تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
در رویداد ۲۴ بخوانید:

معرفی ۵ فیلم مهرداد صدیقیان که باید ببینید

در این مطلب به معرفی ۵ فیلم مهرداد صدیقیان، بازیگر مطرح سینمای ایران می‌پردازیم.

معرفی ۵ فیلم مهرداد صدیقیان که باید ببینید

رویداد۲۴| مازیار وکیلی: مهرداد صدیقیان یکی از بازیگران جوانی بود که اوایل دهه هشتاد هجری شمسی وارد سینمای ایران شد. بازیگران بسیاری بودند که در میانه دهه هشتاد وارد سینما شدند، اما نتوانستند در کار خود تداوم داشته باشند و تبدیل به ستارگانی مشهور شوند. مهرداد صدیقیان یکی از معدود بازیگران سینمای ایران است که نه تنها توانست به ستاره‌ای دوست داشتنی برای تماشاگران ایرانی تبدیل شود. بلکه توانست در کار خود پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و تبدیل به یکی از بهترین بازیگران نسل خود شود. بازیگری که در نزدیک به دو دهه حضورش در سینمای ایران با کارگردانان بزرگی کار کند و فیلم‌ها و سریال‌های قابل اعتنایی در کارنامه کاری خود دارد. به بهانه اکران فیلم ساعت ۵ صبح مهران مدیری که مهرداد صدیقیان در آن بازی کرده است نگاهی انداخته‌ایم به پنج فیلم برتر این بازیگر محبوب سینمای ایران.

اتوبوس شب

معرفی ۵ فیلم مهرداد صدیقیان که باید ببینید

کارگردان: مرحوم کیومرث پوراحمد

سال ساخت: ۱۳۸۵

صدیقیان کارش در سینمای ایران را با فیلم‌های متفاوتی آغاز کرد. حضور در یک فیلم اجتماعی در اولین تجربه هنری‌اش منجر به حضور در فیلم یکی از بهترین کارگردانان سینمای ایران در سال‌های پس از انقلاب یعنی مرحوم کیومرث پوراحمد شد. مهرداد صدیقیان در اُتوبوس شب نقش رزمنده کم سن و سالی را بازی می‌کند که وظیفه سنگین به سلامت رساندن اُسرای عراقی به مقصد را دارد. صدیقیان در این فیلم بازی پخته‌ای ارائه می‌کند و در برابر بازیگر بزرگ و مولفی بنام خسرو شکیبایی توانایی‌های خود را به رخ می‌کشد. بازی در اتوبوس شب موفقیت هنری زیادی برای صدیقیان جوان به ارمغان آورد و او را در دومین حضور سینمایی‌اش به کاندیداتوری در جشنواره آسیا پاسفیک رساند که افتخار کمی نیست. درخشش صدیقیان در این فیلم او را به خوبی به تماشاگران ایرانی معرفی کرد و سینمای ایران را صاحب بازیگر جوان و توانایی کرد که کارگردانان بزرگ می‌توانند روی او به عنوان ستاره‌ای قابل اعتنا حساب کنند.


بیشتر بخوانید: مهدی پاکدل کیست؟


ماجرای نیمروز

معرفی ۵ فیلم مهرداد صدیقیان که باید ببینید

کارگردان: محمدحسین مهدویان

سال ساخت: ۱۳۹۵

شاید کمتر کارگردانی این جسارت را به خرج می‌داد و برای نقش اصلی یک درام سیاسی سراغ بازیگری با مختصات مهرداد صدیقیان می‌رفت. اما مهدویان این جسارت را به خرج داد و صدیقیان را به قهرمان اصلی درام سیاسی خود تبدیل کرد. حامد فیلم ماجرای نیمروز تنها شخصیت این فیلم است که ما به ازی بیرونی ندارد و به طور کامل زاده تخیل نویسنده است. حامد جوان پرشور و خامی است که بر مبنای آرمان‌های سیاسی که دارد جذب دستگاه‌های امنیتی شده است. همین خام بودن حامد باعث شکل گیری ماجرا‌هایی در فیلم می‌شود که برای تماشاگر بسیار جذاب است. صدیقیان در ماجرای نیمروز توانست نقش یک جوان آرمان خواه را به قدری خوب بازی کند که در جشنواره‌های داخلی مختلف کاندیدای جوایز متعددی شود. با بازی در ماجرای نیمروز صدیقیان ثابت کرد که توانایی حضور در هر فیلمی را دارد و می‌تواند هر نقشی را به خوبی بازی کند.

شماره ۱۷ سهیلا

معرفی ۵ فیلم مهرداد صدیقیان که باید ببینید

کارگردان: محمود غفاری

سال ساخت: ۱۳۹۵

شماره ۱۷ سهیلا فیلم زنانه‌ای است. فیلمی که درباره دغدغه‌ها و مشکلات زنی میانسال ساخته شده است. زنی که ازدواج او به تاخیر اُفتاده و همین موضوع سبب نگرانیش شده است. در چنین فیلم‌هایی بازیگران مرد نقش چندان پررنگی ندارند و اگر هم حضوری در فیلم دارند به نقش‌های حاشیه‌ای محدود می‌شود؛ بنابراین یک بازیگر باید بسیار توانا باشد که در چنین فیلمی که نقش اصلی را برعهده ندارد بدرخشد و توانایی‌هایش را به رخ بکشد. صدیقیان در شماره ۱۷ سهیلا نقش جوانی را بازی می‌کند که با سهیلا در مترو ملاقات می‌کند و با صحبت‌هایش نقطه عطف نهایی فیلم را رقم می‌زند. حضور گرم و شیرین صدیقیان در این نقش با آن طنز به اندازه و نحوه دیالوگ گویی بامزه‌اش از این شخصیت فرعی کاراکتر جذاب ساخته که در یاد و خاطره تماشاگر می‌ماند.

پوست شیر

معرفی ۵ فیلم مهرداد صدیقیان که باید ببینید

کارگردان: جمشید محمودی

سال ساخت: ۱۴۰۱

پوست شیر یکی از پربیننده‌ترین و پرمخاطب‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی بود. سریالی که با استفاده از کهن الگوی انتقام توانست مخاطب ایرانی را سر ذوق بیاورد و آن‌ها را برای سه فصل مشتاق تماشای این سریال نگه دارد. جمشید محمودی با ساخت این سریال نشان داد که در حوزه سریال سازی هم توانایی بالایی دارد و می‌تواند سریال‌های ماندگاری بسازد. یکی از نقاط مثبت سریال پوست شیر تیم بازیگران این سریال بود. شاهد مثال این موفقیت هم استقبال گسترده تماشاگران از شخصیت‌هایی مانند رضا پروانه بود. مهرداد صدیقیان هم در این سریال توانست بازی قابل قبولی ارائه دهد و در کنار سایر بازیگران این سریال مانند شهاب حسینی، هادی حجازی‌فر و علیرضا کمالی بازی متفاوتی انجام دهد و نقش ماندگار دیگری را به کارنامه خود بیفزاید.

ساعت ۶ صبح

معرفی ۵ فیلم مهرداد صدیقیان که باید ببینید

کارگردان: مهران مدیری

سال ساخت: ۱۴۰۳

مهران مدیری بعد از سال‌ها در مقام کارگردان به سینمای ایران بازگشته است و در اقدامی جالب فیلمی جدی ساخته که مخاطبان حرفه‌ای سینما را هدف قرار داده است. شروع موفق فیلم در گیشه نشان می‌دهد که مخاطب ایرانی هم چنان مشتاق تماشای فیلمی از مهران مدیری است. مهران مدیری برای فیلم جدیدش سراغ بازیگران جوانی رفته که بیانگر فضای نو و متفاوت این فیلم است. صدیقیان در این فیلم نقش جوان ساده و سربه زیری را بازی می‌کند که در یک موقعیت حساس دست به عصیان می‌زند. بدون شک ساعت شش صبح در کارنامه کاری صدیقیان فیلم متفاوتی است که می‌تواند توجهات بیشتری را متوجه این بازیگر جوان کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرات شما
پیشخوان