تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

خوش‌بینی سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به احیای برجام به رغم افزایش تنش‌ها| استانو: خوشبختانه موضع دولت جدید ایران عملگرایانه‌تر است

پیتر استانو، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما معتقدیم که برجام هنوز می‌تواند احیا شود. اروپا می‌تواند در این مسیر، هماهنگ‌کننده، میانجی یا تسهیل‌کننده باشد.

خوش‌بینی سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به احیای برجام به رغم افزایش تنش‌ها| استانو: خوشبختانه موضع دولت جدید ایران عملگرایانه‌تر است

رویداد۲۴| افزایش تنش‌ها در منطقه و طرح احتمال درگیری مستقیم بین ایران و اسرائیل، بحث درباره امکان از سرگیری مذاکرات و احیای برجام را تقریبا به حاشیه برده است، اما به نظر می‌رسد که اروپایی‌ها نظر دیگری دارند و خوشبینانه‌تر به اوضاع نگاه می‌کنند.
پیتر استانو، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا با استقبال از مواضع دولت ایران، گفت: «ما معتقدیم که برجام هنوز می‌تواند احیا شود. با وجود اختلاف‌های فراوان، این اتحادیه همچنان می‌تواند با جمهوری اسلامی به توافق برسد. حتی با توجه به تحولات اخیر و شرایطی که در آن دولت ایران و اسرائیل در آستانه درگیری نظامی قرار دارند، هنوز می‌توان به توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی امیدوار بود.»
وی افزود: «همه باید به شکل کامل به تعهد خود عمل کنند. این شامل بازگشت ایالات متحده به توافق هم می‌شود. البته اتحادیه اروپا به‌عنوان یک امضاکننده، طرف توافق نیست، اما ما معتقدیم که برجام هنوز می‌تواند احیا شود.»
این سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد: «اروپا می‌تواند در این مسیر، هماهنگ‌کننده، میانجی یا تسهیل‌کننده باشد.»
وی افزود: «نقش ما این است که اطمینان حاصل کنیم همه شرکت‌کنندگان به این توافق پایبند هستند و این همان کاری است که ما به انجام آن ادامه می‌دهیم».
استانو همچنین گفت: «فکر می‌کنم تقریباً دو سال از زمانی که برای احیای برجام تلاش می‌شد گذشته است و در این زمان کم و بیش توقف وجود داشته است. در آن زمان مذاکراتی صورت گرفت.»
او ادامه داد: «ما به جایی رسیدیم که سازش انجام شد و برای توافق تنها نیاز به تصمیم سیاسی در پایتخت‌ها بود، اما متاسفانه به‌دلیل عوامل متعدد منطقه‌ای و همچنین جهانی، از جمله جنگ روسیه علیه اوکراین، این توافق به بن‌بست رسید.»
این سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: «با این وجود چند وقت پیش در نیویورک شاهد بودیم که اقدامات جدیدی شروع شده است. خوشبختانه به نظر می‌رسد موضع دولت جدید ایران عملگرایانه‌تر است و آن‌ها سیگنال‌هایی را ارسال می‌کنند که مایل به انجام توافق هستند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
Jam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
0
0
خوشبینی شما اروپاییها بی جهت هست چون وقتی مذاکرات رسمی شروع بشه حین مذاکرات باز مثل دوره روحانی برادران با چند آزمایش موشکی تمام بافته ها رو پنبه می کنن.
نظرات شما