تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
با اعلام نظر صریح رهبر انقلاب اتفاق افتاد:

شکست سنگین احمدی‎نژادی‎ها در بازی جدید

احمدی نژادیها که عزم خود را برای حضور جدی در انتخابات، جزم نموده بودند پس از انتشار خبر نهی رهبر انقلاب از کاندیداتوری احمدی نژاد، در طی برنامه ای هدفمند، تلاش نمودند تا با سوء استفاده از فضای غبار آلود تایید ها و تکذیب ها، فرصت مناسبی برای خود خلق کنند تا بتوانند اهداف انتخاباتی خود را مانند گذشته پیگیری نمایند.
رویداد۲۴- چند روزی بود که رسانه‎ها و برخی شخصیت‎های سیاسی از نهی رهبر انقلاب از کاندیداتوری محمود احمدی‎نژاد حکایت می‎کردند. دیداری که به صورت خصوصی میان احمدی نژاد و رهبر انقلاب صورت پذیرفته بود و در طی آن، رئیس جمهور سابق، نظر رهبر انقلاب را برای 
کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم جویا شده بود.

خبرها حکایت از مخالفت معظم له با حضور مجدد احمدی‎نژاد داشت ولی با تاییدها و تکذیب‎های متعددی همراه شد. برخی با بیان اتصال به منابع موثق، از تایید دیدار و محتویات منتشره آن سخن راندند و برخی به دلیل عدم انتشار خبر توسط دفتر رهبر انقلاب، آن را نامعتبر می‌دانستند.

در همین حین، تیم رسانه‎ای احمدی‎نژاد که از صحت دیدار و نهی مقام معظم رهبری آگاه بود اقدام به شروع یک بازی جدید نمود تا این تهدید را تبدیل به فرصت نماید.

احمدی‎نژاد که در مخیله خود، یک درصد هم فکر نمی‎کرد که با چنین سخن و برخوردی از جانب رهبر انقلاب مواجه شود و قصدش از دیدار، رسمیت بخشیدن به اقدامات انتخاباتی بود و فکر می‎کرد رهبر انقلاب همانند گذشته، نظر مثبت یا منفی در قبال کاندیداتوری افراد نخواهند داد و تصمیم را بر عهده فرد سوال کننده می‎گذارند در هم اندیشی با تیم رسانه‎ای خود، تصمیم گرفت از تهدید به وجود آمده، فرصت‎سازی نماید.

تیم رسانه‎ای احمدی‎نژاد در ابتدا تصمیم گرفت محتویات جلسه را رسانه‎ای نکند تا نه خانی آمده باشد و نه خانی رفته باشد. اما پس از آنکه برخی اصولگرایان نزدیک به بیت رهبر انقلاب که از محتویات جلسه، مطلع بودند مشاهده کردند فعالیت‎های انتخاباتی احمدی‎نژاد بدون توجه به نهی رهبر انقلاب ادامه دارد تصمیم به رسانه‎ای کردن دیدار گرفتند و محتویات جلسه را منتشر کردند.

احمدی‎نژادی‎ها که عزم خود را برای حضور جدی در انتخابات، جزم نموده بودند پس از انتشار خبر نهی رهبر انقلاب از کاندیداتوری احمدی‎نژاد، در طی برنامه‎ای هدفمند، تلاش نمودند تا با سوء استفاده از فضای غبار آلود تاییدها و تکذیب‎ها، فرصت مناسبی برای خود خلق کنند تا بتوانند اهداف انتخاباتی خود را مانند گذشته پیگیری نمایند.

با توجه به اینکه دیدار احمدی‎نژاد با رهبر انقلاب، دیداری خصوصی بود و همچنین با توجه به عدم وجود سابقه نهی رسانه‎ای رهبر انقلاب از کاندیداتوری اشخاص، احمدی نژادی‎ها اقدام به تکذیب خبر مخالفت رهبر انقلاب کردند تا چند هدف را دنبال کنند.

اولا به این‎ صورت وانمود کنند که مخالفان احمدی‎نژاد به واسطه محبوبیت او، می‎خواهند بدین وسیله به تخریب چهره وی بپردازند و با دستاویز یک خبر ساختگی، در میان هواداران احمدی‎نژاد، ایجاد تفرقه نمایند. احمدی‎نژادی‎ها می‎خواستند با یادآوری جمله رهبری انقلاب در نماز جمعه بیست و نهم خردادماه 1388، رابطه نزدیک احمدی‎نژاد و رهبر انقلاب و نزدیکی نظرات آنان به یکدیگر را بزرگنمایی کنند تا خبر منتشره را ساخته و پرداخته دشمنان احمدی‎نژاد وانمود کنند.

ثانیا با توجه به خصوصی بودن دیدار و اینکه رهبر انقلاب، هیچگاه افراد را از کاندیداتوری منع نمی‎کنند و نظر خود افراد را ملاک شرکت یا عدم شرکت بیان می‎کنند، رسانه‎های احمدی‎نژادی مطمئن بودند که در مجموع، سه اتفاق ممکن است رخ بدهد.

اتفاق اول آن است که دفتر رهبر انقلاب، واکنشی نشان ندهد که نمایانگر نادرستی خبر بوده و لذا امتیاز مهمی در سبد احمدی‎نژاد محاسبه می‎شد و اینگونه وانمود می‎شد که این موضوع، آنقدر ارزش خبری نداشته است که لزومی به واکنش هم دیده نشده است و از این قبیل کارهای صورت پذیرفته مانند جعل خبر، در جهت تخریب وجهه احمدی‎نژاد است.

اتفاق دیگر آن است که دفتر رهبر انقلاب با توجه به خصوصی بودن دیدار و عدم وجود مجوز انتشار جلسه، به دلیل رعایت مصالح جامعه، این خبر را تکذیب می‎کند و محتویات منتشره را تایید نمی‎نماید.

اگر چنین می‎شد هم اقدامی پیروزمندانه برای احمدی‎نژاد بود که چنین برداشت می‎شد که حتی رهبر انقلاب هم از فضاسازی در مورد احمدی‎نژاد، ناراحت هستند و حامیان احمدی‎نژاد هم از این اقدام به عنوان تایید احمدی نژاد توسط رهبرانقلاب، نهایت استفاده را می‎بردند.این اتفاق هم در نهایت به نفع احمدی‎نژاد تمام می‎شد.

اتفاق سوم آن بود که دفتر رهبر انقلاب، در کنار تایید ضمنی دیدار رهبر انقلاب و احمدی‎نژاد، با توجه به مسبوق به سابقه نبودن نهی علنی رهبر انقلاب از کاندیداتوری اشخاص، همگان را به خویشتن‎داری و عدم گمانه‎زنی در مورد محتویات این دیدار خصوصی دعوت می‎کردند. این اتفاق نیز به نفع احمدی‎نژاد بود چرا که خبرهای منتشره در مورد نهی رهبر انقلاب از کاندیداتوری وی، خود به خود تکذیب می‎شد و بهترین بهره را حامیان احمدی‎نژاد می‎بردند و منتشرکنندگان خبر محتویات جلسه را تخریب‎کننده وجهه احمدی نژاد می‎نامیدند.

تیم رسانه‎ای احمدی‎نژاد، هر سه اتفاق را در جهت نفع احمدی‎نژاد بر می‎شمرد و به فعالیت‎های  انتخاباتی خود ادامه می‎داد اما اتفاقی که پیش‎بینی نشده بود رخ داد و در عین ناباوری، مقام معظم رهبری به شخصه وارد میدان شدند تا مباحث را به نقطه انتها برسانند.

اعلام نظر صریح و رسانه‎ای مقام معظم رهبری در مورد به مصلحت نبودن حضور مجدد احمدی‎نژاد در انتخابات و ارجاع ندادن اعلام صحت خبر منتشره به روابط عمومی دفتر رهبر انقلاب، پیش بینی‎های تیم رسانه‎ای احمدی‎نژاد را نقش بر آب کرد.

اگر دفتر رهبر انقلاب، اخبار منتشره را تایید می‎کرد علاوه بر امکان وقوع حالات فوق، این دستاویز مورد استفاده احمدی‎نژادی‎ها قرار می‎گرفت که شاید برداشت تیم روابط عمومی دفتر رهبری، برداشت اشتباهی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار احمدی‎نژاد بوده است و یا اینکه واسطه‎هایی در این میان، نقش داشته‎اند.

ورود مستقیم رهبر انقلاب و اعلام رسانه‎ای توصیه بیان شده به احمدی‎نژاد، و بیان تمام جوانب روایی و سیاسی آن و اشاره به عدم تاثیرپذیری از دیگران در این موضوع، نمایانگر تدبیر شخص رهبری و اقدامی در جهت برهم زدن بازی احمدی‎نژادی‎هاست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
احمد نژاد پیرو رهبری هست اگر بگه وارد میشه اگر بگه نه نمیشه شما ها که اونهای رو که قبول دارید نه تنها حرف رهبری رو قبول نمیکنن بلکه از مردم میخوان تو خیابانها بریزن فتنه 88 یادتونه همشون اصلاحاتی بود ن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
1
3
رهبر عظیم االشان و با بصیرتمان صلاح ندانستند و اقای احمدی نژاد هم سر تسلیم فرود آوردند و طی نامه ای آن را بیان داشتند
انصاف انصاف
بی خود جو ندهید
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
3
3
این شکست نیست پیرو رهبر بودنه نه مثل شما بشه که سال 88 مردم رو تشویق به تظاهرت ضد نظام کنید احئی نژاد اگر میامد مطوئینا با عمل کرد ضعیف دولت روحانی رئیس جمهور میشد رهبر بخاطر اینکه شما ها جنبه ندارید از ایشان درخواست کرد که کاندید تشه و ایشان بدون چون چرا پذیرفت و این برای احمدی نژاد موفقعیت امیز بود چرا که شمها میگفتید اجمدی نژاد ضد رهبریه اما با این عمل نشان داد پیرو رهبر هست کور شود ان چشمی که نتواند ببیند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
احمدی نژاد بخاطر تقابل علنی با مقام معظم رهبری و اقدام علیه امنیت ملی و تفرقه افکنی در بین مردم و سعی در ایجاد فتنه جدید مفسد فی الارض بوده و با ید دستگیر و مجازات شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
احمدی نژاد شکست نخورده آنهای که از آمدن او میترسن شکست خوردگان تاریخند.اگر راست میگویید بگذارید شیر در قفس نماند. و بفهمید که چه پشتوانه ای در میان روستاها و بابرهنگان دارد. امروز شاید از خدا غافل باشید و او را به وسیله ساخت و باخت کنار بزنید ولی مطمئن باشید شکست نهایی نصیب خوشحالان این واقعه میگردد.اگر میزان رای مردم است. پس چرا می ترسید. اگر مردم فهیمند پس چرا نمی‌گذارید انتخاب نمایند.آنهایی خوشحالند که خائن به مردم و وطنن.حقوقهای نجومی حق ملت کورشان کرده پس معلومه که خواهان ماندن در همین وضع آرزویشان هست.مردم پیروزند
احمد1
|
United States of America
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
رئیس جمهور باید مطیع و فرمانبردار اقا باشد احمدی نژاد بابت تاخیرش باید به درگاه اللهی توبه کند فرمان قران کریم است که اکثریت مردم در جهل و گمراهی اند و نبااید به نظرشان توجه کنید. برادران بسیجی بصیرتتان را زیاد تر بوکنید تا گرفتار این تفرقه ها بین خودمان نشویم اینها نقشه ی شیطان بزرگتر امریکای ناصبی وهابی هست
حق شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
خطاب من به همه ی شما عزیزان است، واقعاً وقتی که آخر شب جدای از تمام این شعبده بازی ها با خود و خدای خود خلوت می کنید و تنها می شوید چگونه می توانید وجدان تان را قاضی کنید که نتیجه ی ریاست جمهوری جناب احمدی نژاد یک فاجعه نبود؟ ایشان شاید هم دلشان می خواست با شجاعت و بی باکی کارهای زیادی بکنند، امّا مدیریّت کشور ماوراء صرف داشتن نیّت خیرخواهانه است، نیازمند علم مدیریّت است، نتیجه ی مدریّت ایشان شلم شوربایی است که تا انقراض قیامت عواقبتش دامن گیر مردم مظلوم ایران خواهد بود، خداوکیلی کدام یک از شما زیر مجموعه ی دولت او نبوده اید و با وجود نفع نبردن از دولت کریمه اش حمایتش می کند خدا شاهد است محال است کسی منتفع از او نبوده حمایتش کند و چشم به آنهمه بدبختی های ریشه ای ببندد... خدا را فراموش نکنید... این دنیا مثل هر چیز دیگری تمام شدنی است فردای قیامت مقابل فرزند زهرا باید پاسخگوی ادعای ولایتش و داشتن داعیه ی پیروی اش باشید.... فراموش نکنید...
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
احمدی نژاد هدف را با وعده یارانه از کیسه بیت المال را بسیار خوب و ارزان قرارداده است و وعده ماهیانه دویست و پنجاه هزار تومان برای هر نفر از بیت المال کمتر ابوالبشری است که سر تعظیم فرود نیاورد در جایی که با یک ساندویج و یا یک نهار خیلی ها رای آورده اند و ایشان خیلی فطری و طبیعی افکارمردم را از روی طبیعت خود می بینند و این افکار راهنمای خیلی ها می تواند باشد .
شیرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
1
1
به جای این همه دروغ گفتن وتخریب چهره ی آقای احمدی نزاد یه خورده به عملکرد ضعیف دولت روحانی بپردازید که چهار سال جیب مردم رو با حرف پر کرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
1
1
ای بیچاره امثال شماها اینطور مملکت رابه فنا دادین
وحید
|
Netherlands
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
سوزش تا قیامت

وقتی کسانی در برابر یک مرد احساس حقارت کنن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان