تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۱۷ تير ۱۴۰۳

درخواست مردم از پزشکیان؛ تغییر

مسعود پزشکیان چه بخواهد چه نخواهد مجبور است اولویت‌های جدیدی را در اداره امور کشور در نظر بگیرد، چون مردم فارغ از میزان اختیارات او، خواستار تغییر هستند.

درخواست مردم از پزشکیان؛ تغییر

رویداد 24 | پزشکیان در مقابل جامعه‌ای قرار دارد که احساس تبعیض می‌کند و جانش به لبش رسیده است. احساس تعلق خودش را از دست داده است. پزشکیان با مردمی سروکار دارد که عقیده دارند حق‌شان خورده شده است و امتیازات و شرایط بهتر و منابع و فرصت‌های بیشتر دراختیار افرادی قرار گرفته که هیچ ویژگی خاص، برتری اخلاقی یا شایستگی علمی متفاوتی نسبت با سایر مردم ندارند. کسانی که موقعیت‌های اداری، اجتماعی و اقتصادی‌شان را نه به دلیل استحقاق و قابلیت‌های خودشان، بلکه خارج از شیوه‌های اخلاقی به دست آورده‌اند.

این روزنامه افزوده است: در واقع رئیس‌جمهور منتخب با مردمی مواجه است که سال‌هاست با خشم، کینه، سرخوردگی و یأس زندگی می‌کند. درنتیجه شاهد جامعه‌ای خسته و بی‌اعتماد هستیم که تعاملات میان افراد در آن به طرز معناداری کاهش یافته است. بنابراین کاملاً واضح است که پیام این انتخابات، تغییر است. درواقع همه کسانی که به پزشکیان رای داده‌اند و همچنین کسانی که انتخابات را تحریم کردند، درخواست تغییر در سیاست‌های حکمرانی دارند، آن هم نه تغییرات جزئی و مقطعی که تغییرات اساسی و بنیادین مورد نظر بخش‌های بزرگی از جامعه است.

هم میهن نوشته است: فارغ از اینکه مسعود پزشکیان اختیارات لازم برای عملی کردن خواسته‌های مردم را داشته باشد یا خیر، مردم خواستار تغییر هستند. از این رو مسعود پزشکیان چه بخواهد چه نخواهد مجبور است اولویت‌های جدیدی را در اداره امور کشور در نظر بگیرد که نه‌تنها مورد قبول و پذیرش دولت قبل و بخشی از نهادهای قدرت نبوده و نیست، بلکه همین افراد و نهادها، منع و محدودیت‌های فراوانی در مطالبات انباشت‌شده مردم اعمال کرده‌اند و اگر امکان داشته باشد همان راه را ادامه خواهند داد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما