تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

بیانیه اسکودا در محکومیت حمله تجاوزکارانه اسرائیل به ایران

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با انتشار بیانیه‌ای حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم و ضمن تسلیت شهادت دلاورمردان پدافند ارتش، این حمله را تجاوزی آشکار به اصول بنیادی قوانین بین‌الملل دانست.

بیانیه اسکودا در محکومیت حمله تجاوزکارانه اسرائیل به ایران
رویداد۲۴| به گزارش روابط عمومی اسکودا، متن کامل بیانیه به این شرح است: «اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، حمله اخیر رژیم صهیونیستی به خاک کشور و شهادت چهار دلاورمرد پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم می‌کند. این اقدام نه‌تن‌ها نقض حاکمیت ملی ایران، بلکه تجاوزی آشکار به اصول بنیادی قوانین بین‌المللی است که بر اساس آن، هر کشور حق دارد از تمامیت ارضی و حاکمیت خود دفاع کند.

طبق ماده ۵۱ منشور ملل متحد، هر کشوری حق دارد در برابر حملات مسلحانه، از حق دفاع مشروع برخوردار باشد. این حق به ویژه در شرایطی که کشور مورد تهدید و حمله قرار گیرد، به رسمیت شناخته می‌شود. ایران بر اساس این اصل، حق دارد با تمام قوا از امنیت و صلح ملی خود دفاع کند.

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران بر این باور است که چنین اقداماتی تنها به تشدید تنش‌ها در منطقه و ایجاد ناامنی بیشتر منجر خواهد شد، از این‌رو از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا به وظایف خود در حفظ صلح و امنیت جهانی عمل کرده و از هرگونه تجاوز به حاکمیت کشور‌های مستقل جلوگیری کند.

ما از تمامی نهاد‌های بین‌المللی خواستاریم که نسبت به این اقدام غیرقانونی واکنش مناسب نشان دهند و در جهت برقراری عدالت و صلح در منطقه گام بردارند.

همچنین از همه فعالان حقوق بشر و نهاد‌های مدنی به ویژه کانون‌های وکلای دادگستری و وکلای بیدار و دغدغه‌مند در سراسر جهان می‌خواهیم به دفاع از حقوق حاکمیتی ایران بپردازند و در برابر این قبیل تجاوزات ایستادگی کنند. ما هماره بر همبستگی و اتحاد همه ایرانیان در برابر این تهدیدات تأکید و بر حق مشروع دفاع از وطن خود پافشاری داریم.»

نظرات شما