تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

انتقاد تند لک علی آبادی از کیفیت خودروهای داخلی؛ تبدیل ارابه مرگ به خودروی ایمن کار سختی نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تبدیل ارابه مرگ به ماشین ایمن کار سختی نیست، گفت: افزایش ایمنی خودروها، حتی به تکنولوژی فوق العاده‌ای که بشر به آن دست پیدا نکرده هم نیاز ندارد و حتی بعضی از خودرو‌های تولید داخل هم کیفیت خوبی دارند.

لک علی آبادی

رویداد۲۴ شفقنا نوشت: روح الله لک علی آبادی در گفتگویی در رابطه با اضافه شدن سالانه ۶۰ هزار نفر به آمار معلولان کشور به دلیل تصادفات جاده‌ای، اظهار کرد: نکته‌ای که به نظر من باید مورد توجه قرار بگیرد این است که ما بعضا اداره کشور را به صورت جزئی دنبال می‌کنیم نه به صورت واحد؛ به همین دلیل زمانی که به بعضی از ادارات و وزارتخانه‌ها مراجعه می‌کنید برای حل آن باید بین چند وزارتخانه سرگردان شوید.

وی ادامه داد: اینکه سالانه ۶۰هزار معلول به دلیل تصادفات جاده‌ای به مددجویان بهزیستی اضافه شود به این معنا است که بهزیستی هر ساله عیال وار‌تر می‌شود و متاسفانه شاید نتواند از نظر مالی این افراد را حمایت کند. ما معضل اساسی در بحث جاده‌ها داریم و بخشی هم که سال‌ها است کارشناسان روی آن صحبت می‌کنند ایمنی خودرو‌ها است و معلوم نیست تا چه زمانی قرار است این خودرو‌ها به بازار عرضه شود.

لک علی آبادی با اشاره به وضعیت واردات خودرو، اظهار داشت: اینکه عده‌ای بحث کمبود ارز و عدم خروج آن از کشور را دلیل توقف واردات خودرو می‌دانند بهانه است؛ اما در جواب آن‌ها باید گفت «ارز را نگه دارید، اما آن را تبدیل به ماشینی که ارابه مرگ است نکنید». چراکه تبدیل کردن ارابه مرگ به ماشین ایمن کار سختی نیست و حتی به تکنولوژی فوق العاده‌ای که بشر به آن دست پیدا نکرده هم نیاز ندارد و همه کشور‌های دنیا از این تکنولوژی استفاده می‌کنند، حتی بعضی از خودرو‌های تولیدی کشور هم با کیفیت هستند.

وی افزود: شاید نیاز باشد مجلس از نظر قانونی قوانین جدیدی را تصویب کند و از سوی دیگر خودروسازان خودشان را باید با تکنولوژی روز همگام کنند تا ما هر سال در خصوص کشته‌ها و مصدومین آمار جدید ندهیم؛ چراکه نمی‌توانیم مصدومین را حمایت کنیم و متاسفانه زندگی‌های زیادی ممکن است به خاطر عدم کار کارشناسی و خودخواهی‌ها از بین برود.


بیشتر بخوانید: پیشنهاد رئیس پلیس راهور فراجا به پزشکیان در مورد انتخاب وزیر صمت | برای خودرو‌های بی‌کیفیت داخلی فکری شود


لک علی آبادی در پایان خاطرنشان کرد: شما تا زمانی که جای یک معلول قرار نگیرید متوجه نمی‌شوید او چه دردی می‌کشد؛ در فضای اجتماعی محدودیت‌هایی برای او به وجود می‌آید؛ در فضای فیزیکی جامعه، آمد و رفت‌های او هم به سختی خواهد بود در حالی که آن‌ها قشر بسیار ارزشمندی هستند که استعداد‌های بسیار زیادی دارند، اما متاسفانه در حال از دست دادن این استعداد‌ها هستیم. باید تلاش کنیم در ادارات شغلی برای آن‌ها تعریف کنیم، اما بهزیستی به دلیل مشکلات مالی و گستردگی آمار مددجویان؛ متاسفانه نتوانسته است تا امروز حقوق معلولان را به صورت درستی پرداخت کند.

منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان