تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
رویداد۲۴ بررسی می‌کند:

مبینا نعمت زاده، دانشگاه تهران، سهمیه پزشکی، حشدالشعبی و چند جنجال دیگر! | چرا ما ایرانی‌ها این‌قدر رانت را دوست داریم؟

مبینا نعمت زاده برنده مدال برنز المپیک پاریس در رشته تکواندو در یک برنامه تلویزیونی به شکلی صریح درخواست خود از مقامات بابت موفقیت در المپیک را با جزئیات بیان کرد: ورود به رشته علوم پزشکی دانشگاه تهران بدون کنکور. این مدال‌آور المپیکی ایران گفته است به واسطه حضور در تمرینات فرصت درس خواندن نداشته اما درسش بسیار خوب است و می‌تواند پزشکی بخواند.

آیا مبینا نعمت زاده حق دارد بدون کنکور رشته پزشکی بخواند؟

رویداد ۲۴| علی ولی اللهی: درخواست مبینا با انبوه باورنکردنی از واکنش‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است. البته هستند کسانی که معتقدند اشکالی ندارد نعمت‌زاده به عنوان یک مدال‌آور المپیکی به دانشگاه تهران برود. در ادامه تلاش می کنیم این درخواست و دلایل موافقان و مخالفان را بسط دهیم.

مخالفان: به نخبه‌ها مدال المپیک می دهید؟

مخالفان درخواست مبینا می گویند او یک ورزشکار است و اگر هم می‌خواهد ادامه تحصیل بدهد تربیت بدنی بخواند. تحصیل در رشته پزشکی از آنجایی که مستقیما با جان انسان ها در ارتباط است ایده خوبی نیست. این گروه از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسند شاید اگر مطمئن بودیم گرفتن مدرک بعد از ورود به یک رشته تحصیلی امری قطعی نیست، تا این حد مخالفت نمی‌کردیم اما می دانیم در ایران هر کس وارد رشته‌ای می شود به هر حال مدرک را به دست خواهد آورد ولو با پایین ترین نمرات.

در مورد مبینا که شرایط بدتر است. از همین حالا مشخص است او به واسطه حضور در اردوها و مسابقات قرار است کلاس‌های زیادی را از دست بدهد و بعد به واسطه جایگاه ورزشی‌اش از استادها نمره بگیرد.


بیشتر بخوانید: 


نظرات مخالفان به همین موارد محدود نمی‌شود. ترس از اینکه درخواست سهمیه پزشکی تبدیل به یک رویه برای مدال‌آوران شود دیگر موردی است که مخالفان به آن اشاره می کنند. این گروه می‌گویند این همه جوان پشت کنکوری داریم که عمر و زندگی خود را وقف درس خواندن برای رسیدن به صندلی پزشکی دانشگاه تهران کرده‌اند یا جوانان دیگری داریم که با رتبه‌های بسیار خوب نتوانستند چنین جایگاهی کسب کنند چون ظرفیت محدود است و متقاضی زیاد. حالا چرا یک نفر با ورزش کردن باید بتواند از آنها جلو بزند؟

مخالفت با هرگونه «رانت» و «امتیاز» مخرج مشترک دیدگاه مخالفین است. مجموعه این انتقادات در قالب یک مقایسه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می شود: «حالا که به مبینا نعمت زاده مجوز تحصیل در رشته پزشکی دادید به رتبه های کنکور هم مدال المپیک بدید. داشتن درس میخوندن وقت نکردن ورزش قهرمانی رو پیگیری کنن.»

موافقان: این همه رانت را نمی‌بینید گیر دادید به نعمت‌زاده؟

در مقابل مخالفان عده‌ای معتقدند چه اشکالی دارد یک دختر تاریخساز بتواند دانشگاه برود؟ این گروه استدلال می‌کنند هر چهار سال یک بار قرار است افرادی که تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌شود مدال بیاورند بنابراین نه این قابلیت تبدیل شدن به رویه را دارد و نه جای کسی تنگ می‌شود. این گروه معتقدند در میانه این همه رانت در جامعه ایران که همه جا از کنکور تا موقعیت‌های شغلی و اقتصادی به چشم می‌خورد دادن یک صندلی در دانشگاه به چهره شاخص ورزشی که می‌توان به برندینگ دانشگاه هم کمک کند جای دوری نمی‌رود.

مورد دیگری که موافقان به آن اشاره می کنند بحث «سرباز قهرمان» است. در قوانین اگر پسرها بتوانند مدال المپیک یا بازی‌های آسیایی بگیرند با استفاده از طرح سرباز قهرمان می‌توانند از خدمت سربازی معاف شوند اما این قانون برای دخترها مزیتی در نظر نگرفته است. حتی اخیرا مقامات اعلام کردند فرزندان دختران مدال آور هم نمی توانند از معافیت سربازی استفاده کنند. بنابراین می‌توان سهمیه دانشگاه برای دختران را در برابر معافیت سربازی پسران در نظر گرفت.

در نهایت موافقان با اشاره به همان جمله مقایسه‌ای پراستفاده می نویسند متناظر دادن سهمیه دانشگاه به مدال‌آور المپیک این نیست که به نخبه ها مدال المپیک بدهیم. بلکه این است که به نخبه ها هم اجازه ورود به تیم ملی داده شود. فارغ از درست بودن یا غلط بودن درخواست مبینا نعمت زاده!

مدال آور اونا VS مدال آور ما!

با وجود استدلال‌ها می توان دلایل عصبانیت مردم را بابت درخواست مبینا نعمت زاده فهمید. شرایط انحصاری کنکور که زندگی میلون‌ها جوان ایرانی را تحت تاثیر قرار داده، انواع و اقسام صندلی فروشی‌ها در دانشگاه‌های معتبر چه با پول چه با پارتی، وحشتناک‌بودن مسیر رسیدن به پزشکی دانشگاه تهران و کلا آلرژی به هرگونه «سهمیه» در کشور از دلایل واکنش منفی مردم است. این را می‌توان در موارد مشابهی نظیر ماجرای امتیاز واردات خودروی لوکس به فوتبالیست ها هم دید. آنجا هم مردم بعد از اینکه شنیدند قرار است به اعضای تیم ملی فوتبال بابت صعود به جام جهانی رانت وارد کرد خودروی لوکس داده شود حسابی از کوره در رفتند. مردم می‌گویند چرا هر کس به جایگاهی می‌رسد -منظور اینکه چهار تا گل می‌زند یا یک مدال می‌آورد- بلافاصله می خواهد از انواع و اقسام امتیازات بهره‌مند شود؟ این افراد با انتشار ویدئوی دختر مدال‌آور چینی که بعد از المپیک به رستوران پدر و مادرش برگشته و مشغول گارسنی است کنار ویدئوی درخواست نعمت زاده می‌نویسند «مدال آور ما  VS مدال آور اونا»

جوگیر نشوید و قانونی عمل کنید!

در مورد درخواست مبینا نکات دیگری را هم می‌توان مطرح کرد از جمله اینکه چرا جامعه ایران به سمتی رفته که حتی مدال‌آور المپیکش -که تصور می‌شود منتها‌الیه موفقیت است- باز فکر می‌کند برای بهتر زندگی کردن و داشتن آینده مناسب باید پزشکی بخواند؟ چرا سیستم و مقامات در لحظات هیجانی تصمیمات غیرقانونی اتخاذ می کنند؟ چرا رئیس دانشگاه تهران دقایقی بعد از درخواست مبینا نعمت زاده سریعا مصاحبه کرده و می‌گوید او می تواند در دانشگاه تهران پزشکی بخواند؟

به نظر می‌رسد بهترین راه برای حل مشکل بازگشت به قانون است. در این صورت هم تقابلی میان مردم و قهرمان کشورشان شکل نمی‌گیرد هم آینده مبینا نعمت زاده با برچسب «سهمیه‌ای بودن» تحت‌الشعاع قرار نمی‌گیرد.

در قوانین به صراحت قید شده ورزشکاران مدال آور المپیکی یا جهانی یا مسابقات آسیایی می توانند در هر دانشگاهی در رشته تربیت بدنی و زیرشاخه‌های آن به ادامه تحصیل بپردازند. در ایران معمولاً ورزشکاران مدال‌آور از این فرصت استفاده می‌کنند و در دانشکده‌های تربیت بدنی تهران و شهید بهشتی مشغول می‌شوند. بسیاری از پیشکسوتان مدال‌آور نظیر علیرضا دبیر و سایرین که امروز «دکتر» شده‌اند در زیرشاخه‌های مربوط به تربیت بدنی درس خوانده‌اند.

دانشگاه‌های مطرح تهران محل جنجال شده‌اند

از ماه ها قبل و مخصوصا در دولت مرحوم رئیسی نام دانشگاه‌های معتبر تهران نظیر شریف و تهران و شهید بهشتی و... کنار اخبار جنجالی مربوط به سهمیه و رانت قرار گرفته است. اخراج برخی اساتید از این دانشگاه ها، به کارگیری برخی چهره‌های جنجالی نظیر سعید حدادیان (مداح) به عنوان استاد، اظهارنظر دکتر مقمیی رئیس دانشگاه تهران که گفته است نیروهای حشدالشعبی می‌توانند در دانشگاه تهران ادامه تحصیل بدهند و... از نمونه‌های این جنجال‌ها است. حالا هم بحث مبینا نعمت‌زاده مطرح شده است. همه این حواشی حتما به جایگاه و اعتبار این دانشگاه‌ها ضربه خواهد زد. حال باید منتظر ماند و دید در دولت جدید و با روی کار آمدن وزیر علوم تازه این دست فرمان تغییر می‌کند یا خیر.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
2
15
اینهم قرمساقیش را از مسئولین یاد گرفته. مال به صاحبش نرود دزدی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
17
7
برای ورود به رشته هایی مثل پزشکی بیشتر از 25 سهمیه از ایثارگری، جانبازی، بسیجی، فرزند سرباز در منطقه جنگی بودن گرفته تا فرزندان هیئت های علمی و ... حالا یکیش را هم بدین به این بنده خدا مطمئن باشین جای دوری نمره، ضمن اینکه این بنده خدا اگر سهمیه داشته باشه سهمیه زحمتیه که کشیده نه از زحمت پدرش بخواد استفاده کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
من فرزند رزمنده ای هستم که گاز اعصاب در جنگ خورد و چیزی نمانده بود شهید شود اما نه تنها چیزی در این ۴۰ سال ندیدیم و حتی به پدرم هم هیچ چیزی ندادند و برعکس ۴ سال در دادگاه در پیری چرخاندند تا ارث شرعی اش را بگیرند و گرفتند و به پدرم گفتند ارث پدرت به تو نمی‌رسد و تو دزد ارث خودت هستی. من و خانواده ام بخاطر شرایط پدر خیلی سختی کشیدیم اما نه سهمیه ای داشتیم و نه مزیتی و بدون سهمیه درس خواندن و تا ارشد رفتم و استخدامی قبول شدم اما جایم را به یک نور چشمی دادند و حالا سالهاست خانه نشینم با مدرک ارشد از بهترین دانشگاه و حدود ۲۰ میلیارد از دارایی خانواده ام را بنام دین بذل و بخشش کردند همان موقع جناب ... نفری ۲۵۰ دلار عیدانه فطر در لبنان پخش میکرد
منکه جوانی از دست رفته ام بخاطر شرایط سخت آثار باقی مانده از جنگ را حلال نمیکنم و
خوشحالم که با زحمت خودم درس خواندم اما کسانی که بنام شهدا و جنگ برای خود پست و مقام ساختند را حلال نمیکنم
هموطن عزیز رانت را بنان جنگ نشد بنام چیز دیگری می‌سازند و برای خود ایثار ۱۰ ساله می‌زنند
پدرم گفت من برای کشورم جنگیدم
کاش لااقل حق خودمان را نمی‌گرفتند سهمیه دادن پیشکششان
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
1
21
پاسخ آن چرا بسیار روشن است، چون نظام اسلامی و کارگزارانش از سر تا پا، از آغاز تا اکنون مشغول ثروت اندوزی و گرفتن موقعیت‌ها و غارت با انواع رانت خواری و سهمیه و مصادره اموال مردم است.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
اولا اونی که از زحمت پدرش استفاده میکنه ، پدرش دیگه توی این دنیا نیست که خودش استفاده کنه.میدونی چرا چون اون موقعی که پدر تو زیر پتو لالا کرده بود وسط گلوله های توپ و تانک مشغول دفاع از این وطن و ناموس امثال قدر نشناس هایی مثل تو بود و گلوله و ترکش بدنش رو تکه پاره کرد.دوما اون سهمیه از حق کسی نیست یه تعدادی اضافه بر ظرفیت در نظر گرفته شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
1
10
برای تحصیل هر فردی بدون داشتن علوم پایه یعنی آسیب به خود فرد و جامعه کسی پزشکی تهران می خواند علوم پایه و سطح هوشی آن در حد صد است نخبه جامعه است و بالای 12 تا 13 سال متمرکز تلاش کرده حتی داشتن ده طلا المپیک هم با سطح اجتماعی و علمی نخبگان فرسنگ ها فاصله دارد ، خانم ورزشکار در کمال کودکی این تصور عجیب که حتی در قالب رانت هم تاکنون به وقوع نپیوسته را مطرح کرد به نظرم صدا و سیما مقصر است که چنین بیانی را پخش کرد هم به ورزشکار عزیز و همه جامعه ورزش آسیب رسید و آنها را متهم به رانت دوستی نمود ، امیدوارم ورزشکاران جدید محترم همان مرام ورزشکاران قدیمی مثل دایی ، خادم ، ساعی ، تختی و ناصرخان حجازی را طی کنند تا بین مردم همیشه محبوب باشند بنده به عنوان یک استاد دانشگاه عکس علی دایی را اتاقم نصب دارم چون زندگی ایشان و نوع تفکرش بهم انرژی مثبت می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
اگه اونایی که در این چهل سال با سهمیه رفتن پزشکی خوندن حقشون بود پس اینم حقشه بذاری
ن بره بخونه
جلیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
18
بنا بر دستور علما، چون در دولت رئیسی گند زدند به دانشگاه تهران؛ پذیرش مبینا بدون کنکور حتی دادن سمت استادی به این شخص اشکالی ندارد!
حروم خوری نوش جانشون ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
1
13
بهتره بشینه برای کنکور سال آینده خودش را آماده کنه و اگر موفق شد رشته پزشکی قبول بشه بعد این امتیاز را بهش بدن که دانشگاه محل تحصیلش رو انتخاب کنه.
نه اینکه بدون کنکور بره رشته پزشکی اون هم دانشگاه تهران.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
1
13
این حق خوری ها در جایی مثل ایران رخ میده تو کشوری که رانت و سهمیه معنایی نداره الان بر اقتصاد و سیاست دنیا حکومت میکنند و ایران تبدیل به کشوری وابسته و پر از غارتگر حق مردم شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
وقتی برای گلزار و رامبد و ..‌ برای یک شب اجرای مسابقه شبی یک میلیارد می‌دهند و مداحی برای یک ربع مداحی ۵۰ میلیون می‌گیرد و آنوقت کارگری که ۱۸ سال کار کرده ۶ ماه ۶ ماه حقوق نمی‌گیرد و خودکشی می‌کند تا شرمنده خانواده اش نباشد از این بیشتر انتظار نمیرود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
1
9
دواشکال در متن وجود داشت ، اول اینکه رئیس دانشگاه تهران بعد از در خواست مبینا با تحصیل ایشان در رشته تربیت بدنی این دانشگاه موافقت کرد نه پزشکی، اصلا رشته پزشکی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران هست و نه دانشگاه تهران، دوم اینکه علیرضا دبیر از محمد خاتمی درخواست تحصیل بدون کنکور کرد و در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرد ونه تربیت بدنی والان هیات علمی دانشگاه علامه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
16
تو بنگلادش به خاطر سهمیه ۳۰ درصدی استخدام انقلاب شد و رئیس جمهورش فرار کرد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
17
3
چرا نخوونه؟ افتخاری که کسب کرده ارزشش بیشتر از رانتی هست که قبولی های فعلی دارند. اگر رتبه ها را میدانستید، اونوقت حق رو به این دختر میدادید.
پاسخ ها
ریحانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
افتخار در رشته پزشکی کسب کرده؟ مگه دارویی کشف کرده؟
مثل این میمونه که طرف بهترین بازیگر جهان بشه بهش هواپیما جایزه بدن بگن خلبانی کن
اگه تو رشته تربیت بدنی بدون کنکور پذیرفته میشد هیچکس اعتراض نمیکرد
خاقان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
16
1
حسود هرگز نیاسود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
حسودی چیه؟
مگه با زحمت می‌خواهد پزشک شود که کسی حسودی کنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
3
9
من از این خنده های مصنوعی این خانم هم متنفرم. جایگاه خودش و ندونست
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
2
16
شاید بقیه مدال آوران از جمله اسماعیلی و میرزازاده هم دوست داشته باشن خلبان بشن حالا باید بعنوان جایزه، جانِ مسافران و مردم بیگناه رو بذارن زیر دستشون و بعدا بگن خطای انسانی!!!
این خانم نهایتش میتونه در خواست کنه فرهنگیان دبیری ورزش ثبت نامش کنن تا بتونه دانش آموزانی تربیت کنه که نه تنها برنز بلکه بتونن طلا بگیرن
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
3
15
ماشالا چه خوش اشتها هم هست با یه مدال برنز انگشت گذاشت روی پزشکی دانشگاه تهران!!! حداقل میگفت فرنگیان دبیری ورزش اونوقت کسی اعتراض نمیکرد.
موافقان که میگن باید اجازه ثبت نام پزشکی رو به مبینا نعمت زاده بدن آیا حاضرن فرزندان و عزیزانشون رو برای مداوا بفرستن زیر دست این خانم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
مادر منم یکی از همین دکترا الکی ها به کشتن داد
هیچ وقت نمیگذرم
l.o
|
-
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
1
14
در تمام کشورهای که در المپیک شرکت کرده اند کدام یکی را سراغ دارید که به ورزشکار مدال آورشون توسط دولت شغل و امتیازهای تبعیض امیز بدهد! غیر از ایران؟ اکثرا هدایای و پاداشها یا نقدی بوده یا نهایتا مانند کشورهای عربی خانه و ماشین! شغل و امتیازات رنگ وارنگ و سهمیه داشگاه ... ندارند. !
تاسف آمیز تر اینکه مردم هم چندان اعتراضی به این رانتها و تبعیضهات قانونی ندارند. بعد از پارتی بازی و تبعیض و ناعدالتی آه فغان سر می دهند!!
ناشناس
|
Czechia
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
1
11
(این گروه معتقدند در میانه این همه رانت در جامعه ایران که همه جا از کنکور تا موقعیت‌های شغلی و اقتصادی به چشم می‌خورد دادن یک صندلی در دانشگاه به چهره شاخص ورزشی که می‌توان به برندینگ دانشگاه هم کمک کند جای دوری نمی‌رود.)
این افراد خودشان یا خود رانت خوارند یا افراد با باورهای سطحی و ساده انگارانه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
1
7
توقع این بود
ورخواست باشگاه خیلی مجهز میکرد برای حمایت و آموزش دختران این سرزمین در مراکز استانها که سالی یکبار به باشگاها سر بزند و به ورزشکاران این رشته انگیزه بدهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
10
مبینای عزیز .ضمن عرض تبریک و آرزوی تندرستی و موفقیت بیشتر برای شما ؛ من کسی هستم که با معدل حدود ۱۹ واز سهمیه منطقه ۲ وارد دانشگاه صنعتی شریف شدم . ولی پس از ورود به دانشگاه تازه مصیبت شروع شد .‌چون افرادی که از منطقه یک پذیرفته شده بودند بسیار نخبه بودند و ما در امتحانات نسبت به آن ها نمرات بسیار پایین تری می آوردیم . آن ها معدلشان در دانشگاه هم ۱۷ و ۱۸ بود ولی من پس از ۵ سال با بدبختی و با معدل ۱۳ لیسانس گرفتم . عده ای هم که از سهمیه رزمندگان و ...‌پذیرفته شده بودند در درس ها نمرات ۴ و ۵ می گرفتند و بسیار داشتیم دانشجویان سهمیه ای که با معدل ۷ و ۸ در دانشگاه گیر کرده بودند و توان پاس کردن درس ها را نداشتند .
شما اگر بدون کنکور هم‌وارد دانشگاه تهران در رشته پزشکی شوید ، سطح امتحانات بسیار بالا است ( جون اگر ساده باشد تمام منطقه یکی ها ۲۰ می گیرند !!!) و پاس کردن درس ها فوق العاده دشوار خواهد بود .
یادتان باشد در کلاسی باید بنشینید که دانشجویان آن بین چند صد هزار نفر ؛ رتبه های تک و دو رقمی ( آن هم زیر ۲۰۰) آورده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
زود نتیجه گرفتی اولا کمی صبر کن پس فردا که می روی وارد بازار کار تازه متوجه می شوی روسا همون سهمیه رزمنده های با نمره 4 و5 هستن سطح امتحانات اگر در ادنشگاههای پزشکی بالا بود با رتبه های هفتاد وهشتاد هزار الان در حال طبابت نبودند به لطف سهمیه ها در این کشور دیگر همه چیز شدنی شده شما نگران مشکل بودن درس ها نباش پاس می شه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
9
1
مبینا اگه اون ور آب بره یقینآ با اعطای بورسیه میتونه در هر دانشگاهی تحصیل کنه
بنابراین، دادن بورسیه تحصیلی در هز رشته ای در ایران حداقل قدردانی از اونه
قدردان زحمات اون باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
من فوق لیسانس فرزند یک شیمیایی که بدون سهمیه درس خواندم و تا مرز نابینایی رفتم و بیکارم مساعدتر بودم یا ایشان؟
ناشناس
|
Sweden
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
9
2
خانم مبینا که افتخار آفرین است بسیار بیشتر از آقای زاکانی شایستیگی دارد که پزشک شود.
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
11
اگه حق بگین نه چون پزشکی بچه بازی نیست ولی تو رشته تربیت بدنی موافقم ولی باید این حق به مثل الهه ،شهربانو،سهیلا که اندازه وزن نعمت زاده مدال آوردن هم این حق رو بدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
4
ایران به ورزشکاران بیش ازحد باج میده
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
1
3
این درخواست اصلا درست نیست,, حتی بیان اون زشت بود و حیف شد ,, نه پزشکی چیزی هست که ایشون بتونه در اون موفق باشه نه اینکه شرایط قانونی اجازه میده ,, این افراد قلیل که میگن حالا این همه رانت اینم روش : این افراد افت جامعه هستند و در واقع این افراد خودشون کسانی هستند که همواره دنبال رانت بودند و در رقابت های رانتی گاها شکست خوردند
وطن دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
4
1
ای بابا یه مدرک دکترا بهش بدید غال قضییه رو تموم کنید. مگه اینهمه دکترا و فوق دکترا وعالم ومجتهد بین سیاسیون هست طوری شده؟فقط مملکت رو با مردمش به تباهی کشاندند.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
4
بی نظم ترین بی قانون ترین کشور ایرانه چون اگر بچسبی به مسولین تا عرش اعلا می‌برنت واگر مخالفشون باشی شاید بزارن زنده بمونی کشوری که با رابطه بازی استخدام میشی دانشگاه میری نمره میگیری حقوق بالا ماموریت های الکی وزد وبند بازی یعنی ایران خود مافیای سیسله از نوع ایرانیش هر کسی رو دید راضی هست بدانید داره استفاده های خوبی می‌بره وگرنه این همه بی عدالتی باید کور وکر باشید نبینید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
2
7
یک سال داوطلبانه و بسیجی رفتم جنگ. برای لیسانس از سهمیه استفاده کردم اما برای فوق لیسانس عادی شرکت کردم و بهشتی قبول شدم. 2 بار هم دکتری دانشگاه تهران با رتبه های 4 و 8 بدون سهمیه قبول شدم ولی اصل پذیرش توسط دانشگاه به دلایلی کنسل شد. آخرش دکتری اعزام به خارج بدون سهمیه قبول شدم و از یکی از دانشگاه های آلمان فارغ التحصیل شدم. همون یکبار هم که از سهمیه استفاده کردم رو هم پشیمونم. این جور حق و حقوق اصلا ارزش نداره و کشور رو به باد میده. من برای سهمیه جنگ نرفته بودم. این کارها ظلم هست به بقیه نه لطف به رانت بگیر. داوطلبی من برا حضور در جبهه چه ربطی به انواع سهمیه داره. اینکار غلطه و ظلم به ملت و مملکته.
پاسخ ها
سحر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
احسنت به شما منن خوشحالم که بدون سهمیه تا ارشد خوندم گرچه بیکارم اما عذاب وجدان ندارم که حقی را ناحق کرده باشم و پدر شیمیایی ام هم هیچ سهمیه ای نگرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
4
چون دیده اند در این کشور رانت که ها را از درب توالت تا بالاترین مقامات کشوری بالانبرده
علی سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
4
ما که در ارتش نزدیک به سی سال در مرز و گرما خدمت کردیم و حقوق 13تومن و تازه بچه‌های ما از ورزش هم محرومند به خاطر نبود امکانات ولی هیچ امتیازی نداریم مملکت باید بر اساس عدالت و تلاش باشد وگرنه این امتیازات حق مردم ولی عدالتی است ایشان جایزه گرفته و مبارکش ولی بی عدالتی را تمام کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
قای سلمی منت سر کسی نزار. خودتن انتخاب کردی بری نظامی بشی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
2
خوب شد طلا نیاوردی وگرنه میگفتی رییس جمهور شم پررویی هم حد داره یه برنز اوردی اینقدر مغرور شدی بچه تو در حد پزشکی نیستی
من خودم دانشجو پزشکی ام۲۰ سالمه بدون سهمیه ام اگه به این پررو مبینا مدرک بدن عدالت رو رعایت نکردن قراره مردمو درمان کنه هرکسی بره پیشش میمیره که چون هیچی درس نخونده
توکه ادعا داری درست خوبه پس چندسال ورزش نکن‌مثل بچه ادم بشین سر درست بجای اینکه اینقدر چرند بگی یا برنامه ریزی کن‌خانم درس خون
نظرات شما
پیشخوان