تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

آغاز عملیات آزادسازی شمال صلاح الدین و جنوب موصل

وزیر دفاع عراق از آغاز عملیات آزادسازی مناطق شمال صلاح الدین و جنوب موصل خبر داد. آغاز عملیات آزادسازی شمال صلاح الدین و جنوب موصل

 رویداد۲۴ وزیر دفاع عراق از آغاز عملیات آزادسازی مناطق شمال صلاح الدین و جنوب موصل خبر داد.
به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق صبح امروز (شنبه)‌ در پی آزادسازی فلوجه آغاز عملیات آزادسازی شهر القیاره در جنوب موصل را اعلام کرد. این شهر در صورت آزادی یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اداری و هوایی برای تأمین یگان‌هایی است که به سمت موصل می‌روند.

القیاره بزرگترین شهر (در مقایسه با شهرستان) عراق محسوب می‌شود و بیش از 250 هزار نفر در آنجا ساکن هستند. این اسم به دلیل وجود نفت و قیر زیاد در این شهر روی آن گذاشته شده است. پالایشگاه القیاره یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین پالایشگاه‌ها در عراق است.

محمد العسکری، مشاور نظامی وزارت دفاع عراق اعلام کرد: لشگر نهم زرهی ارتش و دستگاه مبارزه با تروریسم و جنگنده‌های ائتلاف آمریکا و نیروی هوایی ارتش عراق در این عملیات شرکت خواهند کرد. نیروهای عراقی از شمال صلاح الدین پیشروی به سمت اهداف تعیین شده در این شهر را آغاز کرده‌اند.

این عملیات در حالی آغاز شده که نیروهای عراقی روز جمعه مرکز شهر فلوجه در استان الانبار را آزاد کردند. نیروهای عراقی پس از آزادسازی منطقه القیاره عملیات آزادسازی شهر موصل را که مقر اصلی داعش در عراق محسوب می‌شود، آغاز خواهند کرد. با آزادسازی شهر موصل پرونده داعش در عراق عملا بسته خواهد شد.

پیشتر خالد العبیدی اعلام کرده بود که نیروهای عراقی در صدد گشودن چندین جبهه علیه داعش و غافلگیر کردن تروریست‌ها در محورها و زمان‌های پیش‌بینی نشده، هستند.

همچنین العبیدی امروز (شنبه) به شهر تکریت رفت و نشستی را با فرماندهان نظامی برای فراهم کردن مقدمات آزادسازی شهر الشرقاط در استان صلاح الدین برگزار کرد. نیروهای عراقی امروز همزمان نیز عملیات آزادسازی شهر الشرقاط را آغاز کردند.

یحیی رسول، سخنگوی عملیات مشترک القیاره و الشرقاط اعلام کرد که این دو عملیات به منزله نقطه آغازی برای آزادسازی استان نینوا از چنگ داعش خواهد بود.

به گفته یحیی رسول یگان‌های نظامی عراق امروز روستای کریم الخلف در جنوب غرب پالایشگاه بیجی را آزاد کردند و پرچم عراق را بر فراز آن برافراشتند.

وی گفت: یگان‌های نظامی همچنان در شمال صلاح الدین و جنوب موصل در حال پیشروی هستند و ساعات آتی سرنوشت ساز خواهد بود. در صورتی که ما بتوانیم کنترل این مناطق را در دست بگیریم تمامی مسیرهای امداد داعش بسته خواهد شد.

رسول تأکید کرد: عشایر نیز در عملیات آزادسازی الشرقاط و القیاره شرکت خواهند کرد. ما از قبل اعلامیه‌هایی را در میان ساکنان این مناطق پخش کرده و از آن‌ها خواسته‌ایم از تجمعات داعش دور شوند.
منبع: شبکه خبری سومریه نیوز
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صلاح الدین
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان