تاریخ انتشار: ۰۶:۴۲ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳

«بی» فکری محمود یا ابتذال در فوتبال؟!

محمود فکری با سخنانش اخیرش حسابی جنجال به پا کرده؛ او از رواج هم‌جنسگرایی در فوتبال گفته و به همین خاطر هم باید در کمیته انضباطی جواب پس دهد.

«بی» فکری محمود یا ابتذال در فوتبال؟!

رویداد۲۴| محمود فکری سرمربی پیشین استقلال طی ویدیویی جنجالی از مدیران خواست که حواسشان را جم کنند و موقع آوردن مربی از همجنس‌گرا‌ها استفاده نکنند!
حرف‌های او با سروصدای زیادی همراه شد و برایش هم دردسر درست کرد. شاهد آنکه طبق دستور موقت صادره از سوی کمیته انضباطی تا اطلاع ثانوی از همراهی تیم خود یعنی تیم مس شهر بابک محروم شد و باید جهت ادای توضیح به کمیته انضباطی هم برود!
این ماجرا، اما در رسانه‌ها نیز بازتاب گسترده‌ای داشت. مثلا روزنامه اصولگرای فرهیختگان، حرف‌های اور را «بی‌فکری» توصیف کرد و نوشت: «اینکه مقصود فکری چه کسی است هم مهم نیست. این افسوس برای ابتذالی است که در فوتبال ما جای خود را باز کرده!»
«فرهیختگان» با تاکید بر اینکه «هدف از این سیاهه این نیست که «محمود فکری»‌ها حرف نزنند.» نوشت: «آن‌ها باید درباره استقلال بحث کنند. ایده بدهند. از شرایط باشگاه تحلیل داشته باشند و برای حل ایرادات، راهکاری پیشنهاد کنند. اما این ادبیات نه‌تن‌ها به نفع استقلال بلکه به نفع فوتبال نیست. او حتی اگر انتقادی هم دارد می‌تواند در چارچوب احترام به زبان بیاورد. اما مطرح کردن این موضوعات، هم شان و منزلت باشگاه استقلال را پایین می‌آورد و هم خارج از عرف و قواعد اجتماعی و فرهنگی و آموزه‌های اخلاقی است.»
فرهیختگان در ادامه به فکری توصیه کرده که قدری فکر کند و نوشته: «فوتبال آنقدر هم مهم نیست که او این‌چنین مبتذل درباره آن صحبت کند و اخلاق را زیر پا بگذارد. برچسب زدن به آدم‌ها شاید آسان باشد، اما حتما درست و انسانی نیست. حتی می‌تواند در آینده هم در زندگی شخصی و شغلی افراد تاثیر داشته باشد و هزینه‌های بزرگتری هم به آن‌ها تحمیل کند. هر چند نقطه نگران‌کننده آن جایی است که وقتی سطح تحلیل در میان اهالی فوتبال تا این حد تقلیل یافته، چه انتظاری می‌توان از سکو‌های استادیوم و فضای مجازی داشت؟»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمود فکری
نظرات شما