تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
محسن غرویان در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

دیدگاه رهبری نسبت به احمدی‎نژاد کاملا منفی است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: گذشته ای که احمدی نژاد برای ملت ساخته از ذهن هیچ کس پاک نمی شود باید دستگاه قضا پیگیر مطالبات مردم باشد و به سوالات آنان پاسخ دهد.

رویداد۲۴یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: گذشته ای که احمدی نژاد برای ملت ساخته از ذهن هیچ کس پاک نمی شود باید دستگاه قضا پیگیر مطالبات مردم باشد و به سوالات آنان پاسخ دهد.

خرداد ماه سال  92، رسانه‎ها اقدام به انعکاس خبر احضار محمود احمدی‎نژاد به دادگاه در پی شکایت علی لاریجانی، رییس مجلس، رئیس کمیسیون اصل 90 و یک شاکی خصوصی کردند که بازتاب‎های فراوانی هم داشت. ولی همانطور که قابل پیش‎بینی بود در روز دادگاه که تقریبا شش ماه پس از این احضاریه تشکیل شد، احمدی‎نژاد از حضور سرباز زد.

زمستان همان سال محسنی‎اژه‎ای دومین جلسه رسیدگی به پرونده محمود احمدی‎نژاد را اعلام کرد اما باز هم با وجود شاکی خصوصی رئیس‎جمهور سابق در دادگاه حاضر نشد و در نهایت به خبرنگارانی که در مقابل درب دادگاه منتظر ورود احمدی‎نژاد بودند گفته شد، روز بررسی پرونده وی امروز نبوده است.  

چند وقتی است که شاهد هستیم رئیس دولت‎های سابق سفرهای استانی را در پیش گرفته است. تنها تصوری که از این تلاش‎ها به دست می‎آمد این بود که محمود احمدی‎نژاد مجدد هوای پاستور را در سر دارد اما با توجه به مصاحبه اسفندیار رحیم مشایی با رویداد۲۴ (در اینجا بخوانید) و مهدی فضائلی با خبرگزاری فارس  (در اینجا بخوانید) مسجل شد که وی بنا به توصیه مقام معظم رهبری دیگر به این هدف نخواهد رسید.

اما آنچه در این رابطه باید مورد توجه قرار گیرد آمدن یا نیامدن احمدی‎نژاد نیست بلکه بحث بر سر این است که حضور رئیس‎جمهور سابق در صحنه انتخابات شاید می‎توانست خواسته یا ناخواسته فرصتی فراهم کند تا سوال‎های بی‎پاسخی که برای افکار عمومی در پی 8 سال تکیه او بر مسند ریاست دولت ایجاد شده بود دوباره مطرح شود که در این صورت با وجودی که او حاضر نیست در دادگاه قوه قضائیه حاضر شود اما نمی‎توانست از حضور در دادگاه افکار عمومی شانه خالی کند.

آیت الله محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه در این‎باره به رویداد۲۴ گفت: در نشریات اصولگرا خبر مربوط به نیامدن احمدی‎نژاد در انتخابات را مشاهد کردم. در صورتی که مطلب عدم حضور احمدی‎نژاد در انتخابات آن هم به خاطر نهی صریح رهبری صحیح باشد، نشان از این دارد که مقام رهبری نیز نسبت به او دیدگاه کاملا منفی دارد.

وی به خسارات هشت سال ریاست‎جمهوری احمدی‎نژاد اشاره کرد و گفت: عملکرد احمدی‎نژاد به گونه‎ای بود که موجب خسارت‎های جبران ناپذیری به نظام، انقلاب و مردم شده است اگر در آینده هم بخواهد به سیاست ورود پیدا کند خسارت‎های بیشتری را متوجه مردم و انقلاب خواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص پاسخگویی به افکار عمومی درباره خسارت‎های وارد شده، تاکید کرد: باید نسبت به خسارت‎های گذشته پاسخگویی صورت گیرد. مردم توقع دارند که برای پرسش‎هایی خود جواب‎های قانع کننده‎ای کسب کنند. زیرا همانطور که در خبرها مشاهده  شد، چندین‎بار احمدی‎نژاد از جانب قوه قضائیه فراخوانده شده بود ولی وی براساس تصمیم شخصی حضور پیدا نکرده است. 

غرویان در ادامه اضافه کرد: گذشته‎ای که احمدی‎نژاد برای ملت ساخته از ذهن هیچ کس پاک نمی‎شود باید دستگاه قضا پیگیر مطالبات مردم باشد و به سوالات آنان پاسخ دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا تضمینی برای حضور احمدی‎نژاد دردادگاه وجود دارد، گفت: ما در این رابطه نمی‎توانیم نظری دهیم و تصمیم‎گیری کنیم . اشاره کردم در بالا احمدی‎نژاد تاکنون در دادگاه حاضر نشده اما دستگاه قضا باید براساس قانون اساسی و قانون مجلس شورای اسلامی تصمیم‎گیری کند زیرا  کار فوق مسوولیت این نهاد است که توقع می‎رود مسوولان وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی افزود: فضای سیاسی کشور ما به گونه‎ای است که پاسخگویی لازم وجود ندارد اما در این رابطه بهتر آن است تا طیف سیاسی که از یک نفر حمایت می‎کند برای اینکه آینده خوبی داشته باشد و فعالیت‎های سیاسی‎اش به مانند گذشته تاثیر‎گذار باشد توضیحات لازم را به مردم ارائه دهد. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
1
2
پیگیر محاکمه و اعدام خاتمی ، موسوی و کروبی هم باشید . به جرم محاربه و خیانت به کشور .
عادیات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
2
0
خواهشا از زبان مردم صحبت نکنید، ایشان در خانه نشستن و جدا از مردم که نیستنر، ایشان بین مردمن و اگر نقدی و یا حرفی یا حمایتی باشه مستند وجود داره شما فکر منافع خودتان و جناحتان هستید اینگونه حرف میزنید
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
فکر کنم مردم هم از گرسنگی هم بمیرنند برای دولت مهم نیست فقط برای اینها مهم این است که ایران را در میان دولتهای خارجی بهتر دیده بشه اینکه روحانی و یا احمدی نژاد چکار کرده باید مردم نظر بدهنند مردم از این روحانی چیز خاصی ندیدند نه کاری نه خانه ای و نه تشکیل زندگی و حتی در سفره هایشون هم چیزی ندیند روحانی بی خیال مردم هست فقط می خواهند دید خارجیها را نسب به ایران عوض کنند ایا این مهم است یا وضع تاسف بار مردم. ولی احمدی نژاد برعکس این دولت بود به کشور خودش و به مردم و به همه چیز داخل کشور اهمیت می داد حالا قضاوت با شماست.
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
آقای غرویان
آدم زنده، وکیل وصی نمیخواهد.
لطفا ادب را رعایت کرده و به خود اجازه ندهید که بجای دیگران حرف بزنید.
اگر این کار درست است، پس بگویید چرا گفته میشود که رهبری از مواضع شما به شدت ناراحتند؟؟
ناشناس
|
Canada
|
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
فایده نداره، رویداد24 دیگه فقط کامنت های دلواپسان و افراطیون رو منتشر میکنه. خداحافظ
بی کس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
سلام درود بر احمدی نژاد ما مردم ایلام با کمال میل از او حمایت می کنیم به خدا کارهای خوبی انجام داده چون به درد فقرا می خوره خوب نیست ما باتوان کامل از او حمایت می کنیم بیا یا زهرا
بی نشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
پراید 8 میلیونی یکشبه شد 20 میلیون
این بود خدمات اقای احمدی نژاد طرفداران ایشون دست از شعار و احساسات بردارند و واقعیات رو ببینند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
عدم حضور یک نفر در دادگاه الزاما به معنی دهن کجی وی به قانون نیست. ممکن است طرف چنان به ضعیف بودن مدارک علیه خودش اطمینان دارد که میداند قاضی حتی بدون حضور وی به نفع وی رای خواهد داد و نمیخواهد حتی حریفان دلشان خوش شود که او را به دادگاه کشاندند. عجیب است که بعضی ها که ادعای قانون دانی میکنند این را نمیدانند. اگر دادگاه وی را محکوم کرد و او ازکشور فرار کرد و حاضر نشد به ایران برگردد تا مجازات شود آنوقت میتوانیم بگوییم که به قانون دهن کجی کرده. ما میدانیم و شما میدانید که احمدی نژاد چنین نخواهد کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
0
0
رهبر به برادر مومن خود توصیه کرد که در انتخابات شرکت نکند بواسطه وجود کینه توزانه و نفس پرستان همچون همین آقاست.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان