تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۴

عربستان روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد

در شرایطی که روابط ایران و عربستان به لحاظ سیاسی و دیپلماتیک در سطحی پایین دنبال می‌شد، در پی حوادث اخیر، عربستان سعودی اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده است.
رویداد24: در شرایطی که روابط ایران و عربستان به لحاظ سیاسی و دیپلماتیک در سطحی پایین دنبال می‌شد، در پی حوادث اخیر، عربستان سعودی اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده است.

عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران را اعلام کرد و از دیپلمات‌های ایران در عربستان خواست تا ظرف 48 ساعت خاک این کشور را ترک کنند؛ اقدامی که به نظر می‌آید پاسخی شتاب زده به اعتراض‌ها نسبت به اعدام شهید شیخ نمر در ایران باشد.

وزیر امورخارجه عربستان و رئیس اداره رسانه‌ای عربستان به طور مشترک در یک کنفرانس خبری در مورد وقایع رخ داده در شنبه شب اطراف سفارت و کنسولگری این کشور در ایران موضع گرفتند.

عادل الجبیر در این کنفرانس خبری ضمن طرح این ادعا که نیروهای ایرانی هیچ تلاشی برای جلوگیری از تجاوز به ساختمان سفارت و کنسولگری انجام ندادند، ادامه داد: حمله به سفارت، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و این موضوع به شورای امنیت گزارش شده است.

وی همچنین اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده و از هیأت دیپلماسی ایرانی خواسته است تا ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند و این تصمیم در راستای منافع کشور اتخاذ شده است

الجبیر در ادامه با طرح این ادعا که آماده مقابله با ایران به هنگام تهدید امنیت خود هستیم؛ افزود: ریاض به سیستم قضایی دیگر کشورها احترام می‌گذارد و هیچ‌گونه دخالتی را نیز در سیستم قضایی خود نمی‌پذیرد.

طبق اعلام الجبیر، هیئت دیپلماتیک عربستان سعودی ایران را به مقصد دبی ترک کرد‬ه است.
منبع: تابناک
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان