایتان به سمت بالا بروند و در این حالت بمانید. 

برای اینکه به نتیجه مطلوب‌تری برسید در انجام این حرکت، از وزن سنگین استفاده نکنید و از وزن سبک‌تری شروع کنید تا بدنتان به آن عادت کند و در طولانی‌مدت این حرکت مفید باشد. 

پشت بازو پرسی

حرکت پرس پشت بازو یکی از حرکات مؤثر برای تقویت عضلات پشت بازو است که می‌توانید آن را در نیمکت یا روی زمین انجام دهید. 

در این حرکت، با گرفتن دمبل یا هالتر در دست‌هایتان و ایستادن با پاهای جدا شده، دست‌هایتان را به‌طرف عقب بالا ببرید تا عضلات پشت بازوی شما کشیده شوند و سپس دست‌هایتان را به‌طرف جلو برگردانید تا به حالت اولیه برگردید. 

در این حرکت، عضلات پشت بازوی بیرونی و دراز هم‌زمان درگیر شده و هرچقدر وزن دمبل یا هالتر را بیشتر کنید، سر دراز عضله پشت بازو بیشتر درگیر خواهد شد. 

پشت بازو خوابیده میله‌ای لاری

حرکت پشت بازو خوابیده با میله لاری یکی از حرکات مؤثر برای تقویت عضلات پشت بازو، سینه و شانه است. در این حرکت، با خوابیدن روی شکم و گرفتن میله لاری در دست‌هایتان و با قرار دادن دست‌هایتان روی میله، بدنتان را به بالا بلند کنید و سپس با کمک عضلات پشت بازو، میله را به سمت بالا بکشید تا در این حالت بمانید. 

سپس میله را به‌آرامی به حالت اولیه برگردانید و به تعداد مشخصی این حرکت را تکرار کنید. در این حرکت، عضلات پشت بازو و سینه هم‌زمان درگیر شده و به تقویت آن‌ها کمک می‌کند.

در هنگام انجام این حرکت، به فرم درست توجه کنید و در صورت وجود درد یا مشکل در مفاصل، این حرکت را انجام ندهید.

خطرات انجام حرکات سنگین پشت بازو در بدنسازی

حرکت سنگین پشت بازو در بدنسازی می‌تواند به خطرات زیر منجر شود:

-حرکات سنگین پشت بازو ممکن است باعث آسیب به عضلات، اوتار‌ها و لیگامان‌ها شود. این مسئله می‌تواند منجر به کشیدگی عضلات، التهاب اوتار، ورم و درد عضلاتی شود.

-حرکات سنگین پشت بازو ممکن است باعث فشار زیاد بر روی مفاصل شود که می‌تواند به آسیب‌های مفصلی مانند آرتروز، التهاب مفاصل و ترکیب شدن مفصل منجر شود.

-حرکات سنگین پشت بازو ممکن است باعث فشار زیاد بر روی ناحیه کمر شود که می‌تواند به آسیب‌های دیسک فشاری، درد کمر و مشکلات فشار عصب‌ها منجر شود.

-انجام حرکات سنگین پشت بازو باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب می‌شود که برای افرادی که دچار بیماری‌های قلبی یا فشار خون هستند خطرناک است.

کلام پایانی

 در همة تمرینات ذکر شده مناسب است که برای داشتن نتایج بهتر، در انجام این حرکات، با توجه به توانایی بدنی خود، به‌تدریج وزن و تعداد تکرار را افزایش دهید تا به نتایج مطلوب برسید. 

همچنین، بهتر است در هر تمرین، با توجه به توانایی بدنی خود، به‌تدریج وزن و تعداد تکرار را افزایش دهید تا به نتایج مطلوب برسید.

این تمرینات برای تقویت عضلات پشت بازو بسیار مؤثر هستند و باید با توجه به توانایی خود، تکراری و با حرکت کنترل شده انجام شوند. 

همچنین قبل از شروع هر تمرین، بهتر است با مربی خود مشورت کنید تا بهترین روش انجام تمرین را برای خود پیدا کنید. از اینکه تا انتها همراه ما بودید متشکریم امیدواریم موفق باشید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما