تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳
در همایش بررسی عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ صورت گرفت؛

بررسی برنامه‌های بانک ملی ایران برای ثبت رکورد‌های جدید

همایش بررسی عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ با حضور دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران، اعضای هیات مدیره، هیات عامل، معاونان، مدیران امور و جمعی دیگر از مدیران ارشد بانک آغاز به کار کرد.

بانک ملی ایران

رویداد۲۴|  در روز نخست این همایش دو روزه، حسین قاسمی عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و تحول در ابتدای این همایش گفت: بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۲ با عملکرد درخشان مدیران و همه کارکنان خود توانسته است به نتایج خوبی دست یابد. کسب رتبه برتر در سهم شبکه بانکی، خروج از زیان و بزرگ‌ترین فروش نقدی بازار سرمایه که از محل واگذاری شرکت پتروشیمی شازند حاصل شد، از جمله این دستاورد‌ها است.

وی افزود: اهمیت واگذاری شرکت پتروشیمی شازند در این است که با پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته، به عنوان بزرگترین واگذاری نقدی و یکجا در بازار سرمایه به ثبت رسیده و چنین نتیجه‌ای در خور تحسین است.

قاسمی تاکید کرد: در سال جاری برنامه‌هایی برای رسیدن به اهداف عالیه بانک و تداوم دستاورد‌های سال ۱۴۰۲ تهیه شده است. اهمیت برگزاری این نوع همایش‌ها در این است که علاوه بر تشریح این دستاوردها، فرصتی فراهم می‌شود تا با حضور مدیران ارشد نظرات همه بخش‌های اجرایی شامل بخش‌های صف و ستاد مطرح و بهترین راهکار‌های لازم برای اجرای بهتر برنامه‌ها انتخاب شود.

روش‌مند شدن انتصابات یک ضرورت است

حمید مومنی معاون امور شعب بانک ملی ایران نیز در این همایش با تأکید بر اهمیت روش‌مند شدن انتصابات در بانک ملی ایران گفت: یکی از مقولاتی که در بانک باید مورد توجه قرار گیرد موضوع جانشین پروری است. بانکی با قدمت بانک ملی ایران که تا کنون چندین نسل از کارکنان را در خود پرورش داده تنها با جانشین پروری می‌تواند امکان انتقال تجربه را از نسلی به نسل دیگر فراهم کند.

عزم بانک ملی ایران برای تعامل هر چه بهتر با مجلس شورای اسلامی

غلامرضا مرحبا مشاور مدیر عامل و سرپرست امور مجلس نیز در این همایش به اهمیت روابط بانک ملی ایران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه اشاره کرد و گفت: مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی و قانون‌گذار ظرفیت‌های زیادی برای همکاری با بانک دارد. به ویژه در این باره می‌توان به تصمیمات مثبت مجلس در مورد افزایش سرمایه بانک در سال گذشته اشاره کرد.

مرحبا با تأکید بر لزوم ارتباطات گسترده‌تر با نمایندگان برای آشنایی بیشتر با مأموریت‌ها و اهداف بانک به عنوان یک موسسه موفق مالی بیان کرد: بانک ملی ایران می‌تواند با پاسخ شایسته و در چارچوب ضوابط قانونی، انتظارات مجلس را برآورده کند و تعامل مناسبی را برای حسن رابطه با مجلس داشته باشد.

سرپرست امور مجلس همچنین به نقش مجامع استانی در تأمین منابع مالی و کمک به بانک اشاره کرد و از کارکنان بانک خواست که از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کنند.

مرحبا در پایان، بر ضرورت شفاف‌سازی در مورد اهداف بانک و ایجاد دیدگاه صحیح در بین نمایندگان تأکید کرد و گفت: همه ارکان بانک باید با همکاری و هماهنگی، در شکل گیری رابطه خوب و مثبت با مجلس شورای اسلامی مشارکت داشته باشند.

در ادامه این جلسه در یک پانل تخصصی، گزارش عملکرد و نتایج تحقق اهداف در طرح اقتدار ملی توسط دبیرخانه طرح اقتدار ملی ارائه شد.

منبع: روابط عمومی بانک ملی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بانک ملی ایران
نظرات شما