تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۸ نظر

مدیرعامل شرکت معدنجوی طبس بستری شد | محمد مجتهدزاده کیست؟

محمد مجتهدزاده (مدیرعامل شرکت معدنجوی طبس) در آی سی یو بیمارستان طبس بستری شد.

مدیرعامل شرکت معدنجوی طبس بستری شد

رویداد ۲۴| به گزارش ایلنا  محمد مجتهدزاده (مدیرعامل شرکت معدنجوی طبس) بر اثر عارضه مغزی در آی سی یو بیمارستان طبس بستری شد و بر اساس گفته دکتر محمد زاده رییس بیمارستان طبس هنوز سطح هوشیاری وی پایدار نشده است.

وی که عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت معدنجو است، ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۷، زمانی که اتاق بازرگانی ایران، «انجمن زغال سنگ ایران» را تاسیس کرد، رییس هیات مدیره آن شد و تا سال ۱۴۰۱ در این سمت ماند. مجتهدزاده هم مثل قاسمی و شیرزاد یکتاپرست، از اواخر دهه ۶۰ و ۷۰ که سهام دولت در شرکت معدنجو واگذار شد، عضو هیات مدیره آن است.

حادثه انفجار ساعت ۲۲:۲۱ دقیقه شب ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ معدن زغال سنگ طبس منجر به مرگ ۵۰ کارگر و مصدوم شدن حدود ۱۷ کارگر دیگر انجامیده است.

مالک معدن چه کسی است؟

حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالسنگ کشور در شهرستان طبس است.

محمد مجتهد زاده مدیرعامل شرکت سهامی خاص معدنجوست. او به همراه علی شیرازد یکتاپرست و عزت الله قاسمی از سال ۱۳۹۰ مدیریت این شرکت را برعهده دارد. محمد مجتهدزاده عضو هیات مدیره شرکت فرآوری ذغال سنگ پرورده طبس نیز هست.

برخی رسانه‌ها از ارتباط شرکت معدنجو با سازمان تامین اجتماعی بررسی‌های رویداد ۲۴ نشان می‌دهد شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس هیچ ارتباطی با شرکت زغال سنگ پروده طبس که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری صدر تامین متعلق تامین اجتماعی است ندارد. شرکت فرآوری زغال پروده طبس در واقع شرکت زیرمجموعه معدنجو و یک شرکت کاملا خصوصی و سهامی خاص است.

این دو هیچ ارتباطی ندارد. شرکت معدنجو یک شرکت خصوصی است.


بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت مصدومان حادثه معدن طبس

نماینده مجلس: مسببان حادثه معدن طبس باید شناسایی و با گیوتین اعدام شوند


محمد مجتهدزاده کیست؟

محمد مجتهدزاده- او که هم اکنون عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت معدنجو است، ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۷، زمانی که اتاق بازرگانی ایران، «انجمن زغال سنگ ایران» را تاسیس کرد، رییس هیات مدیره آن شد و تا سال ۱۴۰۱ در این سمت ماند. مجتهدزاده هم مثل قاسمی و شیرزاد یکتاپرست، از اواخر دهه ۶۰ و ۷۰ که سهام دولت در شرکت معدنجو واگذار شد، عضو هیات مدیره آن است.

مجتهدزاده دی ماه ۱۳۹۶ در نشستی خبری با اشاره به اینکه دوره شکوفایی زغال سنگ ایران در سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۵ بوده است گفت: «بجز معدن طبس، سطح عملیاتی در بقیه معادن ذغال سنگ کشور از هشتاد سال پیش نیز پایین‌تر است.»

مجتهدزاده سال ۱۳۹۶، پس از بروز فاجعه معدن یورت، در مقام ریاست انجمن زغال سنگ ایران نسبت به تکرار فاجعه این معدن هشدار داده بود.

او دی ماه ۹۶ در نشستی خبری با اشاره به این که دوره شکوفایی زغال سنگ ایران در سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۵ بوده است، گفت: «به جز معدن طبس، سطح عملیاتی در بقیه معادن زغال سنگ کشور از ۸۰ سال پیش نیز پایین‌تر است.»

حالا همان معدن طبس که مجتهدزاده اکنون مدیرعامل آن است و حدود هفت سال پیش گفته بود تنها معدنی است که نسبت به سایر معادن سطح عملیاتی بالاتری دارد، دچار سانحه شده است و بر اساس آخرین خبرها، جان حدود ۴۰ معدنچی از دست رفته است.

تصاویر نشان می‌دهند معدنچیان در یکی از غنی‌ترین معادن زغال سنگ کشور که یک دهم زغال سنگ ایران را در اختیار دارد، حتی چکمه و لباس ایمنی مناسب هم نداشتند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: معدن طبس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
2
8
امیدوارم از آی سی یو بیرون نیا کسی که حق کارگر بیچاره را بخوره سرنوشت بدتراز این باید سراغش بیا.همه جای ایران کارگران سرنوشت مشابهی دارند وکسی نیست حق آنهارا بگیرد.یه مشت سرمایداری بی غیرت وخوش صفت نثل زالو خون کارگران را میمکند
مهدی
|
Germany
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
0
10
از شخصی با این سابقه چنین فاجعه ای بعید است مشخص است از اول هم اینکاره نبوده دل مردم برای این پنجاه نفر که همه جوان بوده‌ اند و برای خانواده ی آنها خون است ، خدا به بازماندگانش صبر عطا کند
باباپنجلی
|
Germany
|
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
1
11
گزارش بسیار افتضاحی بود.نویسنده گزارش سوادش درحد دانش آموزان دبیرستان هم نیست.مثل آدم گزارش بنویسید.از قدیم گفتن:اگر نمی تونی درست غلط کنی،غلط نکردن که می تونی.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
0
3
لعنتی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
0
0
خدا لعنت کند باعث و بانی وحمابت کنندگان ازاین جنایت و آنهاییکه تابحال خفه خون گرفتند وحناق گرفتند وحرفی نمی‌زند در راستای احقاق حق این مطلومان وخداریشه کن کند رییس معدن را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
0
0
خدا ریشه ظلم رو بکنه این بندگان خدا در اعماق زمین با نفس های شماره شماره حتی از ی جفت کفش مناسب این شغل و لباس ایمنی هم محروم بودند کشور پر از زخایره انرژی بالا نسبت به خیلی از کشورها چنین مسئولان نابلد باید فقط گریست به‌حال خودمون و اوضاع این کشور برین فقط خرج حماس و حزب الله کنین دریغ از مردم فقیر خودمون که باید برا ی لقمه ای نان جان بدنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
0
0
انشاالا قسمت مدیرماهم بشود
جانباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
0
0
از زمانی که شرکت ها و کارخانه های دولتی به بخش خصوصی واگذارشد فاتحه ملت و مردم و کارگران خوانده شدچون هیچ نظارتی وجود ندارد بخاطر اینکه این سرمایه داران بخش خصوصی با دادن رشوه و پارتی بازی شیره ی جان کارگران و ملت و مردم را کشیده ومانند برده با کارگران رفتار می کنند.مردم خواستار اشد مجازات اعدام با گیوتین هستند واگر کوتاهی در محاکه ی این ها صورت گیرد آنگاه مردم باید وارد صحنه شوند و با حرکت انقلابی یک به یک این آقایان را باید اعدام کرد.
نظرات شما