تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

تحصن برای عزل یک مدیر نظامی/ در دانشگاه علم و صنعت چه گذشت؟ +تصاویر

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به انتصاب عبدالمجید ارجمندی فرمانده سابق سپاه به عنوان معاونت فرهنگی دانشگاه تحصن کردند.
تحصن دانشگاه علم و صنعت
 
رویداد۲۴ دانشگاه علم و صنعت در سه روز گذشته خبر سازترین دانشگاه ایران بوده است. جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت از ظهر روز سه شنبه در این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند؛ تجمعی که در اعتراض به یک انتصاب در دانشگاه علم و صنعت انجام شده است. آنها معتقدند عبدالمجید ارجمندی که به تازگی به عنوان معاونت فرهنگی دانشگاه منصوب شده، چهره‌ای نظامی است و صلاحیت تصمیم‌گیری برای محیط فرهنگی و دانشگاهی را ندارد. 
 
عبدالمجید ارجمندی استاد گروه معارف دانشگاه علم و صنعت و مدیر کل پیشین امور دانشجویان شاهد و ایثارگر این دانشگاه بوده و در سال ۱۳۹۲ از حامیان سعید جلیلی برای انتخابات ریاست جمهوری به شمار می‌رفته است.
 
عبدالمجید ارجمندی اهل کهگیلویه و بویراحمد است. این سایت محلی در توضیح مشخصات ارجمندی او را یکی از فرماندهان سپاه در دفاع مقدس معرفی کرده و نوشته او مدیریت‌های مختلف در رده‌های سپاه پاسداران و گروه امنیت راهبردی ریاست جمهوری در دوران احمدی نژاد را در کارنامه خود دارد.
 
در بخش دیگری از بیوگرافی ارجمندی گفته شده او از نزدیکان محسن رضایی است. بر اساس گزارشی که در سال ۹۴ منتشر شده، دوستان ارجمندی در حزب ایستادگی، کانون دانشگاهیان و چند گروه همسو با جریان اصولگرایان از او برای حضور در انتخابات دعوت کردند و آن زمان از احتمال قرار گرفتن نام او در فهرست انتخاباتی اصولگرایان در تهران نیز خبر داده بودند.
 
سایت کبنا نیوز که یک سایت محلی کهگیلویه و بویراحمد است در سال ۹۴ از کاندیداتوری عبدالمجید ارجمندی در انتخابات مجلس برای حوزه انتخابیه تهران خبر داده بود.
 
انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در سال ۱۳۸۹ از او دو کتاب با عنوان‌های «اندیشه‌های عاشقانه حافظ» و «تجلی عرفان در شعر امام خمینی و حافظ» منتشر کرده است. یکی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت می‌گوید: «اگر این کتاب را بخوانید متوجه می‌شوید که نویسنده اساسا چیزی از شعر و فرهنگ نمی‌داند و اینگونه کتاب‌ها برای این چاپ می‌شوند که روزی مثل امروز به عنوان رزومه یک نفر به درد بخورد وگرنه نوشتن چنین کتاب‌هایی که فقط با رانت دانشگاه چاپ می‌شود، نمی‌تواند رزومه فرهنگی مناسبی برای تصدی یک پست باشد.»
 
مجموعه انتقادهایی از این دست باعث شده تحصن دانشگاه علم و صنعت همچنان ادامه یابد. معید مهدیان دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به سوابق سرپرست جدید معاونت فرهنگی دانشگاه اشاره کرده و گفته او سابقه برخورد نامناسب با دانشجویان را در کارنامه خود دارد که مستندات آن نیز موجود است.
 
دانشجویان علم و صنعت می‌گویند ارجمندی به همراه ۹۹ استاد دیگر نامه‌ای را به مراجع قضایی نوشته و امضا کرده که در آن خواستار اشد مجازات برای دو دانشجوی دانشگاه شده است.
 
ماجرای نامه ۱۰۰ استاد به سال ۹۶ و پاک کردن پرچم آمریکا و اسراییل از زمین توسط دو تن از دانشجویان بر می‌گردد که ظاهرا ارجمندی به همراه ۹۹ تن از اساتید خواستار ارجاع پرونده این دانشجویان به مراجع قضایی شده و گفته می‌شود پرونده یکی از آن‌ها در قوه قضاییه باز شده است.
 
تحصن دانشگاه علم و صنعت
 

در دانشگاه علم و صنعت چه گذشت؟

 
گزارش‌هایی که از دانشگاه علم صنعت تهران منتشر شده نشان می‌دهد برخورد نا مناسبی با دانشجویان معترضی که اقدام به تحصن کرده بودند انجام شده است.
 
ویدئو‌ها نشان می‌دهد حراست دانشگاه برای ممانعت از ادامه تحصن دانشجویان که از روز سه شنبه آغاز شده بود، اقدام به باز گذاشتن پنجره‌ها و روشن کردن سیستم‌های سرمایشی کرده‌اند.

یکی از دانشجویان حاضر در تحصن دانشگاه علم و صنعت درباره برخورد حراست با تحصن کنندگان به رویداد۲۴ گفته برخورد مناسبی با اعتراض دانشجویان نشد و حتی یکی از مسئولان حراست دانشگاه با حضور بین دانشجویان به آن‌ها گفت خوشحال باشید که هنوز کسی را دستگیر نکردیم.

علی حقیقت جوان دبیرانجمن اسلامی آرمان دانشگاه علم و صنعت که یکی از تشکل‌های تحصن کننده در روز‌های اخیر دانشگاه بوده است در گفتگو با رویداد۲۴ دلیل تحصن و شرایطی که برای دانشجویان در این دو روز حادث شده است را شرح داد و گفت: چهارشنبه هفته پیش متوجه شدیم که ارجمندی به سرپرستی معاونت فرهنگی دانشگاه منصوب شده و جای شریعت آمده است. ما نقد‌های زیادی به شریعت داشتیم و جا داشت معاون بعدی به یک صورت حرکت رو به جلویی انتخاب شود، ولی این حرکت به خاطر سوابقی که شخص ارجمندی داشته رو به عقب است.
 
یکی از دانشجویان دیگر می‌گوید: شاید آقای ارجمندی برای معاونت فرهنگی یک ارگان نظامی مناسب باشد، که البته آن را نهادهای نظامی باید بگویند، اما شک نداریم که سوابق ایشان به درد معاونت فرهنگی یک دانشگاه مناسب نیست.
 
حقیقت جوان درباره سوابق ارجمندی می‌گوید: او سوابق مهمی داشته و جز دست راستی‌ترین استادهاست که به آزادیستیزی و تقابل با دانشجویان منتقد در داشگاه معروف است. سال ۹۶ اتفاقاتی در دانشگاه افتاد که دو تن از دانشجویان در جریان این اتفاقات با مشکلاتی مواجه شدند. جریان سال ۹۶ در واقع یک درگیری میان دانشجویان بود. ارجمندی در آن زمان به همراه ۹۹ استاد دیگر نامه‌ای به مقامات وزارت علوم نوشت و از وزیر خواست این بچه‌ها را محکوم کنند و پرونده آن‌ها را به مراجع قضایی ارجاع دهند.
 
او ادامه داد: این نامه امتیاز بسیار منفی‌ای در کارنامه کسی است که قرار است معاونت فرهنگی دانشگاه را برعهده بگیرد چرا که در دوران معاونت فرهنگی خیلی وقت‌ها بچه‌ها درگیر می‌شوند و اگر این روال باشد وضع خراب خواهد شد.
 
او ادامه داد: دانشجویان به این دلیل با ارجمندی مخالف بودند. در واقع مجموع اتفاقاتی که افتاده دانشجویان، فعالان فرهنگی، سیاسی، صنفی و دانشجویی را به این تصمیم رسانده که باید اتحادی شکل بگیرد و تحصنی در ساحتمان ریاست در اعتراض به سرپرست شدن ارجمندی از روز سه شنبه ساعت ۱۲ و نیم ظهر شروع شد و حدود ۵ روز چهارشنبه تحصن را پایان دادیم.
 
او درباره مطالبات دانشجویان تحصن کننده گفت: در واقع مطالبه ما عزل ارجمندی بود. شنبه قرار است این مطالبات در قالب یک بیانیه مطرح شود.
 
حقیقت جوان درباره اتفاقاتی که شب تحصن در دانشگاه رخ داده گفت: مسئولان حراست دانشگاه خیلی سعی کردند با سخت کردن و شکنجه آور کردن وضعیت، تحصن بچه‌ها را بشکنند و بچه‌ها عقب نشینی کنند. مثلا در‌های دستشویی را قفل کرده بودند و نمی‌گذاشتند از دستشویی طبقات بالاتر هم استفاده کنند. همین باعث شده بود درگیری ایجاد شود یا اوایل شب بخاری‌ها بسته شد و کولر‌ها روشن شد.

او ادامه داد: شب موقع خواب مدام چراغ‌ها را خاموش و روشن می‌کردند یا وقتی خواب بودند در‌ها را باز کردند و فضا به شدت سرد شده بود. با این کار‌ها دائما دانشجویان را اذیت می‌کردند و درگیری بین حراست و دانشجویان ایجاد شده بود. حدودا ۸ تا مامور حراست در جمع دانشجویان حضور داشتند. صبح روز چهارشنبه هم فیلی مسئول حراست آمد و برخورد بسیار بدی با دانشجویان داشت.

حقیقت جوان ادامه داد: ریاست دانشگاه بعد از یک روز بی توجهی صبح روز چهارشنبه میان دانشجویان حاضر شد. قبل از او دکتر یزدان فر نماینده وزیر در بین دانشجویان حاضر شده بود.
 
این فعال دانشجویی دانشگاه علم و صنعت گفت: در نهایت این تحصن علی رغم اینکه به عزل ارجمندی ختم نشد، ولی مثبت بود. ذاکری قول داده بیانیه‌ای حاوی مطالبات دانشجویان را امضا کند. اگر اتفاقی نیفتد شنبه این بیانیه امضا می‌شود، ولی اگر دوباره زیر قولشان بزنند، تحصن روز شنبه از سر گرفته خواهد شد.
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
0
0
چه ربطی به احمدی نزاد داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
0
0
لعنت بهشون...توی سرمای زمستون، کولر ها رو روشن کردن تا بچه ها رو اذیت کنن
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان