تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید:

بایدن و نتانیاهو امروز درباره واکنش اسرائیل به حمله موشکی ایران تلفنی صحبت می‌کنند | ادعای اکسیوس: حمله اسرائیل ترکیبی خواهد بود | جلسه سه‌شنبه کابینه اسرائیل درباره واکنش به ایران

اکسیوس به نقل از مقامات اسرائیلی ادعا کرده: «انتظار می‌رود انتقام اسرائیل قابل توجه باشد و احتمالاً شامل ترکیبی از حملات هوایی به اهداف نظامی در ایران و حملات مخفیانه مانند آنچه که اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران کشته شد، خواهد بود.»

بایدن و نتانیاهو امروز درباره واکنش اسرائیل به حمله موشکی ایران تلفنی صحبت می‌کنند | ادعای اکسیوس: حمله اسرائیل ترکیبی خواهد بود | جلسه سه‌شنبه کابینه اسرائیل درباره واکنش به ایران

رویداد۲۴| وب‌سایت اکسیوس در گزارشی به قلم باراک راوید ادعا کرده است سه مقام آمریکایی به خبرنگار این وب‌سایت گفته‌اند انتظار می‌رود بایدن صبح چهارشنبه (به وقت محلی که حدودا بعدازظهر امروز می‌شود) با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، درباره برنامه‌های اسرائیل برای حمله به ایران تماس تلفنی مهمی داشته باشد.
این اولین تماس بین بایدن و نتانیاهو بعد از دو ماه پرتنش خواهد بود و در حالی صورت می‌گیرد که اسرائیل حملات بزرگی را در نظر دارد که می‌تواند جنگ در منطقه خاورمیانه را به‌طور قابل توجهی تشدید کند.
اکسیون نوشته به گفته دو مقام اسرائیلی، نتانیاهو سه‌شنبه شب ساعت‌ها با وزرای ارشد و روسای ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل در تماس بود تا به تصمیمی درباره دامنه و زمان حملات اسرائیل دست یابد.
این مقامات ادعا کرده‌اند «انتظار می‌رود انتقام اسرائیل قابل توجه باشد و احتمالاً شامل ترکیبی از حملات هوایی به اهداف نظامی در ایران و حملات مخفیانه مانند آنچه که اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران کشته شد، خواهد بود.»
طبق این گزارش اسرائیل همچنین حملات احتمالی به زیرساخت‌های نفتی ایران را هم ارزیابی کرده است؛ هدفی که بایدن نشان داد که با آن مخالفت است.
یکی از دستیاران نتانیاهو به آکسیوس گفته که پس از تصمیم‌گیری در کابینه اسرائیل، نتانیاهو بایدن را در جریان قرار خواهد داد.
یک مقام آمریکایی هم به آکسیوس گفت: «ما می‌خواهیم از این تماس برای ایجاد محدودیت‌هایی برای عملیات انتقام‌جویانه اسرائیل استفاده کنیم.» این مقام آمریکایی گفته ایالات متحده می‌خواهد مطمئن شود که اسرائیل به اهدافی در ایران که مهم هستند حمله کند، اما حمله‌اش نامتناسب با حمله ایران نباشد.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، روز جمعه به ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل گفت که ایالات متحده از اسرائیل در مورد برنامه‌هایش انتظار «روشنی و شفافیت» دارد، زیرا این برنامه‌ها پیامد‌هایی برای نیرو‌ها و منافع ایالات متحده در منطقه دارند.
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل قصد داشت روز سه‌شنبه به واشنگتن سفر کند، اما این سفر در آخرین لحظه توسط نتانیاهو وتو شد.
نتانیاهو به گالانت گفته سفرش تایید نمی‌شود، او با بایدن تماس گرفته و کابینه امنیتی اسرائیل طرح‌های حمله را تایید کرده است.
به گفته یک منبع آگاه، تماس بایدن و نتانیاهو قبل از مشتنج‌شدن روابط بین نتانیاهو و گالانت برنامه‌ریزی شده بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما