تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵

مهمترین مشکلات محیط‌بانان کشور چیست؟

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شکارچیان بدون مجوز یکی از مهم‌ترین مشکلات محیط بانان است که مقابله با آنها گاه باعث به خطر افتادن جان محیط بانان می‌شود.
رویداد۲۴- معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شکارچیان بدون مجوز یکی از مهم‌ترین مشکلات محیط بانان است که مقابله با آنها گاه باعث به خطر افتادن جان محیط بانان می‌شود.

  مهناز مظاهری در حاشیه بازدید رییس سازمان محیط زیست کشور از دانشکده محیط زیست کرج اظهار کرد: محیط‌بانان برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی کشور با مشکلات زیادی مواجه هستند. علاوه بر شکارچیان بدون مجوز، زندگی در شرایط سخت و عدم اطلاعات کافی در خصوص رفتار با محیط زیست از دیگر مشکلاتی است که محیط بانان با آن مواجه هستند.

وی درادامه به برگزاری دوره‌های آموزشی برای محیط‌بانان کشور اشاره کرد و افزود: برگزاری این دوره‌ها با هدف افزایش تطابق‌پذیری محیط‌بانان با محیط زیست و بهبود شرایط کمی و کیفی فعالیت این افراد است.

مظاهری ابراز کرد: محیط بانان با این آموزش توانایی رو به رو شدن با شکارچیان ، دفاع از خود و زندگی در شرایط سخت را کسب می‌کنند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید شرایطی فراهم شود تا محیط بانان در بدو خدمت آموزش های لازم را ببینند و در دوره‌های آموزشی در کنار موارد مطرح شده، با مسائل حقوقی، اجتماعی، عمومی، تنوع زیستی و بیماری حیات وحش نیز آشنا شوند.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود به برگزاری دوره‌های آموزشی محیط‌بانان درسال جاری اشاره کرد و افزود: دوره آموزشی امسال بعد از یک وقفه یک ساله برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌ها، محیط بانان دوره خاص یگانی را نیز فرا می‌گیرند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: محیط‌بانان طی یک دوره دو هفته‌ای در پارک خُجیر آموزش عملی را فرا می‌گیرند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مشکلات ، آموزش
نظرات شما
پیشخوان