تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲

ماجرای حق امتیاز واردات خودرو بازیکنان تیم ملی

بازیکنان تیم ملی کشورمان پس از برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر که در همان مرحله گروهی حذف شده بودند از حق امتیاز واردات یک دستگاه خودرو برخوردار شدند که با انتقادات و حواشی شدید روبه رو شد.

ماجرای حق امتیاز واردات خودرو بازیکنان تیم ملی

رویداد۲۴ رکنا نوشت: ین انتقادات و حواشی پس از مدتی کمرنگ شد، اما با انتشار خبر ورود چند دستگاه پورشه ماکان و رنجروور ولار و حتی یک مازراتی گریکاله ۲۰۲۳ در گمرک خرمشهر، که متعلق به برخی بازیکنان بود، دوباره به جنب و جوش افتاد. 

این خبر زمانی منتشر شد که واردات خودرو برای مردم عادی، به بن‌بست رسید و گرانی در بازار خودرو به اوج رسیده بود. گرچه که هنوز هم هیچ از یک خودرو‌های چینی و غیرچینی وارد شده به کشور، هنوز پلاک ملی دریافت نکرده و درگیر استاندارد‌های پوچ و بی‌معنا هستند. استاندارد‌هایی که به نیسان آبی اجازه پلاک شدن داد، اما نه به سراتو و النترا. 

اما چند روز پیش، خبری مبنی بر ورود اولین رنجروور ولار پلاک ملی به یکی از نمایشگاه‌های تهران، فضای مجازی را پر کرد. دومین رنجروور ولار هم که متعلق به یکی دیگر از بازیکنان است، به زودی پلاک ملی دریافت می‌کند. 


بیشتر بخوانید: سود باورنکردنی بازیکنان تیم ملی از واردات خودرو


رنجروور ولار به عنوان یکی از خودرو‌های میان‌رده لندروور به حساب می‌آید و آنچنان خودروی بی‌نظیر و قدرتمندی نیست. اما جالب است بدانید که برای این خودروی عادی، قیمتی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده‌اند. از این قیمت به راحتی نباید گذشت؛ ۸۰ میلیارد تومان، معادل ۱ میلیون و ۶۳۰ هزار دلار، و یا معادل ۳ دستگاه رولزرویس فانتوم و یک مرسدس‌بنز S ۶۸۰ میباخ است (همگی را صفر کیلومتر و ۲۰۲۳ در نظر بگیرید)! این در حالیست که قیمت این خودرو، حداکثر به ۶ میلیارد تومان هم نمی‌رسد. بماند که رنجروور ولاری هم که وارد شده، فول آپشن هم نیست. دلیل این قیمت گذاری عجیب و غریب هم کاملا مشخص است. در بازاری که مرسدس‌بنز S ۵۰۰ سال ۲۰۱۴، ۳۵ میلیارد تومان قیمت دارد، باید هم انتظار همچنین قیمتی را برای ولار ۲۰۲۳ داشته باشید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جام جهانی ۲۰۲۲
نظرات شما