تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳

آیا دختر مرموز باعث دستگیری مالک تلگرام شده است؟

در پی دستگیری پاول دوروف در فرانسه، خانواده‌اش نمی‌توانند دختر بلوند مرموزی را که با پاول سفر می‌کرده، پیدا کنند.

آیا دختر مرموز باعث دستگیری مالک تلگرام شده است؟
رویداد۲۴ | جولی واویلووا، ۲۴ ساله، که یوتوبر هم هست، حالا به‌شدت مورد توجه قرار گرفته و انواع حدس‌ها درباره او زده می‌شود. علتش؟ او در هفته‌های گذشته کلی عکس از خودش منتشر کرده بود. آنطور که پاپتیست روبرت، محقق فرانسوی داده‌های حریم خصوصی می‌گوید این عکس‌ها در هنگامی گرفته شده‌اند که این دختر با دوروف به آذربایجان سفر کرده بوده.

ناظران آنلاین می‌گویند این پست‌ها ممکن است جزئیاتی را در مورد حرکت دوروف قبل از دستگیری او فاش کرده باشد. دوروف پس از فرود هواپیمای شخصی‌اش در فرودگاه لوبورژ بازداشت شد.

بادتیست روبرت به به نشریه پست نیویورک گفته «سخت است که بگوییم پست‌های او نقش مستقیمی در دستگیری دوروف داشته است، اما اگر او را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کردید، می‌توانید به راحتی حرکات دوروف را دنبال کنید.»

خانواده واویلووا اکنون به خبرگزاری AFP می‌گویند که از زمان دستگیری دوروف نتوانسته‌اند با جولی تماس بگیرند.

دستگیری دوروف طرفداران آزادی بیان در فناوری از جمله ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس، را خشمگین کرده است. آن‌ها ادعا می‌کنند که دوروف به دلیل امتناع از دادن کلید اپلیکیشن رمزگذاری‌شده خود به دولت‌ها مورد هدف قرار گرفته است.

رابطه واویلووا با دوروف همچنان نامشخص است، اما حساب‌های واویلووا در شبکه‌های اجتماعی، مملو از عکس‌ها و ویدیو‌های سفر او به سراسر خاورمیانه در همان بازه زمانی سفر‌های شناخته شده مدیر عامل تلگرام به آن مکان‌ها است.

معلوم نیست واویلووا و دوروف چگونه و چه زمانی ملاقات کردند، اما هر دوی آن‌ها در دبی زندگی می‌کنند؛ جایی که دوروف پس از فرار از روسیه در سال ۲۰۱۴، زمانی که از تحویل داده‌های رمزگذاری شده به کرملین خودداری کرد، تلگرام را مستقر کرد.

شرکت او در بیانیه‌ای اعلام کرد که دوروف نه پنهان شده بود و نه متواری شده بود، زیرا این شهروند دوگانه فرانسوی مرتباً به اروپا سفر می‌کرد.

منبع: نیویوک‌پست

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تلگرام
نظرات شما
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان