تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

انتقاد جدی کارشناس اسرائیل از نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی؛ به جای کار روی اسرائیل، برای زیباکلام و فائزه هاشمی پرونده می‌سازند و برای مجلس لیست می‌بندند

یک کارشناس حوزه اسرائیل با انتقاد جدی از عملکرد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی گفت: باید دید که این سسیتم آرایش جنگی دارد یا نه؟ شاخک‌ها کاملا به هوش است یا نه. آیا تلقی ما در تهران این است که برای سرنوشت ایران و منطقه می‌جنگیم یا خیر؟

انتقاد جدی کارشناس اسرائیل از نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی؛ به جای کار روی اسرائیل، برای زیباکلام و فائزه هاشمی پرونده می‌سازند و برای مجلس لیست می‌بندند

رویداد۲۴| مهدی خراتیان، دانش آموخته شریف و مدیر اندیشکده احیای سیاست در مصاحبه با رحمان قهرمان‌پور انتقادات تند و جدی را به سیستم اطلاعاتی و امنیتی کشور وارد می‌کند.

 
او با اشاره به ترور سیدرضی و عملکرد دستگاه‌های امنیتی بعد از آن می‌گوید: «دوستی می‌گفت فردای این ترور همه ساعت ۲ خانه بودند! این یعنی مساله را آلارم تلقی نکرده‌اند. فقط می‌گویند نتانیاهو خواسته دستاوردسازی کند. درحالی که باید تحلیل کنند چرا اسرائیل الان اراده کرده و زده».
او از اهمیت جنگ اطلاعاتی به جنگ نظامی می‌گوید و تاکید می‌کند: «دست برتر اسرائیل در جنگ اطلاعاتی تمام دستاورد‌های ما را تحت الشعاع قرار می‌دهد. البته قبل از هفت اکتبر هم همینطور بوده است.».
خراتیان با اشاره به اینکه یک فرد آشنا به سیستم اطلاعاتی است، می‌گوید: «خطا‌های رئیس سرویس اطلاعاتی کشور را به جانشین او توضیح دادم. این آقا در سال ۸۹ یا ۹۱ چه کار کرد؟ ما خطا‌های راهبردی در حوزه اطلاعاتی و امنیتی داشتیم. به خاطر اینکه پول و اختیار داشت، اما به جای سرمایه‌گذاری در حوزه کاری خود در یک حوزه دیگر سرمایه‌گذاری کرد. اهل فن فهمیدند من چه گفتم».
این کارشناس حوزه اسرائیل با انتقاد از اینکه «اسرائیل در اولویت سیستم اطلاعاتی ما نیست» می‌گوید: «بار‌ها گفته ام یا مرگ بر اسرائیل را کنار بگذارید یا این موضوع در دپارتمان‌ها مساله صدم نباشد. قبلا گفته ام مساله برای سیستم اطلاعاتی ما خانم فائزه هاشمی و آقای صادق زیباکلام است. یعنی توانی که برای آن می‌گذارد برای مساله اسرائیل نمی‌گذارند. یعنی نیرو باید آموزش ببیند، زبان یاد بگیرد و ... بحث امکانات هم نیست، اما سیاسی کار می‌کنند و انرژی خود را صرف بستن لیست مجلس می‌کند!»
وی در ادامه از وزارت خارجه هم انتقاد کرده و می‌گوید: «یک مقام وزارت خارجه به من گفت که ما اصلا میز اسرائیل نداریم. الان پاکستان یک سیستم دیپلماتیک بسیار حرفه‌ای و قدرتمند دارد که کار را درمی‌آورد. ما وقتی این را نداریم و سیستم اطلاعاتی هم به موضوع اسرائیل اولویت نمی‌دهد، وضع این می‌شود».
او همچنین با تاکید بر اینکه «موج بعد از هفت اکتبر به صورت ما خواهد خورد» می‌گوید: «باید دید که این سسیتم آرایش جنگی دارد یا نه؟ شاخک‌ها کاملا به هوش است یا نه. آیا تلقی ما در تهران این است که برای سرنوشت ایران و منطقه می‌جنگیم یا خیر؟»
خراتیان خطاب به قهرمان‌پور می‌گوید: «دوگانه توسعه و امنیت نسازید. من خودم هم موافق ساخت سلاح اتمی نیستم، اما ممکن است به نقطه‌هایی برسیم که مجبور بشویم. آیا برای آن نقطه آماده هستیم یا خیر؟»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما