تاریخ انتشار: ۰۵:۴۴ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

روایت «فرهیختگان» از یک تیر و سه نشان رهبری

فرهیختگان نوشته که با توجه به موضع دیروز رهبری سه جریان باید در دیدگاه خود درباره نسبت حاکمیت و دولت تجدیدنظر کنند.

روایت «فرهیختگان» از یک تیر و سه نشان رهبری

رویداد ۲۴ | «فرهیختگان» مثل بسیاری از روزنامه‌های امروز در سرمقاله به جلسه هیات دولت و رهبری و مسائل مطرح شده در آن پرداخته است. سردبیر این روزنامه نکاتی از جمله اصل برگزاری انتخابات، تشکیل فوری کابینه، اهمیت پذیرش وفاق به عنوان یک بستر و نه یک گفتمان، همچنین نسبت حاکمیت و دولت‌ها می‌پردازد و در نهایت سر موضوع مشورت پزشکیان با رهبری در انتخاب وزرا می‌آید.
این روزنامه اصولگرا با این رویکرد که پاسخ رهبری در این باره تکلیف سه طیف را روشن کرد، نوشته: «درخصوص موضوع نسبت رهبری با کابینه جناب پزشکیان در هفته اخیر کشمکش‌هایی درگرفت که به نظر می‌رسد با موضع دیروز رهبری، سه جریان باید نسبت به دیدگاه‌هایشان در این خصوص تجدید نظر کنند.»
وی تصریح کرد: «دسته اول جریانی که به کنایه رئیس‌جمهور را رئیس‌الوزرا خوانده بود. این جریان طیف وسیعی را دربر می‌گرفت، از جریانی رادیکال در خارج از کشور تا طیفی که مشاوران دولت روحانی بودند و در موضوع کابینه رئیس‌جمهور را بلاموضوع تصویر کردند.»
سردبیر فرهیختگان ادامه داد: «جریان دوم افرادی که در هزینه کردن از رهبر انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و چه در صحن مجلس و چه خارج از آن به این اقدام خسارت‌بار مبادرت ورزیدند. تلاش آن‌ها خواسته یا ناخواسته این بود که فرآیند‌های رسمی و سازوکار‌های طبیعی سیاست‌ورزی کشور را به بن‌بست بکشانند، آن هم با ایده و داده‌ای نادرست که در این مسیر موفق نبودند.»
به گفته او، «جریان سوم کسانی هستند که احتمالا دوست نداشتند رهبر انقلاب از تشکیل کامل و زودهنگام دولت به‌عنوان اتفاق مطلوب یاد کنند. برای آن‌ها در جریان رای اعتماد کابینه فقط یک مساله موضوعیت داشت؛ اینکه بدون توجه به مصالح ملی به‌عنوان دِگرِ گفتمانی دولت پزشکیان خود را مطرح کنند و برای این کار حاضر بودند هرکاری بکنند. یک روز برگ رای خود که به ۸-۹ نفر از اعضای کابینه رای نداده بودند را با افتخار منتشر کنند، روز دیگر افرادی از دفتر رهبر انقلاب که با وزرای پیشنهادی جلسه اتمام حجت داشتند را به منافق شبیه‌سازی کنند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
فرهیخته در چاپلوسی
|
Netherlands
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
0
فکر می کنید چاپلوسی کار آسانی است؟
فکر می کنید چاپلوسی ساده است؟
نظرات شما
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان