تاریخ انتشار: ۰۶:۴۸ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

تصویر پزشکیان از نگاه «فرهیختگان»؛ بی‌برنامه و دور از موضوع!

روزنامه فرهیختگان با تحلیل نشست خبری دیروز پزشکیان سه ایراد جدی به مشاوران رئیس جمهور می‌گیرد و می‌گوید که اولا از او در سیاست خارجی یک فرد ساده و دور از موضوع ساخته‌اند. دوما در حوزه اجرایی و داخلی تصویری از جدیت و برنامه داشتن ارائه نکرده‌اند و سوما در نمایس ایده وفاق و انسجام داخلی خوب عمل نکرده‌اند.

تصویر پزشکیان از نگاه «فرهیختگان»؛ بی‌برنامه و دور از موضوع!

رویداد ۲۴ | روزنامه فرهیختگان مثل سایر روزنامه‌های امروز به ارزیابی پزشکیان و حرف‌هایش در نشست خبری دیروز پرداخته و از سه «اشتباه راهبردی مشاوران رئیس‌جمهور» سخن می‌گوید.

این روزنامه اصولگرا ضمن انتقاد از تاخیر در برگزاری نشست خبری نخست و ناکافی دانستن ارائه تصویر یک رئیس جمهور مردمی و پروتکل‌گریز نوشته: «برخی مواضع دوشنبه در حوزه سیاست خارجی از ایشان تصویر فردی دور از موضوع و ساده‌ساز می‌سازد. بخشی از این تصویر به دلیل عدم دقت در استخدام واژگان است و برخی به دلیل دور بودن از موضوعات مهم خارجی.»

فرهیختگان افزوده است: «در حوزه اجرایی و موضوعات داخلی هم رئیس‌جمهور و مشاورانش تصویر یک فرد باانگیزه، برنامه‌دار، جدی و مسلط بر اوضاع را ارائه نکردند. مثلا وقتی درخصوص مسائل مهمی، چون فیلترینگ، آموزش‌وپرورش و مسکن سوال شد، عموما پاسخ‌ها کلیاتِ بی‌زمان و مکان بود. مساله دیگر موضوع وفاق و انسجام داخلی بود. شعاری که روی بنر پشت سر رئیس‌جمهور نقش بسته بود. بنری که بی‌شباهت به آرم یکی از شرکت‌های بیمه هم نبود.»

این روزنامه اصولگرا همچنین نوشته: «مشاوران مسعود پزشکیان و طراحان جلسه تلاش داشتند با پاسخ به سوالاتی درخصوص گشت ارشاد و... حامیان ایدئولوژیک رئیس‌جمهور را راضی کنند یا با دادن پاسخی متفاوت به سوالات درخصوص ۸۸ برخی انتصابات اخیر را سفید کنند، اما احتمالا این استراتژی در آینده نزدیک نیاز به توضیحات بیشتر از سوی پزشکیان خواهد داشت. این شاید اشکال ذاتی پروژه وفاقی باشد که مسعود پزشکیان تعریف کرده است. راضی کردن همه گروه‌های سیاسی بدون داشتن ایده‌ای مرکزی و یک فراگفتمان با چتری وسیع سبب می‌شود به مجرد اینکه یک‌طرف حس کند لغزش گفتمانی در سیاست‌ها، روند‌ها و اظهارنظر‌ها رخ داده، دچار نارضایتی شود، لذا طراحی مشاوران رئیس‌جمهور در این ماجرا کمکی به صیانت از وفاق مدنظرشان نمی‌کند و در درازمدت به ضرر کلان‌ایده دولت تمام خواهد شد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
0
0
مگر آنهایی که ادعای برنامه های آن چنانی داشتند چه غلطی کردند که این بنده خدا داشته باشد و یا نداشته باشد!
نظرات شما