تاریخ انتشار: ۰۵:۳۷ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید:

آخرین خبر از حمله اسرائیل به ایران | کجا را زد؟ | پایان حمله و برآورد اولیه از خسارت‌ها | شهادت ۲ نفر از نیروهای ارتش

چند پایگاه نظامی در غرب و جنوب غرب تهران در حملۀ اسرائیل هدف قرار گرفت. طبق اعلام ارتش، دو تن از رزمندگان به شهادت رسیدند.

آخرین خبر از حمله اسرائیل به ایران | کجا را زد؟

رویداد۲۴| بعد از هفته‌ها تهدید و خط و نشان رژیم اسرائیل بالاخره زد؟ اما کجا را؟  صدای انفجار دیشب در برخی مناطق تهران شنیده شد. گزارش های مردمی حاکی از شنیدن صدای ۵ انفجار در غرب تهران است که در شرق تهران با صدای کمتری شنیده شد. آنطور که خبرگزاری فارس گزارش کرد، چند پایگاه نظامی در غرب و جنوب غرب تهران هدف حملۀ اسرائیل بوده است. منابع امدادی تهران البته اعلام کردند که هیچ حادثه‌ای در پایتخت و اطراف آن که نیاز به امداد رسانی داشته باشد، رخ نداده است.

 خبرگزاری تسنیم نیز گزارش کرد که ضربه‌ای به مراکز نظامی سپاه در غرب یا جنوب غرب تهران اتفاق نیفتاده و صدا‌های شنیده شده مربوط به درگیر شدن پدافند هوایی ارتش در ۳ نقطه اطراف تهران با اقدام نظامی اسرائیلی بوده است.
فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از آسمان تهران و فرودگاه امام نیز نشان داد که در وضعیت پرواز‌ها خللی ایجاد نشده است. تسنیم هم گزارشی از عادی بودن جریان زندگی در ایران اعلام کرد.
بررسی از پایگاه داده‌ای فلایت رادار ۲۴ (سامانه رصد زنده پرواز‌های هوایی) نیز نشان می‌دهد تمام پرواز‌ها در آسمان ایران در حال انجام است.

آخرین خبر از حمله اسرائیل به ایران | کجا را زد؟
ماجرا آنطور که خبرنگار المیادین در تهران نوشت، از این قرار بود که تلاش‌هایی از سوی اسرائیل برای هدف قرار دادن ۳ پایگاه در استان تهران صورت گرفت، اما پدافند هوایی ایران با آن‌ها مقابله کرد.
پیش از آنکه این اطلاعات داده شود اما، رونین برگمن، خبرنگار نیویورک‌تایمز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حمله اسرائیل به ایران شروع شد.

آخرین خبر از حمله اسرائیل به ایران | کجا را زد؟
پایگاه خبری الجزیره هم نوشت: ارتش رژیم صهیونیسی اعلام کرد که در حال حاضر در حال بمباران برخی نظامی در ایران هستیم.
وبگاه خبری «آکسیوس» آمریکا نیز به نقل از دو مبنع اعلام کرد که اسرائیل حملات هوایی را در ایران انجام داد.
فاکس نیوز همچنین به نقل از یک منبع گزارش داد که اسرائیل برای ارسال پیام بازدارندگی، حمله خود به ایران را آغاز کرد.
سخنگوی ارتش اسرائیل ادعا کرد که ‘به اهدافی در تهران، مشهد و کرج حمله کرده‌اند. رادیو ارتش اسرائیل نیز به نقل از مقامات صهیونیستی اعلام کرد که به زودی اطلاعیه رسمی اسرائیل درباره حمله به ایران منتشر خواهد شد.
رادیو اسرائیل نیز مدعی شد که ده‌ها جنگنده اسرائیلی به مشهد، تهران و نیروگاه انرژی در کرج حمله کردند.
شبکه الجزیره به نقل از ارتش صهیونیستی گزارش داد: «ما بمباران اهداف نظامی در ایران را بنا به دستور مقام‌های سیاسی آغاز کرده‌ایم و هیچ تغییری در دستورالعمل‌های فرماندهی جبهه داخلی صورت نگرفته است.»
طبق گزارش الجزیره، ارتش صهیونیستی همچنین گفته است: «نیرو‌های ما از لحاظ تهاجمی و دفاعی در وضعیت آماده‌باش قرار دارند و ما تحولات مربوط به ایران و عواملش را دنبال می‌کنیم.»
شبکه فاکس نیوز به نقل از مسئول آمریکایی گزارش داد که اسرائیل کاخ سفید را قبل از اقدام علیه ایران، در جریان طرح‌های حمله خود قرار داده است.
کاخ سفید نیز اعلام کرد که متوجه هستیم که اسرائیل در چارچوب دفاع از خود حملاتی را علیه اهداف نظامی در ایران انجام می‌دهد.
اسکای نیوز، اما به نقل از مقام آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده در حمله اسرائیل به ایران مشارکت نداشته است.
خبرگزاری رویترز انگلیس نیز مدعی شد که آمریکا در حمله ادعایی رژیم اسرائیل به اهدافی در ایران، هیچ گونه مشارکتی نداشته است.
شبکه ان‌بی‌سی به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت ارتش اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای یا میادین نفتی ایران حمله نکرده و تنها بر اهداف نظامی تمرکز داشته است.
این مقام اسراپیلی که اشاره‌ای به نام او نشده گفته است: «ما اماکنی را هدف قرار دادیم که در گذشته ما را تهدید کرده‌اند و یا ممکن بود در آینده ما را تهدید کنند.»
«سین ساوت»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا حملات رژیم صهیونیستی به اهداف نظامی در ایران را «دفاع از خود» توصیف کرد.
این مقام کاخ سفید گفت: «حملات هدفمند به اهداف نظامی، اجرای دفاع از خود است که در پاسخ به حمله موشکی ایران به اسرائیل در ۱ اکتبر انجام شده است.»

انفجار مجدد در تهران

از لحظاتی قبل پدافند هوایی در برخی مناطق کشور فعال شد. صدای فعالیت پدافند در بخش‌هایی از تهران به گوش می‌رسد.
بنابر اعلام مسئول روابط‌عمومی پدافند هوایی استان تهران، صدای شنیده شده در اطراف تهران مربوط به واکنش پدافند هوایی در ۳ نقطه در خارج از تهران بوده است.

پایان حمله و برآورد اولیه از خسارات

نیویورک تایمز از پایان حمله اسرائیل به ایران گزارش داده و تسنیم نوشته: «برآورد‌های اولیه» از ضعیف بودن اقدام رژیم صهیونیستی حکایت دارد.
برخی منابع به تسنیم گفتند که براورد‌های اولیه از ضعیف بودن اقدامات امشب رژیم صهیونیستی در تهران، خوزستان و ایلام حکایت دارد.
رژیم صهیونیستی تلاش کرد مراکز نظامی را در برخی نقاط تهران و خوزستان و ایلام هدف قرار دهد؛ برخی اصابت‌ها نیز صورت گرفته، اما به دلیل اقدام پدافند و همچنین آمادگی‌های پیش‌بینی شده، نتیجه بخصوصی برای این حملات تا این لحظه گزارش نشده است.

۲ نفر شهید شدند

ارتش جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت دو تن از رزمندگان خود در حملات شب گذشته خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً

ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از حریم امنیت ایران زمین و جلوگیری از آسیب به ملت و منافع ایران دو تن از رزمندگان خود را در شب گذشته حین مقابله با پرتابه‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی فدا نمود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما