تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۰ تير ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

امیرحسین رستمی کیست؟

بیوگرافی امیرحسین رستمی و همسرش پوراندخت الستی با عکس پسرش و حواشی صحبت‌های این بازیگر مرد در آنتن صدا و سیما را در ادامه بخوانید.

بیوگرافی امیرحسین رستمی

رویداد ۲۴| مهدی توفیقی: امیرحسین رستمی، متولد ۱۲ بهمن ۱۳۵۴ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است.

او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته بازیگری از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه آزاد است. او حرفه‌ای با مدلینگ آغاز کرد و با ایفای نقش در سریال «دودکش» به شهرت رسید.

یک خواهر بزرگتر از خود دارد و در کنار بازیگری، ورزشکار حرفه‌ای رشته تنیس است.

امیرحسین رستمی و کلاس‌های بازیگری

امیرحسین رستمی کیست؟

از سال ۱۳۷۲ و در سن ۱۷ سالگی، امیرحسین رستمی دوره بازیگری را در دانشگاه هنر گذراند. سپس در سال ۱۳۷۶ و در سن ۲۲ سالگی، وی به کلاس‌های مرحوم حمید سمندریان رفت.

با شروع خدمت سربازی، وی مجبور به ترک این کلاس‌ها شد. اما پس از اتمام خدمت نظام وظیفه، وی مدتی را در خارج از کشور گذراند و دوره‌های آموزشی بازیگری را فرا گرفت. پس از آن، وی به ایران بازگشت.

خودش می‌گوید: «با بدبختی بازیگر شدم، سال ۸۳ با رامبد جوان آشنا شدم و در سریال «هزاران ستاره» برای جام جم بازی کردم، اما این سریال برای ایرانیان داخل کشور پخش نشد».

ورود امیرحسین رستمی به صنعت مدلینگ

امیرحسین رستمی کیست؟

در سال ۱۳۸۴، امیرحسین رستمی فعالیت بازیگری را کنار گذاشت و به کار مدلینگ روی آورد. اما یک سال بعد، در سال ۱۳۸۵، او دوباره به بازیگری بازگشت و در فیلم «فقط چشم‌هاتو ببند» به کارگردانی علیرضا امینی ایفای نقش کرد. متأسفانه، این فیلم با حضور بازیگرانی همچون حمیدرضا هدایتی و بیتا سحرخیز، موفق به دریافت مجوز پخش نشد.


بیشتر بخوانید: 

 
 
 

شهرت امیرحسین رستمی با سریال دودکش

امیرحسین رستمی کیست؟

در سال ۱۳۸۶، امیرحسین رستمی سرانجام در فیلم «خاک آشنا» به ایفای نقش پرداخت. این فیلم دو سال توقیف بود تا اینکه در سال ۱۳۸۸، از طریق پیمان قاسم خانی، فرصت حضور در سریال «شمس‌العماره» را یافت. این سریال باعث شد تا وی به صورت گسترده‌تری در معرض توجه مخاطبان قرار گیرد.

در سال ۱۳۸۹، امیرحسین رستمی با ایفای نقش در سریال «آسمان همیشه ابری نیست»، نظر بینندگان را به خود جلب کرد. او سپس در سریال‌های «سه پنج دو» و «دختران حوا» نیز بازی کرد و در این آثار خوش درخشید.

با این حال، شهرت واقعی امیرحسین رستمی با حضور در سریال «دودکش» در سال ۱۳۹۲ به کارگردانی محمدحسین لطیفی رقم خورد. در این سریال، او در کنار هومن برق‌نورد و بهنام تشکر به ایفای نقش پرداخت و به طور چشمگیری در میان مخاطبان محبوبیت یافت.

همسر امیرحسین رستمی کیست؟

امیرحسین رستمی کیست؟

امیرحسین رستمی در سال ۱۳۷۸، در سن ۲۴ سالگی با پوراندخت الستی ازدواج کرد. این ازدواج موفق منجر به تولد یک پسر به نام ارشیا شد.

«از طریق یکی از دوستان دانشگاهی هم به یکدیگر معرفی شدیم، زود ازدواج کردیم، اما زود صاحب فرزند نشدیم، ۴ – ۵ سالی گذشت تا در ۲۸ سالگی پدر شدم».

شغل دوم امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی کیست؟

قبل از ورود به عرصه بازیگری، امیرحسین رستمی مدتی در یک شرکت داروسازی و مکمل‌های دام و طیور در شهر صنعتی کاوه مشغول به کار بود. همچنین، او مدتی به عنوان مربی تنیس نیز فعالیت می‌کرد و شاگردان خود را آموزش می‌داد.

در نهایت، آقای رستمی تجربه کار در شغل خانوادگی فروش آهن را نیز به دست آورد. به گفته خود او، اکثر اعضای خاندان رستمی، کارخانه آهن دارند و این خاندان از جمله خاندان‌های بزرگ و مطرح در بین آهن‌فروشان محسوب می‌شوند.

امروزه، امیرحسین رستمی به عنوان یک کارآفرین و بیزینس‌من باهوش شناخته می‌شود. او جوان‌ترین عضو اتاق بازرگانی ایران در دبی است.

امیرحسین رستمی مجری برنامه شوتبال

امیرحسین رستمی کیست؟

امیرحسین رستمی، که پیشتر سابقه فعالیت در عرصه خوانندگی را نیز داشته است، در سال ۱۳۹۷ به عنوان مجری، مسئولیت اجرای برنامه "شوتبال" را برای شبکه نسیم برعهده گرفت.

«من دوستان سینمایی خیلی محدودی دارم، فرهاد آئیش، سامان مقدم، همایون ارشادی، مصطفی زمانی، علی قربان زاده، حسین سهیلی، و حسن فتحی نزدیک‌ترین دوستان من در این عرصه هستند».

صحبت‌های جنجالی امیرحسین رستمی در تلویزیون

در اواخر اسفند ۱۳۹۸، امیرحسین رستمی در برنامه زنده نوروزی "فرمول یک" حضور یافت. در این برنامه، وی به وضعیت سرعت اینترنت و فیلترینگ تلگرام انتقاد کرد.

متأسفانه، سخنان آقای رستمی به خوبی پذیرفته نشد و مجریان برنامه مجبور شدند تا آن را قطع کنند و او را از برنامه اخراج نمایند. چند روز پس از این واقعه، امیرحسین رستمی با انتشار یک ویدیو، مجبور به عذرخواهی شد.

کارهای تلویزیونی امیرحسین رستمی

● دودکش ۲ – ۱۴۰۰

● صفر بیست و یک – ۱۳۹۹

● فوق لیسانسه‌ها – ۱۳۹۸

● آچمز – ۱۳۹۸

● لیسانسه‌ها – ۱۳۹۵–۱۳۹۶

● پادری – ۱۳۹۵

● یادداشت‌های یک زن خانه دار – ۱۳۹۴

● آخرین بازی – ۱۳۹۳

● پژمان – ۱۳۹۲

● دودکش – ۱۳۹۲

● یه تیکه زمین – ۱۳۹۱

● دختران حوا – ۱۳۹۱

● سه پنج دو – ۱۳۹۰

● آسمان همیشه ابری نیست – ۱۳۸۹

● نون و ریحون – ۱۳۸۹

● وضعیت سفید – ۱۳۸۸

● شمس العماره – ۱۳۸۸

● مرد هزار چهره – ۱۳۸۶

فیلم های سینمایی امیرحسین رستمی

● رقصنده – ۱۳۹۹

● آهنگ دو نفره – ۱۳۹۹

● گیج‌گاه – ۱۳۹۹

● قاتل اهلی – ۱۳۹۵

● مشکل گیتی – ۱۳۹۴

● یک دزدی عاشقانه – ۱۳۹۴

● نهنگ عنبر – ۱۳۹۳

● نیمرخ‌ها – ۱۳۹۳

● زن. مرد. زندگی… – ۱۳۹۱

● عملیات مهد کودک – ۱۳۹۱

● بوسیدن روی ماه – ۱۳۹۰

● سورپرایز – ۱۳۹۰

● یک عاشقانه ساده – ۱۳۸۹

● زنان ونوسی، مردان مریخی – ۱۳۸۹

● زیگزاگ – ۱۳۸۸

● خاک آشنا – ۱۳۸۶

● رئیس – ۱۳۸۵

● فقط چشم‌هاتو ببند – ۱۳۸۵

● اسپاگتی در هشت دقیقه – ۱۳۸۴

شبکه خانگی

● هشتگ خاله سوسکه – ۱۳۹۷

● ساخت ایران ۲ – ۱۳۹۷

● شهرزاد – ۱۳۹۴

● شتر مرغ – ۱۳۹۳

● قلب یخی (فصل سوم) – ۱۳۹۱

● همسایه‌ها – ۱۳۹۱

● شرط آخر – ۱۳۹۱

● نار – ۱۳۹۰

● فصل جدید – ۱۳۹۰

● قهوه تلخ – ۱۳۸۹

● خاطره شب بارانی – ۱۳۸۹

● زیگزاگ – ۱۳۸۹

● چشماتو ببند – ۱۳۸۹

● مهاجر – ۱۳۸۹

● ریسمان سبز – ۱۳۸۸

● چاه دیو – ۱۳۸۸

● همان روز – ۱۳۸۸

● شاه کلید – ۱۳۸۸

● هزاران ستاره – ۱۳۸۳

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما