تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۳ آبان ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

چگونه رینگ اسپرت خودرو را تمیز کنیم؟

علاقه‌مندان به خودرو همیشه به دنبال بهترین راهکار‌ها برای تمیز کردن رینگ‌های اسپرت هستند. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

چگونه رینگ اسپرت خودرو را تمیز کنیم؟

رویداد۲۴| علاوه بر انجام کار‌های معمولی مانند تعویض روغن موتور و بررسی اجزای مختلف خودرو، توجه به تمیزی و نگهداری خودرو ممکن است فرایندی بی‌پایان به نظر برسد. اما اگر این کار را با دقت و صبر انجام دهید، نه تنها عمر خودرو افزایش می‌یابد، بلکه هنگام فروش به عنوان یک خودروی دست‌دوم نیز ارزش آن بیشتر خواهد شد.

البته، اگر به بدنه و ظاهر خودروی خود اهمیت زیادی می‌دهید، احتمالاً به ابزار‌های بیشتری نسبت به یک دستمال خیس و شامپو نیاز خواهید داشت. علاوه بر ابزار‌های ضروری برای تمیزکاری، بخش‌هایی مانند زیر بدنه نیز وجود دارند که تمیز کردن آن‌ها بسیار دشوار و گاهی غیرممکن است. رینگ‌ها و لاستیک‌ها نیز از اجزای کلیدی وسیله نقلیه هستند که نه تنها در زیبایی تاثیرگذارند، بلکه بر ایمنی نیز تأثیر زیادی دارند. رینگ‌ها با گذشت زمان ممکن است ظاهر اولیه خود را از دست بدهند و تمیز کردن آن‌ها چالش‌برانگیز باشد. حفظ تمیزی رینگ‌های آلیاژی کار آسانی نیست و با توجه به اینکه این رینگ‌ها در بسیاری از خودرو‌های مدرن جزو عناصر زیبایی به حساب می‌آیند، می‌خواهیم بهترین روش‌های تمیز کردن آن‌ها را معرفی کنیم. نگران نباشید؛ با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید رینگ‌ها را مثل روز اول درخشان کنید. برای این منظور، ادامه مقاله را دنبال کنید.

مراحل تمیز کردن رینگ اسپرت خودرو

برای شست‌وشو و نظافت کامل رینگ‌های آلیاژی، رعایت چند نکته مهم ضروری است. نخستین کار تهیه یک سطل آب و صابون به همراه اسفنج و یک برس نرم برای تمیزکاری رینگ‌هاست. همچنین، استفاده از تمیزکننده‌های مناسب برای این بخش از خودرو بسیار کارآمد خواهد بود. اگر رینگ اسپرت خودرو شما سال‌هاست که تمیز نشده، برس مخصوص دیتیلینگ یا برس پیچ و مهره گزینه‌های خوبی هستند. با داشتن این ابزارها، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا تا جایی که ممکن است آلودگی، گرد و غبار، روغن و گریس باقی‌مانده روی رینگ را با بخار داغ و سپس با اسفنجی خیس آغشته به آب و صابون تمیز کنید.
  2.  تمیزکننده مناسب رینگ اسپرت را بر روی هر چهار رینگ اسپری کنید.
  3.  با کمک برس نرم، هر گونه آلودگی و جرم را از روی رینگ پاک کنید. سعی کنید برس را به آرامی بین پره‌های رینگ ببرید و سایر بخش‌ها را نیز تمیز نمایید.
  4.  اگر برس مخصوص پیچ و مهره دارید، این قسمت‌ها را که دسترسی به آن‌ها دشوار است، تمیز کنید.
  5.  در این مرحله از اسفنج یا برس نرم برای پاکسازی کامل دیواره رینگ‌ها استفاده کنید. از برس‌های زبر پرهیز کنید، زیرا برس‌های خیلی نرم نیز چندان مؤثر نخواهند بود؛ چرا که آلودگی و ذرات مختلف به سختی از دیواره جدا می‌شوند و نیاز به تلاش بیشتری دارند.
  6.  پس از اتمام کار، تمامی بخش‌های رینگ را به خوبی بشویید و با حوله یا پارچه‌ای خشک کنید.

شاید تنها با مخلوط آب و صابون و برخی تمیزکننده‌ها نتوانید تمامی ذرات و آلودگی‌ها را از روی رینگ‌ها پاک کنید. به همین دلیل، می‌توانید از خمیر کلی بار استفاده کنید. این روش نسبتاً آسان است و زمان زیادی نمی‌برد. قبل از شروع، باید تمیزکننده کلی بار مخصوص، روان‌کننده سریع دیتیلینگ و یک پارچه تهیه کنید. اکنون می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.  روان‌کننده را بر روی تمامی بخش‌های رینگ اسپرت اسپری کنید.
  2.  حدود یک‌چهارم از خمیر کلی بار را بر روی رینگ بمالید و اطمینان حاصل کنید که تمامی قسمت‌ها، از جمله فضا‌های بین پره‌ها، به آن آغشته شده‌اند.
  3.  به خاطر داشته باشید که خمیر به مرور آلوده می‌شود، بنابراین باید از پخش شدن آن در اطراف و همچنین بر روی بخش‌های تمیز رینگ جلوگیری کنید.
  4.  پس از جدا کردن خمیر کلی بار و تمیز کردن رینگ، دوباره روان‌کننده را بر روی رینگ اسپری کنید و با یک پارچه آن را پاک کنید.
  5.  این فرایند را برای همه چرخ‌ها تکرار کنید.
  6. شرکت‌های دیتیلینگ خودرو پیشنهاد می‌کنند که قبل از پولیش زدن رینگ‌ها، از خمیر کلی بار بهره ببرید. همچنین، نباید از خمیر کلی مشابه رنگ خودرو برای رینگ‌ها استفاده کنید، زیرا این کار می‌تواند به رینگ آسیب برساند.

پولیش زدن رینگ اسپرت خودرو

تمیز کردن رینگ اسپرت بدون پولیش زدن آن ناقص خواهد بود، اما قبل از شروع، مهم است که مشخص کنید آیا رینگ‌ها دارای پوشش محافظتی شفاف هستند یا خیر. وجود چنین پوششی می‌تواند بر نوع پولیشی که انتخاب می‌کنید تأثیر بگذارد. پس از انتخاب پولیش مناسب، باید پد یا پارچه مخصوص پولیش‌کاری را نیز تهیه کنید. اگر نمی‌خواهید رینگ‌ها را با دست پولیش بزنید، خرید دستگاه مخصوص این کار نیز ضروری است. پس از آماده‌سازی تمام وسایل، می‌توانید مراحل پولیش زدن رینگ‌ها را آغاز کنید:

  1.  تمامی قسمت‌های رینگ را با پولیش انتخابی بپوشانید.
  2.  اگر از دستگاه پولیش‌کاری استفاده می‌کنید، آن را روی کمترین تنظیمات قرار دهید تا به‌طور کامل تمامی سطوح را پوشش دهد. به تدریج سرعت دستگاه را افزایش دهید.
  3.  در صورت تمایل، می‌توانید پولیش‌کاری را به صورت دستی انجام دهید، اما این روش ممکن است زمان‌بر و کمی خسته‌کننده باشد.
  4.  پس از اتمام کار، از پارچه‌ای برای پاک کردن باقی‌مانده پولیش روی رینگ اسپرت استفاده کنید.
     این مراحل را برای تمامی رینگ‌های خودرو تکرار نمایید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار خودرو
نظرات شما
پیشخوان